شناسهٔ خبر: 24088893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

این روبات در را برایتان باز می‌کند

- همشهری آنلاین: اسپات‌مینی، نام روبات چهارپای شبیه به سگ شرکت بوستون دینامیکز است که به تازگی یاد‌گرفته در اتاق‌ها را به راحتی باز کند.

صاحب‌خبر -

روبات

براساس گزارش نيواطلس، اين روبات كه اولين‌بار در سال 2016 رونمايي شد و آخرين به‌روز‌رساني آن در نوامبر 2017 انجام گرفت، اكنون مي‌تواند درها را باز كرده و آنها را باز نگه دارد.

اگرچه باز كردن يك در براي روبات‌هاي شركت بوستون ديناميكز قابليت پيش‌پا‌افتاده‌اي به شمار مي‌رود، اما روبات اسپات‌ميني نسبت به ديگر روبات‌‌هاي اين شركت با مهارت و نرمي بيشتري درها را باز مي‌كند. اين روبات از بازوي پنجمي كه به جاي سرش نصب شده براي گرفتن دستگيره در و باز كردن آن استفاده مي‌كند: دستگيره را گرفته،‌مي‌چرخاند، به عقب مي‌كشد و در را باز مي‌كند.

اين روبات همچنين مي‌تواند در را براي عبور روبات‌هاي ديگر باز نگه دارد، فعاليتي كه شمايلي از همكاري حرفه‌اي ميان روبات‌ها به نظر ميا‌يد و كمي نسبت به كارهاي انفرادي مانند چيدن ظرف درون ماشين ظرفشويي پيچيده‌تر است.

روبات

بوستون ديناميكز در مسير ساخت روبات‌هايي با حركات طبيعي پيشرفتي يكنواخت داشته‌است،‌نمونه ديگر موفقيت اين شركت ساخت روباتي به شكل ميمون‌ها است كه به تازگي از پشتك وارونه اين روبات نيز ويديويي منتشر شده‌است. اگرچه روبات‌هايي كه توانايي تقليد از رفتارهاي طبيعي را دارند، و توانايي تقليد حركات انساني به آنها قدرت جا‌به‌جايي اجسام و عبور از سطوح ناهموار را مي‌دهد، هنوز در نظر بسياري از افراد اين ماشين‌ها ترسناك و عجيب و غريبند.

نظر شما