شناسهٔ خبر: 24083274 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا

کار سخت تاتنهام در تورین و بازی آسان برای سیتی

منچسترسیتی گواردیولا در مرحله حذفی به قرعه آسانی افتاده و باید در سوییس به مصاف بازل برود اما دیدار حساس شب نخست را یووه فینالیست دور قبل برابر تاتنهام برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، لیگ قهرمانان اروپا بعد از بیش‌تر از دو ماه تعطیلی دوباره در حال‌  آغاز شدن است، با این تفاوت که این بار تیم‌ها در مرحله گروهی به مصاف هم نمی‌روند بلکه این بازی‌های حساس رفت و برگشت است و هر اشتباهی می‌تواند به حسرتی یک ساله برای یک تیم منجر شود.

دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با انجام دو دیدار آغاز خواهد شد.

یوونتوس - تاتنهام

هر دو تیم در مرحله گروهی با تیم‌های قدرتمند هم گروه بودند. یوونتوس با بارسلونای پرستاره هم گروه بود و پیش‌بینی هم می‌شد که نتواند به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند اما تاتنهام دست به کار بزرگی زد و با وجود این که با رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی هم گروه بود اما توانست به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کند.

تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا تجربه زیادی ندارد و با پوچتینو توانست فصل قبل جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.

سفیدپوشان وایت هارت لین با پیروزی سه بر یکی که برابر رئال مادرید در دیدار رفت به دست آوردند نشان دادند که تیمی بسیار باکیفیت هستند و این توانایی را دارند که به مراحل بعدی راه پیدا کنند. آن‌ها در ۶ بازی پنج پیروزی داشتند و تنها با یک تساوی که آن هم در برنابئو بود با اقتدار به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کردند.

اما  یوونتوس شرایط متفاوتی داشت. این تیم در ۶ بازی سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست داشت تا بعد از بارسلونا به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کند.

یوونتوس در این دیدار دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. خوان کوادرادو که در فصل قبل از بهترین‌های یووه در لیگ قهرمانان بود و بلیز ماتوئدی خرید تابستانی این تیم نمی‌توانند به خاطر آسیب دیدگی تیم خود را همراهی کنند اما یوونتوس مشکلی برای جایگزینی این دو بازیکن ندارد و به این به خاطر نیمکت بسیار خوبی است که آلگری در اختیار دارد.

این سرمربی با تجربه به احتمال خیلی زیاد در میانه میدان از مارکیزیو با تجربه برای جایگزینی ماتوئدی و از داگلاس کاستا به جای کوادرادو استفاده خواهد کرد که هر دو بازیکن از تجربه بالایی برخوردار هستند.

یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا تیم بسیار با تجربه و با شخصیتی است. این  تیم با آلگری توانسته در سه سال اخیر دو بار به فینال راه پیدا کنند هر چند که هر دو بار برابر دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا تن به شکست داده است اما تاتنهام تجربه لازم را در لیگ قهرمانان ندارد هر چند که توانسته مدافع عنوان قهرمانی را با اقتدار از پیش رو بردارد.

نقطه قوت تاتنهام خط حمله این تیم است که با وجود هری کین نگرانی برای گل زدن ندارد. این مهاجم فرصت طلب در فصل جاری هم در صدر جدول گلزنان جای دارد و به خوبی از فرصت‌های به دست آمده استفاده می‌کند.

از طرف دیگر یوونتوس علاوه بر این که در خط دفاعی از بهترین‌های اروپاست در خط حمله هم تیمی بسیار پر مهره و آماده است. حضور گونسالو ایگواین، مانژوکیچ، پائولو دیبالا، برناردسکی و داگلاس کاستا قدرت و توان بالایی یووه را در کارهای هجومی نشان می‌دهد و به خوبی ثابت می‌کند که چرا این تیم قهرمان ۶ فصل اخیر رقابت‌های سری A بوده است.

یووه در شرایط خوبی به مصاف تاتنهام می‌رود. این تیم از صدر جدول رده‌بندی تنها یک امتیاز فاصله دارد و با پیروزی روحیه بخشی که برابر فیورنتینا به دست آورد پای به دیدار برابر تاتنهام می‌گذارد.

اما شرایط تیم لندنی متفاوت است. تاتنهام و دیگر قدرت‌های لیگ جزیره در فصل جاری با وجود جولان تیم گواردیولا شانسی برای قهرمانی ندارد. تاتنهام توانست در داربی لندن آرسنال را با یک گل شکست دهد تا این تیم هم با روحیه خوبی به مصاف یوونتوس برود.

هر کدام از این دو تیم اگر بتوانند در دیدار سه‌شنبه شب به پیروزی برسند این شانس را دارند تا به مراحل نهایی راه پیدا کنند.

بازل - منچسترسیتی

دو تیم در مرحله گروهی نتایج متفاوتی به دست آوردند. بازل از شش بازی خود توانست چهار پیروزی و دو شکست را تجربه کند و به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کند.

نکته بسیار مهم درباره این تیم سوییسی عملکرد خوب این  تیم در خط دفاعی است تا جایی که در شش بازی خود تنها پنج گل دریافت کرد و جالب این که این خط دفاعی باید برابر هجومی‌ترین تیم فصل جاری به میدان رود و آن تیم گواردیولا است که می‌تواند هر حریفی را با اختلاف از پیش‌رو بردارد.

بازل در مرحله گروهی توانست تیم پر مهره منچستریونایتد را در زمین خود شکست دهد هر چند که در اولدترافورد هم تن به شکست داد.

بازل باید برابر مربی به میدان رود که اصلا خاطره خوبی از او ندارد. در سال ۲۰۰۸ بازل در ورزشگاه خانگی خود از بارسلونایی پذیرایی کرد که هدایت آن را پپ گواردیولا سرمربی کنونی سیتی برعهده داشت. در آن دیدار بازل با وجود این که  در خانه از بارسلونا پذیرایی کرد اما  با پنج گل تن به شکست داد تا سنگین‌ترین شکست خانگی تاریخ این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد.

سیتی در فصل جاری با گواردیولا نتایج خیره کننده‌ای از خود نشان داده است و به احتمال خیلی زیاد با اقتدار جام قهرمانی را در لیگ جزیره بالای سر خواهد برد.

تیم گواردیولا در مرحله گروهی با پنج پیروزی و یک شکست با اقتدار به عنوان نخست به دور بعد راه پیدا کرد. سیتی در لیگ جزیره هم با اقتدار در صدر قرار دارد و فاصله زیادی با دیگر تیم‌ها دارد.

فیروزه‌ای پوشان شهر منچستر در همه پست‌ها بازیکنان گران قیمت و بزرگی در اختیار دارند. سیتی تنها تیمی است که بیش‌ترین خرید را برای خط دفاعی و دروازه‌ خود در تاریخ داشته است و طبیعی است که این نتایج را هم به دست آورد.

منچسترسیتی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی است و لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا هم در جدیدترین اظها نظر خود از تیم گواردیولا و پاری ‌سن‌ ژرمن به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی یاد کرده بود.

انتهای پیام

نظر شما