شناسهٔ خبر: 24086584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

با ارسال جوابیه‌ای صورت گرفت

توضیحات صندوق ذخیره درباره «پیشنهاد رشوه مسئول ارشد صندوق ذخیره به نماینده؛ از ماشین‌سازی تا هیئت مدیره...»

خبرگزاری میزان- پیرو گفت‌وگوی تفصیلی میزان با جبار کوچکی‌نژاد رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان» با عنوان «پیشنهاد رشوه مسئول ارشد صندوق ذخیره به نماینده؛ از ماشین‌سازی تا هیئت مدیره...»، صندوق ذخیره فرهنگیان جوابیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -
توضیحات صندوق ذخیره درباره «پیشنهاد رشوه مسئول ارشد صندوق ذخیره به نماینده؛ از ماشین‌سازی تا هیئت مدیره...»به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، پیرو گفت‌وگوی تفصیلی میزان با جبار کوچکی‌نژاد رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان» با عنوان « پیشنهاد رشوه مسئول ارشد صندوق ذخیره به نماینده؛ از ماشین‌سازی تا هیئت مدیره...»، صندوق ذخیره فرهنگیان جوابیه‌ای به قرار زیر صادر کرد:
 
پیرو انتشار مطلبی با عنوان «پیشنهاد رشوه مسئول ارشد صندوق ذخیره به نماینده؛ از ماشین سازی تا هیات مدیره ...» به نقل از آقای جبار کوچکی نژاد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، جوابیه‌ای به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی حضور گرامیتان ارسال می‌شود. انتشار این جوابیه مزید امتنان است.

منافع فرهنگیان نباید به ابزار بازی‌های سیاسی تبدیل شود
اتهامات آقای جبار کوچکی نژاد، یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری میزان، درباره صندوق ذخیره فرهنگیان و تهدیدات مکرر وی مبنی بر افشای نام برخی افراد متخلف در حالی مطرح می‌شود که بیش از یکسال از تصویب طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و در این مدت هیاتی به ریاست این نماینده به بیش از یکصد هزار برگ سند از موسسه و شرکت‌های تابعه دسترسی داشته است.

متاسفانه پس از گذشت این مدت و انتظار فرهنگیان برای روشن شدن ابعاد این مساله، کماکان آقای کوچکی نژاد از ادبیات منسوخ "بگم بگم" استفاده کرده و مدام تهدید به افشاگری می‌کند. رفتاری برگرفته از موقعیتی خاص برای تهدید و احیانا تامین انتظارات جناحی و سیاسی که امیدواریم این برداشت با عذرخواهی و جبران آن در آتیه نزدیک، اصلاح شود. اتفاقی که اگر رخ ندهد، صندوق ذخیره فرهنگیان حق شکایت و پی گیری حقوقی موضوع را در دفاع از حیثیت مجموعه و منافع فرهنگیان عضو برای خود محفوظ می‌داند.

به نظر می‌رسد برخی با استفاده از فرصت پیش آمده در مساله تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، احساسات پاک فرهنگیان را ابزار ماجراجویی‌های سیاسی و احیانا مطامع فردی و جناحی خود کرده اند. ماجراجویی و شهرت طلبی خطرناکی که اعتماد نزدیک به یک میلیون فرهنگی را نشانه رفته است و معلوم نیست که این تحریک مجرمانه مبتنی بر نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی چه نتایج زیانباری در پی داشته باشد. بی اخلاقی بزرگی که منافع فرهنگیان شریف عضو صندوق را هدف قرار داده و از ناحیه غرض ورزی آنها، تاکنون صد‌ها میلیارد تومان در قالب کاهش ارزش سهام شرکت‌های صندوق در بورس، ضرر به فرهنگیان شریف وارد شده است.

جالب آنکه مصاحبه شونده محترم در بیان مواضع خود، آن هم در ایام دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب، به سوابق انقلابی برخی مدیران صندوق هجمه کرده است. آن هم مدیرانی که پاکدستی آن‌ها از گذشته تاکنون به اثبات دوست و دشمن رسیده و در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز جز خدمت، یک ریال تخلف مالی از آن‌ها مشاهده نشده است.

با اطمینان کامل اعلام می‌کنیم که در دوره مدیریت فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان هیچ کدام از اتفاقات و اتهاماتی که آقای کوچکی نژاد ادعا می‌کند، رخ نداده است. با این حال از ایشان خواسته می‌شود تا به جای بگم بگم مالوف، اتهامات خود را با سند و مدرک معرفی کند تا همگان ببینند که مدیریت صندوق خود اولین مدعی و شاکی از متخلفین بوده و به هر وسیله مشروع و قانونی، اجازه سوء استفاده از منافع فرهنگیان و خدشه به اعتبار این موسسه را نخواهد داد.

صندوق ذخیره فرهنگیان بار دیگر به صراحت اعلام می‌کند که ضمن خشوع در برابر هر نقد و حتی تخریب مستند و مستدل، دست یاری به سوی کسانی دراز می‌کند که در راستای شفافیت قدم بر می‌دارند. در عین حال کوتاهی و سکوت در برابر اتهام زنی و تضییع حقوق فرهنگیان عزیز را به هیچ وجه برنمی تابد و در برابر هر گزافه‌ای که منافع اعضا و اعتبار صندوق را مخدوش کند می‌ایستد و ضمن اطلاع رسانی شفاف، آن را پی گیری حقوقی می‌کند.

در خاتمه به اطلاع می‌رساند از ابتدای تاسیس موسسه تا آبان ١٣٩٦ بیش از ۲۲۰۷ میلیارد تومان به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شده که بیش از ۶۹۲ میلیارد تومان آن مربوط به بازنشستگان مهرماه ١٣٩٥ تا آبانماه ١٣٩٦ و در بحبوحه ادعا‌های مطرح شده علیه این نهاد اقتصادی بوده است. همچنین در مهرماه و آبان ۱۳۹۶ حدود ۳۰ هزار نفر از فرهنگیان عضو موسسه بازنشسته شدند که بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان به حساب آن‌ها واریز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما