شناسهٔ خبر: 24081723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حمایت آلمان از حملات اسرائیل علیه سوریه

منبع: تسنیم

آلمان در جدیدترین موضع گیری خود حملات اسرائیل علیه مواضعی در سوریه را حق این رژیم برای دفاع از خود دانسته و از آن حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، نیروی هوایی اسرائیل اواخر هفته گذشته اهدافی در سوریه را مورد حمله قرار داد.

حالا دولت آلمان از این اقدام اسرائیل حمایت کرده و در واکنش به آن، ایران را به دلیل اقدامات نظامی در سوریه و لبنان مورد انتقاد قرار داده است.


"استقان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) در این راستا در برلین گفت: این عملیات ها به ویژه از طریق شبه نظامیان تحت رهبری تهران در تشدید خطرناک درگیری ها در سوریه نقش دارد.

بیشتر بخوانید:

هشدار اروپایی‌ها به نیابت از اسرائیل به ایران


وی در اظهاراتی عجیب از ایران خواست که موضع تهاجمی خود نسبت به اسرائیل را متوقف کند. وی دفاع در برابر حملات را حق اسرائیل عنوان کرد.


کمیسیون اتحادیه اروپا هم درباره تشدید اوضاع در سوریه هشدار داده و تشدید نظامی گری در سوریه و در مرزهای سرزمین های اشغالی که اواخر هفته رخ داد را نگران کننده توصیف کرده است.


یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا امروز در این باره گفت که این درگیری ها از این طریق گسترش می یابد. ما از شرکت کنندگان در درگیری های سوریه ، ائتلاف ها و نمایندگان منطقه ای درخواست می کنیم که به حقوق بین الملل احترام بگذارند و از اقداماتی که رنج مردم سوریه را بیشتر می کند خودداری کند.


سخنگوی کمیسیون اروپایی تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی در سوریه وجود ندارد. اتحادیه اروپا همچنان از میانجی گری سازمان ملل و ماموریت فرستاده سازمان ملل در دمشق حمایت می کند.

نظر شما