شناسهٔ خبر: 24054800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حماسه‌آفرینی مردم تهران؛

«بهمن تماشایی» در چله انقلاب / عظمت پایتخت ایران اسلامی قلب آمریکا را لرزاند

امروز مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان های استان تهران همگام با سراسر کشور ۲۲ بهمن تماشایی را خلق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ؛ راهپیمایی عظیم و باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن در ۱۰۰۰ بخش، شهر و شهرستان و همچنین ۴ هزار روستای کشور به‌طور همزمان برگزار شد. در تهران نیز مراسم رسمی این یوم‌الله، در میدان آزادی با انجام جلوه‌های ویژه، ‌اجرای سرود و سخنرانی رئیس‌جمهور انجام شد.

۶۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی حماسه عظیم ایرانی‌ها را به سراسر جهان انعکاس دادند.

بر اساس گزارش‌های خبرنگاران  تهران نیوز ؛ امروز مردم همیشه در صحنه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران همگام با سراسر کشور ۲۲ بهمن تماشایی را خلق کردند.

 

* رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن:

سال آینده به‌معنای واقعی کلمه سال بلوغ ایران است / برخی افراد خودشان در طول این سالیان از قطار انقلاب پیاده شدند / سال آینده باید سال وحدت و اتحاد بیش از پیش ملت ایران باشد / آمریکا سال گذشته شکست خورد

رئیس جمهور با بیان این‌که سال آینده به‌معنای واقعی کلمه سال بلوغ ایران است، گفت: همه یک ملت هستیم و همه در پی عظمت ایران اسلامی هستیم. ما در پی تحقق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم. امروز در سرزمین‌مان نیازمند به همه اصولگرایان، همه اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و همه معتقدان به قانون اساسی داریم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی لحظاتی قبل در مراسم جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: در سی و نهمین به عنوان نماینده به شما مردم فداکار تبریک بگویم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدان که با نثار جان خود انقلاب این سرزمین را به پیروزی رساندند.

وی گفت: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن این است که وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌شود. سال آینده که سال چهلم است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ انقلاب باشد. از لحاظ تاریخی سال آینده چهلمیتن سال انقلاب است و در واقعیت باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت، بخش خصوصی، نهادهای عمومی باید تلاش مضاعف انجام دهند. دهه فجر سال آینده باید سال افتتاح هزاران طرح و پروژه مهم کشور باشد. در این روزها در یک روز در یک استان ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد که بخش بزرگ آن از بخش خصوصی بود نشان از این دارد که ملت بیش از گذشته به آزادی کشور علاقه دارد.

وی افزود: انقلاب وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم. در قطار انقلاب افراد زیادی بودند. البته برخی خودشان خواستند که از قطار انقلاب پیاده شدند و عده‌ای را از قطار پیاده کردیم که می توانستیم پیاده نکنیم. ما همه یک ملت هستیم و همه در پی عظمت ایران اسلامی هستیم. ما در پی تحقق فرهنگ اسلام و هویت ایرانی اسلامی در دل جوانان عزیزمان هستیم.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: امروز در سرزمین‌مان نیازمند به همه اصولگرایان، همه اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و همه معتقدان به قانون اساسی داریم. هرکس به قانون اساسی اعتقاد دارد او انقلابی است. تمام اقوام و مذاهب و ادیان توحیدی ، هرکس که قانون اساسی را قبول دارد معیار ما است او انقلابی است و باید به آن احترام بگذاریم.

وی بیان داشت: بزرگترین ثمره و میرث امام (ره) قانون اساسی ما است، این را باید همواره به عنوان قانون اساسی وحدت بدانیم.

مشروح خبر سخنرانی رئیس جمهور را با کلیک روی اینجا مشاهده کنید.

 

* مردم شهرری در راهپیمایی ۲۲بهمن حماسه‌ای تماشایی خلق کردند

مردم غیور و همیشه در صحنه شهرری باردیگر در روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ با اتحاد و همدلی و حضوری پرشور از مقابل کانون سمیه در خیابان فدائیان اسلام با شعار های انقلاب راهپیمایی را آغاز کرده و پس از پیمودن مسیر خیابان فدائیان اسلام و عبور از سراه ورامین در میدان شهرری تجمع کردند و پس از سخنرانی و قرائت قطعنامه، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زدند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن با مشت‌های گره کرده با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نفرت و انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند.

راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن امسال در شهرری باشکوهتر از سالهای گذشته با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، مرد و زن، دانش آموزان، دانشجویان، روحانیون و بسیجیان و ورزشکاران برگزار شد و صحنه ای تماشایی ایجاد کرد.

حضور کودکان به همراه والدین خود و نوجوانان در این راهپیمایی قابل توجه است و شمار زیادی از آنان پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست گرفته اند.

هدایت‌الله جمالی‌پور ، معاون اسندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه مراسم راهپیمایی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم شریف شهرری همزمان با مردم سراسر کشور بار دیگر ثابت کردند که پای آرمانهای امام خمینی(ره) و انقلاب ایستادند.

