شناسهٔ خبر: 24086109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

عاقبت پسری که رقیب عشقی اش را کشته بود

پسر نوجوانی که رقیب عشقی‌اش را در درگیری کشته بود با رای قضات دیوان عالی کشور از قصاص گریخت و به پرداخت دیه و حبس محکوم شد.

صاحب‌خبر -

 رسیدگی به این پرونده از سوم آبان‌ سال ۹۴ با گزارش مرگ پسر جوانی در میدان اصلی شهر ورامین شروع شد. با حضور کارآگاهان جنایی در محل و تحقیقات مقدماتی مشخص شد مقتول پسر جوانی به نام رامین است که به‌دلیل اصابت ضربه چاقو به سینه‌اش در بیمارستان جان باخته است.

به گفته شاهدان مقتول در درگیری با چند نفر و با چاقوی پسر نوجوانی به‌نام «سجاد» مجروح شده بود. با این سرنخ جست و جو برای یافتن عاملان نزاع شروع شد و سرانجام ماموران سجاد را دستگیر کردند.

این نوجوان در بازجویی‌‌ به قتل اعتراف کرد و گفت: با رامین (مقتول) در یک گروه تلگرامی آشنا شدم. اما بعد از مدتی متوجه مزاحمت‌های او برای دختر مورد علاقه‌ام شدم و به همین دلیل با هم قرار دعوا گذاشتیم و در یک نزاع دسته جمعی با ضربه چاقو او را از پا درآوردم.

با این اعترافات پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت و اولیای دم خواستار قصاص شدند.

سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: آن روز من و رامین به اتفاق دوستان‌مان برای دعوا به میدان شهر رفتیم. تعدادمان زیاد بود و به جان هم افتادیم که من ناخواسته باعث قتل رامین شدم.

در این جلسه وکیل مدافع سجاد هم گفت: موکلم هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال بوده به همین خاطر تقاضا دارم طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی جدید که برای محکومان زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده است، برای موکلم حکم صادر شود.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به سن کم قاتل او را به پنج سال حبس و پرداخت دیه کامل محکوم کردند. در این دادگاه یکی از نزاع‌کنندگان به نام رضا نیز به‌دلیل شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل به سه سال حبس و به‌دلیل قدرت‌نمایی به یک سال حبس محکوم شد. این احکام روز گذشته از سوی قضات شعبه نوزدهم دیوانعالی تایید شد.

برچسب‌ها:

نظر شما