شناسهٔ خبر: 24088962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آخوندی: باید در وضع خصوصی سازی بازنگری کنیم

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، عباس آخوندی در بیست و پنجمین همایش ارگان‌های دریایی با این ادعا که در دو سال اول دولت دهم 99 میلیارد دلار انباشت صنعتی ایران در قالب خصوصی‌سازی واگذار شد، اظهار کرد:‌ 10 میلیارد دلار انباشت صنعتی ایران تحت عنوان خصوصی ‌سازی واگذار شد.

وی تصریح کرد: من هم در حوزه دولتی،‌خصوصی مقالات متعددی داشته‌ایم و یکی از مدافعان سرسخت خصوصی‌سازی در ایران هستیم اما آیا می‌شود از این پریشانی معنا هم دفاع کرد. در حوزه خصوصی‌سازی یک پریشانی مطلق بود.

وی تاکید کرد:‌الان وقت آن رسیده که یکبار دیگر بیاییم و یک بازنگری در خصوصی‌سازی کنیم. این اتقاف در بستری رخ داد که مجموعه عواملی آنرا رقم زد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آن روزی که 99 میلیارد دلار خصوصی‌سازی انجام شد کسی مقاومت نکرد الان اگر بخواهیم کاری کنیم همه آن کسانیکه که مخالفت نکردند، مخالف این کار خواهند بود.

آخوندی با بیان این‌که من عضو شورای رقابت بودم، گفت: واگذاری مخابرات مطرح شد، فکر می‌کنم از آن مواردی است که به عنوان نمونه مورد بحث جدی قرار گیرد. تا این موارد مورد بحث قرار نگیرد امکان اصلاح فرآینده‌های اقتصاد میسر نیست.

وی با یادآوری این‌که بروید نحوه این واگذاری را بررسی کنید و ببینید چگونه در این واگذاری برخی افراد در شب آخر تحت عنوان عدم اهلیت خط می‌خورند، اظهار کرد:‌ چگونه یک پیشنهاد جدید می‌آید و چگونه یک دستگاه به طرفه العینی برنده مزایده اعلام می‌شود. من ده‌ها بار شکایت کردم به شورای رقابت اما هیچ وقت این موضوع به شکل جدید مورد بحث قرار نگرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک جلسه در شورای رقابت حضور نداشتم و زمانی بود که در سفر شیراز حضور داشتم،  موضوع صحت واگذاری مخابرات به رای گذاشته شد و همه به صحت آن رای دادند.

آخوندی با بیان این‌که نمی‌گویم واگذاری چندین میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ایران حیف و میل شد، گفت: اما آیا این واگذاری به بخش خصوصی انجام شد. از این نمونه‌ها ده‌ها مورد داریم چون سال‌ها در حوزه خصوصی‌سازی کار کردم و می‌دانم خصوصی‌سازی یعنی چه.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌در کشوری که قیمت‌گذاری می‌شود، سازمان محیط زیست، تعزیرات حکومتی و  داغ و درفش برای قیمت‌گذاری داریم و هیچ یک از اصول بازرگانی رعایت نمی‌شود صحبت از خصوصی سازی جای تامل دارد.

منبع:تسنیم

نظر شما