شناسهٔ خبر: 24082481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

با توجه به خونریزی داخلی مصدومان احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد

9 کشته و 36مصدوم در واژگونی اتوبوس

صاحب‌خبر - واژگونی اتوبوس در مسیر گچساران 9فوتی و 36مصدوم بر جای گذاشت.
به گزارش ایسنا، شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در مورد این حادثه، اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور دیهوک در استان خراسان‌رضوی 9نفر جان خود را در این سانحه از دست دادند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر ‌اضافه کرد: این حادثه در ساعت 2 و 52دقیقه در محور دیهوک فردوس رخ داد که 6تیم امدادی هلال‌احمر از پایگاه‌های دیهوک و بشره به محل حادثه اعزام شدند.
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در مورد امدادرسانی اورژانس به مصدومان این حادثه، با اشاره به وجود 45مسافر در این اتوبوس، گفت‌: در این حادثه 9نفر از مسافران که خانم بودند در محل حادثه فوت کردند و 36نفر نیز به دلیل مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شدند که 20نفر از مصدومان به طبس و 16نفر نیز به فردوس منتقل شدند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه‌ داد: این حادثه توسط 14 آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک خودروی فرماندهی پوشش داده شد و با توجه به میزان بالای خونریزی داخلی مصدومان احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.
تاکید ویژه نماینده مجلس بر رسیدگی
در این میان، نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس بر رسیدگی ویژه به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس «دیهوک - فردوس» تاکید کرد.
محمدرضا امیرحسنخانی اظهار کرد: این اتوبوس از گچساران در کهگیلویه‌وبویراحمد راهی مشهد بود و حامل زائرانی بود که براساس پشتیبانی آستان قدس‌رضوی و همکاری سپاه پاسداران برای زیارت عازم مشهد بودند.
وی با بیان اینکه اکثر مسافران این اتوبوس، بانوان مسن بودند، تصریح کرد: این اتوبوس بعد از پیمودن پنج کیلومتر از دیهوک، واژگون شده است.
امیرحسنخانی با اشاره به اینکه در بیمارستان طبس و فردوس، دستگاه سی‌تی‌اسکن مشکل داشت، خاطرنشان کرد: وضعیت این بیمارستان‌ها از نظر تجهیزات، قابل‌قبول نبود و به‌علت نیاز بسیاری از بیماران به دستگاه سی‌تی‌اسکن، این بیماران با اورژانس هوایی به بیمارستان بیرجند منتقل شدند.
نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس بیان کرد: با صحبت با فرمانداران طبس و فردوس و رئیس شبکه بهداشت فردوس و طبس مقرر شد اماکن اقامتی فردوس و طبس در اختیار همراهان این بیماران قرار گیرد و به آنان خدمات ارائه شود.
امیرحسنخانی اظهار کرد: استاندار خراسان‌جنوبی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از همان ساعات اولیه وقوع حادثه برای در اختیار قرار گرفتن امکانات به حادثه‌دیدگان تلاش کردند.
وی یادآور شد: مسیر «دیهوک - فردوس»، مسیری پرترددی و یکی از مسیرهای اصلی کشور است که باید امکانات بین‌راهی آن هر روز کنترل شود.
اعزام بالگرد به محل حادثه
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فردوس نیز گفت: بالگرد برای انتقال مصدومان سانحه رانندگی اتوبوس به این محور به مرکز استان اعزام شد.
ابراهیمی اظهار کرد: ضمن پیگیری‌های به عمل آمده و تماس با ستاد مدیریت بحران استان یک فروند بالگرد برای انتقال مصدومان این حادثه دلخراش اعزام شد.
وی یادآور شد: با تشکیل تیم مدیریت بحران هم‌چنین مساعدت نماینده هماهنگی‌های لازم در راستای بهبود وضعیت مصدومان و رفاه حال همراهان این سانحه انجام شده است.
اعزام 10 مصدوم به بیرجند
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: حال 10نفر از 36مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده که در حال اعزام به مرکز استان هستند.
علی دلخروشان اظهار کرد: یک مصدوم از بیمارستان فردوس توسط اورژانس هوایی بیرجند، سه مصدوم بیمارستان طبس توسط اورژانس هوایی طبس و 6نفر نیز توسط اتوبوس آمبولانس در حال انتقال به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند هستند.
وی افزود: علاوه‌بر انتقال این مصدومان، در حال حاضر 16زخمی در بیمارستان طبس و 10نفر در بیمارستان فردوس در حال درمان هستند. مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بعد از گزارش حادثه واژگونی بلافاصله 14دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما