شناسهٔ خبر: 24081738 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

هشدار نسبت به ترافیک سنگین تهران در سه‌شنبه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید باران در روز سه‌شنبه در پایتخت از احتمال سنگین‌شدن ترافیک و آبگرفتگی معابر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شفاف، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به پیش‌بینی بارش شدید باران در روز سه‌شنبه در پایتخت از احتمال سنگین‌شدن ترافیک و آبگرفتگی معابر خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارش شدید باران در تهران احتمالا شاهد آبگرفتگی در معابر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از طرفی سه‌شنبه جزء روزهایی از هفته است که ترافیک سنگینی را در اکثر معابر به‌ویژه در ساعات عصر و آغاز شب دارد؛ از این‌رو پیش‌بینی می‌شود که فردا با بارش شدید باران در معابر تهران شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌ها باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در همین راستا تاکید می‌شود که شهروندان از انجام ترددهای غیرضروری خودداری کنند، گفت: همچنین آن دسته از شهروندانی که قصد استفاده از خودروی شخصی را دارند بهتر است از ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچون مترو و اتوبوس برای تردد در شهر استفاده کنند.

مهماندار با بیان اینکه ماموران پلیس راهور برای فردا در آماده‌باش کامل هستند، درباره اینکه ترافیک چه زمانی سنگین خواهد شد، به ایسنا گفت: ترافیک عصرگاهی با توجه به پیش‌بینی بارش باران از حوالی ساعت 14 آغاز شده و تا ساعات پایانی شب در اکثر معابر تهران به‌ویژه معابر مرکزی و شمالی ادامه خواهد داشت.

مهماندار همچنین از هماهنگی با تاکسی‌رانی، اتوبوسرانی و عوامل شهرداری برای ترافیک فردا خبر داد و گفت: هشدارهای لازم در این خصوص به این دستگاه‌ها نیز داده شده تا آنان نیز توان و ظرفیت ناوگان خود را افزایش دهند. همچنین از معاونت خدمات شهری نیز خواستیم تا برای حل آبگرفتگی معابر در آماده‌باش باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اینکه آیا فردا در تهران احتمال بارش برف نیز وجود دارد یا خیر، گفت: بنا بر پیش‌بینی هواشناسی تنها شاهد بارش باران در پایتخت خواهیم بود و برف در ارتفاعات خواهد بود.

مهماندار در پایان با اشاره به تفاوت‌های رانندگی در شرایط بارانی با شرایط عادی گفت: با توجه به لغزندگی معابر لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند. همچنین خودروها باید برف‌پاک‌کن سالم داشته باشند و از آن استفاده کنند چراکه بارش باران سبب کاهش دید راننده می‌شود. از سوی دیگر لازم است رانندگان حین تردد در مسیرهای فرعی توجه بیشتری به عابران پیاده داشته باشند و عابران پیاده نیز باید از مسیرهای مجاز تردد کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما