شناسهٔ خبر: 24054862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم شاهرود تماشایی ترین راهپیمایی 22 بهمن را برگزار کردند

شاهرود- ایرنا- مردم انقلابی شاهرود هم زمان با مردم سایر نقاط کشور، با راهپیمایی باشکوه خود، عزت و اقتدار میهن را در برابر جهانیان به نمایش گذاشته و به فرموده رهبر معظم انقلاب صحنه تماشایی در تاریخ این شهر به یادگار گذاشتند .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حضور پرشور اقشار گوناگون مردم از همان دقیقه های ابتدایی آغاز راهپیمایی قابل توجه بود. از کودکی که سه رنگ سبز و سفید و قرمز بر صورتش نقش بسته تا نوجوانی که با خوشحالی پرچم ایران را در دست می چرخاند و یا آن مادربزرگی که عصا به دست، با اشتیاق برای سی و نهمین بار آمده تا حمایتش را از نظام اسلامی و خون شهدا اعلام کند، همه با اشتیاق مسیر تعیین شده از میدان امام (ره) تا میدان آزادی شاهرود را می پیمودند.
مشارکت گروه های مختلف مردمی در این همایش بزرگ، شور و نشاط خاصی به مراسم بخشیده بود. کارمند، بازنشسته، بازاری و دانشجو، همه آمده بودند تا بیست و دوم بهمن امسال، از آن بیست و دوم بهمن های تماشایی شود.
مرتضی عباسی، دانشجویی 21 ساله درباره چرایی حضورش در این راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: آمده ام تا نشان دهم 'من یک انقلابی ام' فقط یک شعار نیست و جوان انقلابی در همه صحنه ها باید حمایت خود را از نظام و ولایت فقیه اعلام کند.
وی اضافه کرد: جوانان این مملکت 40 سال پیش با اهدای خون خود برای آیندگان میراثی به جا گذاشتند و اکنون این وظیفه نسل های بعد است که برای حفظ یادگار امام و شهدا، تلاش کنند.
بسیاری از شرکت کنندگان هم به دلیل دوری راه، ساعتی پیش از مراسم خود را از شهرک ها به مرکز شهر رسانده بودند تا بتوانند به موقع با دیگر همشهریانشان هم نوا شوند.
عصمت عامریان یکی از بانوانی بود که به گفته خود به همراه خانواده از ساعت هشت صبح به عشق انقلاب و رهبری، در محل شروع راهپیمایی حاضر شده است. وی به خبرنگار ایرنا گفت: از همان اوایل انقلاب به همراه پدر و مادر در راهپیمایی ها شرکت کرده و در حد توان خود از آرمان های امام و شهدا دفاع کردیم و اکنون با فرزندان خود در این مراسم شرکت می کنم تا آن ها نیز یادبگیرند دشمنی استکبار با ما تمام نشده و این انقلاب و خون شهدا نیاز به حمایت مردم دارد.
این بانوی شاهرودی ادامه داد: همه ما قبول داریم که مشکلات در کشور زیاد است ، مسوولان باید نسبت به رفع فساد و تبعیض توجه بیشتری داشته باشند اما این مسائل باعث نمی شوند که ما از انقلاب اسلامی ناامید شویم.
در میان دنیایی از رنگ و در کنار پرچم ها، بادکنک ها و دست نوشته های مردم، نمایش مترسک سران استکبار و به آتش کشیدن آن ها هم همانند هر سال بخشی از برنامه راهپیمایی 22 بهمن بود.
عباس اعتماد، مسوول بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود در این باره به ایرنا گفت: مسابقه مترسک های استکباری در شاهرود 16 شرکت کننده داشت و یکی از شرکت کنندگان به تنهایی با پنج مترسک در این رقابت حضور یافته بود.
وی افزود: این مسابقه 6 سال پیاپی با مشارکت بسیج هنرمندان و شهرداری شاهرود در راهپیمایی 22 بهمن برگزار می شود و امسال ابتکار، خلاقیت، مفهوم و سادگی در ساخت مترسک ها و استفاده از وسایل بازیافتی ملاک داوری قرار گرفته است.
راهپیمایی 22 بهمن در شهر شاهرود از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از مقابل ساعت گل آغاز و با حرکت شرکت کنندگان به سمت خیابان 22 بهمن این شهر در میدان آزادی به پایان رسید.
آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری سخنران این مراسم بود.
همچنین در پایان از نماد جدید میدان آزادی شاهرود ساخته رضا نوری رونمایی شد.
7359/6167 خبرنگاران: مهسا شانیان و سروش مولانا *** انتشار دهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*

نظر شما