شناسهٔ خبر: 24077313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

شناسایی 4 کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز:مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تایید چهار کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان دالاهو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر نادر پرور با اشاره به شناسایی یک کانون دیگر از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یکی از روستاهای شهرستان دالاهو، اظهار کرد: با تایید این کانون تعداد کانون‌های تایید شده استان به چهار کانون رسیده است.

پرور با بیان اینکه پیش از این سه کانون روستایی دیگر شیوع آنلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه روستای شهرستان دالاهو شناسایی شده بود، گفت: این بیماری با خرید طیور از فروشندگان دوره گرد در این روستاها شیوع پیدا کرده است.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به معدوم کردن همه طیور این کانون‌ها شامل مرغ، غاز و...، گفت: تاکنون هزار و هشت قطعه طیور در این چهار روستا معدوم شده است.

پرور با بیان اینکه همه کانون های تایید شده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روستایی بوده‌، گفت: تاکنون شیوع این بیماری را در طیور صنعتی استان شاهد نبوده‌ایم.

پرور با بیان اینکه تاکنون انتقال این سویه(H5N8) از ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طیور به انسان گزارش نشده، گفت: با توجه به احتمال تغییر سویه بیماری به دلیل ویروسی بودن آن توصیه می شود شهروندان اکیدا از خرید مرغ زنده خودداری کنند.

پرور با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای صنعتی گفت: رعایت این نکات به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تشدید برنامه‌های مراقبت و پایش مراقبت علیه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، گفت: با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به روستاها، تالاب‌ها و هزار واحد مرغداری استان تلاش می‌شود تا از شیوع بیماری در استان پیشگیری شود.

وی از مردم خواست تا هرگونه تلفات طیور را با شماره 1512 و یا شماره پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه درمیان بگذارند.


نظر شما