شناسهٔ خبر: 24076242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی و نگرانی درباره آینده "برتری" نیروی هوایی‌اش

در پی سرنگونی یک فروند جنگنده اسرائیلی از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه، برخی رسانه‌های عبری زبان به انعکاس نگرانی‌های موجود در مورد "برتری" نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در منطقه پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سایت " the times of Israel " نوشت، نیروی هوایی این رژیم به تبلیغ درباره برتری خود در منطقه پرداخته بود اما اتفاقی که روز شنبه رخ داد، در واقع هشدار کارشناسان اسرائیلی در زمینه مسایل جنگی را در پی داشت که هیچ ساختار نظامی ایده‌آلی که نتوان آن را شکست داد، وجود ندارد.

این سایت خبری عبری زبان در ادامه افزود، جنگنده‌های پیشرفته اف ۱۶ و اف ۱۵ و نیز اف ۳۵ که از دسامبر به کار گرفته شده‌اند، کاملا بر سامانه‌های دفاع هوایی قدیمی روسیه برتری دارند اما این برتری به صورت مطلق نیست.

در مقابل آموس یادلین، ژنرال بازنشسته اسرائیلی و رئیس مرکز اطلاعات نظامی این رژیم با انتشار توئیتی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه اسرائیل برتری نیروی هوایی خود را از دست داده، تکذیب کرد.

وی در ادامه نوشت: درست است که ما خساراتی دیدیم و اشتباهاتی از طرف ما وجود داشت اما این اشتباهات برابر نبودند.

ژنرال یادلین مدعی شد، اسرائیل توان دفاع از حریم هوایی خود را ثابت کرد و برای اولین بار به صورت مستقیم نیروهای ایرانی مستقر در سوریه را هدف قرار داد و بسیاری از سامانه‌های موشکی زمین به هوای سوریه را نابود کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما