شناسهٔ خبر: 24069731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کارشناس لبنانی مطرح کرد؛

اسرائیل در دام بشار اسد افتاد

کارشناس سیاسی لبنانی گفت: دامی که سوریه برای اسرائیل پهن کرد معادلات جدیدی از درگیری را ترسیم کرد و آن این که دیگر دوره پرواز هواپیما‌های اسرائیلی در حریم هوایی سوریه سپری شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری برنا، کارشناس سیاسی لبنانی گفت اقدام پدافند هوایی سوریه در سرنگون کردن جنگنده رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را دستپاچه کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نضال السبع گفت: «سرنگون شدن هواپیمای اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی نتانیاهو را دستپاچه کرد و ضعف دستگاه نظامی اسرائیل و گشایش مرحله جدیدی از کشمکش‌ها را تحت عنوان تغییر قواعد درگیری ایجاد کرد.»

السبع در تماس تلفنی با این خبرگزاری افزود اسرائیل در دامی که بشار اسد رئیس جمهور سوریه پهن کرده بود افتاد. زمانی که هواپیمای بدون سرنشین ایرانی وارد حریم هوایی جولان شد دستگاه نظامی اسرائیل دستپاچه شد و دستور سرنگون کردن آن را با استفاده از یک بالگرد متعلق به نیروی هوایی خود صادر کرد. سپس هواپیما‌های اسرائیلی در واکنشی غیر کارشناسانه به پرواز درآمدند که پدافند هوایی سوریه دو فروند از آن‌ها را هدف قرار داد. یکی سرنگون شد و دومی آسیب دید.

وی اظهار داشت این دامی که سوریه برای اسرائیل پهن کرد معادلات جدیدی از تنش و درگیری را ترسیم کرد و آن این که دیگر دوره پرواز هواپیما‌های اسرائیلی در آسمان و حریم هوایی سوریه سپری شده است.

این کارشناس لبنانی خاطرنشان کرد ارتش سوریه قدرت و توانمندی نظامی و امنیتی خود را بازسازی کرده است که توانست این جنگنده اسرائیلی را از فاصله ۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد و سرنگون کند. این تحول بی سابقه‌ای است که جهان عرب در طول سی و دو سال گذشته به خود ندیده بود.

نضال السبع افزود موضوع قابل توجه دیگر این است که پدافند هوایی سوریه توانست هواپیمای اسرائیلی را در محدوده بین دو منطقه شفا عمرو و الناصره هدف قرار دهد و این موضوع پیام‌های خیلی مهمی دارد. این که اسرائیل از مناطقی مانند طبریا و جولان دیگر قادر به اجرای حملاتی علیه سوریه نیست مانند آن چه که اواخر سال ۲۰۱۵ در شهر جرمانا در جنوب دمشق پایتخت رخ داد و در آن سمیر القنطار از فرماندهان مقاومت لبنان ترور شد.

 

نظر شما