شناسهٔ خبر: 24089944 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروازهای فرودگاه اهواز لغو شد

اهواز - ایرنا- مدیرکل فرودگاه بین المللی اهواز گفت که به دلیل کاهش شعاع دید در آسمان این شهر به حدود 200 متر، تا اطلاع بعدی هیچ پروازی در این فرودگاه انجام نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

رضا رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به پدیده ریزگردها در اهواز از صبح امروز تاکنون چهار پرواز ورودی پس از بررسی وضعیت فرودگاه، تغییر مسیر داده یا به مبدا بازگشتند.
وی گفت: پرواز شیراز-اهواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره 4562 به فرودگاه اصفهان، پرواز بندرعباس-اهواز شرکت هواپیمایی تابان با شماره پرواز 6245 و پرواز شماره 1212 تهران-اهواز هواپیمایی قشم ایر به فرودگاه مبدا بازگشتند.
وی افزود: پرواز شماره 271 هواپیمایی ایران ایر که از بندرعباس برخاسته بود نیز به دلیل افزایش غلظت ریزگردها و کاهش دید افقی مجبور به بازگشت به فرودگاه بندرعباس شد.
مدیرکل فرودگاه بین المللی اهواز بیان کرد: پرواز شماره 1230 تهران-ماهشهر هواپیمایی قشم ایر نیز به دلیل کاهش دید افقی در ماهشهر مجبور به نشستن در فرودگاه اهواز شد.
وی ادامه داد: این هواپیما در ادامه قرار بود به مقصد تهران حرکت کند که به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز، از پرواز بازماند.
رضایی همچنین از لغو پرواز خروجی 4563 هواپیمایی ماهان به مقصد شیرزا-کرمان خبر داد و دلیل آن را برگشت پرواز ورودی آن به فرودگاه مبدا(تهران) عنوان کرد.
آخرین بار اواخر دی ماه و ابتدای بهمن ماه امسال خوزستان برای بیش از یک هفته درگیر پدیده گرد و غبار با منشاء داخلی و خارجی بود که در برخی نقاط تا 66 برابر حد مجاز گزارش شد.
گرد و غبار که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد و بیش از یک هزار و 500 نفر را راهی بیمارستان کرد، باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی و کاهش ساعات فعالیت اداری در برخی شهرستان ها شد.
در این مدت حدود 30 پرواز خروجی و داخلی فرودگاه اهواز به دلیل کاهش میدان دید لغو شد.
6002/6064
خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار : محسن بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما