شناسهٔ خبر: 24087615 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وقتی هندی‌ها در سطح جهانی خودرو طراحی می‌کنند

خبرگزاری میزان- کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شرکت‌های خودروسازی هندی همچون «ماهیندرا» و یا شرکت خودروسازی «تاتا» روزی به چنین سطحی از تکنولوژی و طراحی اتومبیل در صنعت خودروسازی دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، شاید یک روزی پیش بینی می‌شد که شرکت‌های خودروسازی چینی به رشد و کمال کافی برسند و محصولاتی در خور بازارهای جهانی تولید و صادر کنند، ولی کمتر کسی فکرش را می‌کرد که شرکت‌های خودروسازی هندی همچون "ماهیندرا" و یا شرکت خودروسازی "تاتا" روزی به چنین سطحی از تکنولوژی و طراحی اتومبیل در صنعت خودروسازی دست پیدا کنند که حتی محصولات آنان در نمایشگاه بین المللی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شود.

وقتی هندی‌ها در سطح جهانی خودرو طراحی می‌کنند

در ادامه موضوع بالا، اخیرا شرکت خودروسازی "تاتا" به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز هندی، از یک خودروی کانسپت کاملا جدید رونمایی کرده است که در سگمنت خودروهای "هاچ بک" قرار گرفته و تحت عنوان "۴۵X" معرفی شده است که ویژگی منحصربه فرد آن برخلاف انتظار، می‌تواند طراحی ظاهری اتومبیل و زیبایی خوب آن باشد که نشان از پیشرفت چشمگیر تاتا در صنعت خودروسازی دارد.

وقتی هندی‌ها در سطح جهانی خودرو طراحی می‌کنند

طبق ادعای شرکت سازنده، آیرودینامیک اتومبیل به شدت مورد توجه قرار گرفته است و از این جهت، شاهد خطوط و شکستگی‌های زیادی در ظاهر اتومبیل هستیم، هرچند آیرودینامیک خودرو بخشی از کار خواهد بود و مهم‌تر از همه، چهره آرایی اتومبیل است که می‌تواند مخاطب را جذب خود کند، همچون خودروی هیبریدی تویوتا پریوس که تنها آیرودینامیک بسیار خوبی در نسل‌های قبل خود داشت، اما پروژه جدید "تاتا" علاوه بر آیرودینامیک بسیار خوبی که شرکت سازنده مدعی آن شده است، دارای جذابیت و زیبایی بالایی خواهد بود.

در حال حاضر سیستم محرک دقیقی انتخاب نشده است و حتی شرکت خودروسازی "تاتا" به احتمالات فنی اتومبیل اشاره نکرده است، اما در ادامه می‌دانیم که پروژه جدید تاتا با طول کلی ۴۲۵۳ میلی متر، عرض ۱۸۵۰ میلی متر، ارتفاع ۱۴۵۱ میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور ۲۶۳۰ میلی متر توسعه پیدا کرده است که به صورت یک مجموعه، بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی با ابعاد لاستیک ۳۵/۲۳۵ سوار خواهد شد.

منبع: خودرو بانک

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما