شناسهٔ خبر: 24086185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وزارت کشور عراق: البغدادی در قید حیات و در شمال شرق سوریه است

یک مقام عالی رتبه در وزارت کشور عراق اعلام کرد، ابوبکر البغدادی همچنان در قید حیات است و در بیمارستانی وابسته به داعش در منطقه صحرایی واقع در شمال شرقی سوریه تحت مداواست.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
ابوعلی البصری، رئیس گروه اطلاعاتی "الصقور" در وزارت کشور عراق به روزنامه الصباح این کشور گفت: البغدادی از شکستگی و زخم‌هایی عمیق در پا و بدنش رنج می‌برد، به طوریکه قادر به راه رفتن نیست و اخیرا به یک بیمارستان وابسته به داعش در منطقه الجزیره سوریه شده است.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وی تاکید کرد: البغدادی در شمال شرق سوریه است و جای دیگری نرفته است.

البصری تاکید کرد: براساس اطلاعاتی که ما از نفوذی‌های خود در پیکره این گروه تروریستی به دست آورده‌ایم که اصلا شک برانگیز نیست وضعیت سلامتی و روحی البغدادی تعریف خوبی ندارد.

وی تصریح کرد، البغدادی روزهای آخر خود را می‌گذارند علاوه بر اینکه بیماری قند هم دارد. کانتون الجزیره سوریه در همجواری مرزهای مشترک با عراق است که هنوز باقی مانده‌های داعش در آنجا هستند.

مقامات عراقی اخیرا لیستی از سرکردگان تروریستی تحت تعقیب بین‌المللی منتشر کردند که در راس آنها ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری السامرائی معروف به البغدادی بود.

ارتش روسیه در اواسط ژوئن ۲۰۱۷ تلاش کرد تا ثابت کند که البغدادی در حمله هوایی روسیه در سوریه در ماه مه کشته شده است. واشنگتن برای برای کسی جای البغدادی را اعلام کند یا او را بکشد جایزه ۲۵ میلیون دلاری تعیین کرده است. اخیرا روزنامه سان انگلیس نوشته بود، او به آفریقا گریخته است.

در این راستا مسؤولان آمریکایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان از رهبر داعش سخن به میان آورده و تاکید کردند، ابوبکر البغدادی پنج ماه است که از رهبری این تشکیلات کناره‌گیری کرده است.

این مسؤولان آمریکایی به سی ان ان اظهار داشتند، ابوبکر البغدادی در جریان حمله هوایی در ماه مه دچار جراحت شد و این مساله باعث شد برای پنج ماه از فعالیت بازبماند.

منبع: ایسنا

نظر شما