شناسهٔ خبر: 24077046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| پیکر ‌۴ شهید گمنام در دانشگاه‌های آزاد گرگان و آزادشهر به خاک سپرده می‌شوند

R41471/P1377/S6,70/CT11

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام ۲۲ و ۱۹ ساله در ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و ۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر به خاک سپرده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان ضمن گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر اظهار داشت: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، آئین استقبال از 2 شهید گمنام و خوش‎نام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان را در 28 بهمن خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در هفتم خاکسپاری این شهدا همایش مدافعان حرم دانشگاه‎ آزاد اسلامی کشور را در واحد گرگان برگزار می‎کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بان اینکه 7 اسفندماه این همایش برگزار می‌شود، یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی 60 شهید مدافع حرم در کشور داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان افزود: در غروب روز شنبه 28 بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در واحد گرگان مراسم وداع  با این شهدا را برگزار می‎کنیم و در این مراسم میزبان مردم و دانشجویان استان گلستان هستیم.

طاهری یادآور شد: در روز 29  بهمن مراسم تشییع 2 شهید گمنام از محل همیشگی آیین تشییع مراجع شهدا ساعت 9 صبح آغاز می‎شود و این تکریم بخش نخست تشییع شهدا گمنام است و تا چهارراه شهدا ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در بخش دوم و از روبه‌روی دادگستری تشییع 2 شهید گمنام به سمت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه می‌یابد، گفت: محلی برای این 2 شیهد بزرگوار در نظر گرفته شده و از سال گذشته بحث اولیه حضور شهدای گمنام در دانشگاه انجام شد و امسال این توفیق شامل واحد دانشگاهی گرگان شده است.

وی گفت: در 29 اسفند ماه میزبان 2 شهید عزیز خواهیم بود، توفیق بزرگی برای جامعه دانشگاهی بود و همزمان در دانشگاه آزاد نیز در روز 29 اسفند مراسم تدفین و تشییع برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرگان یادآور شد: یکی از شهدا 22 ساله و شهید دیگر 19 ساله بوده و یکی از شهدا در عملیات محرم به شهادت رسیده است.

طاهری تاکید کرد: برای همایش شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج کشور، حجت‌الاسلام تویسرکانی را به عنوان میهمان ویژه و سخنران دعوت کردیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان افزود: شهدا مورد عنایت ویژه دانشجویان هستند، حضور این شهدا آثار معنوی در پی‌دارد و نسل امروز دانشجویان ما فضای ایثار و شهادت را ندیدند و حضور این شهدا یاد آن دوران طلایی را زنده می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما