شناسهٔ خبر: 24085917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

موافقت مجلس با سهم یک درصدی دولت از هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌های سودده

نمایندگان مجلس با تخصیص یک درصد از یک دوازدهم هزینه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده به خزانه موافقت کردند.

صاحب‌خبر -
نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، با بند الحاقی ۳ تبصره ۱۶ این لایحه موافقت کردند.

به گزارش نامه نیوز، بر اساس این مصوبه که با ۱۹۳ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه و با موضوع سهم دولت از هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌های سودده به تصویب رسید، دولت از طریق خزانه‌داری کل کشور مکلف است ماهانه معادل یک درصد(۱٪) از یک دوازدهم هزینه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت سودده مندرج در پیوست شماره(۳) این قانون را تا مبلغ پنجاه و دو هزار و پانصد و هفتاد میلیارد (۵۲.۵۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از حساب‌های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

بنابر توضیحات علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ این سهم یک درصدی تنها از شرکت‌های سودده دریافت شده و محل مصرف آن نیز تامین منابع آموزش و پرورش، بازنشستگان و سایر هزینه‌های مرتبط با این موارد خواهد بود.

نظر شما