وی افزود: ۳۹سال حضور پرشور ملت نشان از تثبیت انقلاب و عزم مردم برای حفظ دستاوردهای امام(ره) و شهدا است.

فرماندار ری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: مردم علیزغم مشکلات معیشتی که دارند در این راهپیمایی نشان دادند که پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند و بر شعار استقلال و آزادی تاکید دارند.

 

هیچ کشوری به اندازه ایران مستقل نیست

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نمایندهٔ مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی که به عنوان سخنران در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن شهرری حضور داشت، ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: اولین شعار مردم مسئله استقلاب بود. در رژیم گذشته کشور ما کاملا وابسته به اجانب و بیگانگان بود شاه در این مملکت اراده و اختیاری نداشت.

وی افزود: رضاخان را انگلیسی ها روی کار آوردند و بعد هم که به اهدافشان رسیدند او را از ایران بردند محمدرضا را هم آنها آوردند و وقتی دیدند سیل خروشان مردم در خیابانها راه افتاده است و دیگر جای ماندن او نیست، او را نیز بردند.

قاضی عسکر با بیان اینکه در تمام جهان هیچ کشوری مانند ایران استقلال ندارد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به مردم یاد داد روی پای خود بایستند و ملت ما امروز این استقلال را لمس می کنند.

وی یادآور شد: در رژیم گذشته خفگان، شکنجه، آزار و اذیت انقلابیون فراوان بود. رادیو، تلویزیون، مطبوعات و رسانه ها در اختیار رژیم شاه بود و بسیاری از انقلابیون را زیر شکنجه از بین بردند.

نمایندهٔ مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت بیان کرد: دومین شعار امام(ره) آزادی بود که به مردم یاد داد از حقوق خود دفاع کنند. امام راحل سلسله دار آزادی در مملکت بود.

قاضی عسکر ایجاد مردم سالاری دینی را سومین شعار انقلاب دانست و گفت: در رژیم گذشته انتخابات معنی نداشت. در انتخابات نماینده شورای ملی هرکسی را خودشان می خواستند، انتخاب می کردند.

وی با بیان اینکه پایه اول انقلاب، جمهوریت و آرای مردم و پایه دوم آن اسلامیت است، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب امام برای نظام از مردم رای گرفت و بعد از آن نیز پیوسته یکی یکی انخابات مختلف برگزار شد و این حق انتخاب یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است.

نمایندهٔ مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت ادامه داد: امام خمینی(ره) اسلام تحول گرا، تمدن آفرین و اسلام ناب محمدی را احیا کردکه از ثمرات بزرگ انقلاب است.

قاضی عسکر با بیان اینکه در رژیم گذشته، آمار مشروب فروشی ها از نان فروشی ها بیشتر بود، بیان کرد: کشور ما وابسته بود. شاه در مصاحبه ای در سال ۱۳۵۳ گفته است؛ این مردم قادر به انجام هیچ کاری نیستند مثل گوسفندان می مانند. رزم آرا در کمیسیون نفت سر نمایندگان فریاد کشید و گفت؛ ایرانی که نمی تواند یک آفتابه بسازد شما می خواهید پالایشگاه اداره کند.

وی با اشاره به اختراعات و اکتشافات امروز کشورمان اظهار کرد: امروز به رتبه ۱۲علمی در دنیا رسیده ایم. به انرژی هسته ای، صنایع فولاد و نانو تکنولوژی دست پیدا کرده ایم. هواپیمای نظامی جنگی تولید می کنیم. موجود زنده به فضا فرستادیم. اگر با همین شتاب جلو برویم می توانیم حرف اول را در دنیا بزنیم.

قاضی عسکر بیان داشت: درست است مشکلاتی در کشور وجود دارد ولی این مشکلات نیز با دست همین مردم حل می شود و به فضل خدا با بینش سیاسی مردم و درایت رهبری فرزانه و عالم با افتخار پرچم انقلاب را به دست امام زمان(عج) خواهیم سپرد.

 

* راهپیمایی ۲۲ بهمن در قرچک برگزار شد

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن در شهرستان قرچک با حضوراقشار مختلف مردم، اصناف، احزاب ها، گروه ها، دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، طلاب و روحانیون، بسیجیان و رزمندگان، کارمندان و کارگران، روستائیان، عشایر و عموم مردم انقلابی شهرستان قرچک برگزار شد.

مرد و زن، پیر و جوان و کودک و بزرگ از ساعات اولیه صبح در میدان کلانتری برای برگزاری راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن حاضر شده و با سر دادن شعارهایی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل با آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

ائمه جمعه و روحانیون، مسئولان و مدیران اجرایی، نیروهای انتظامی و نظامی، تشکل های مردمی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در کنار مردم متدین و انقلابی شهرستان قرچک در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت داشتند و خشم و انزجار خودشان را نسبت به مستکبرین جهان نشان دادند.

حضوردانش آموزان، نوجوانان و جوانان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و بستن سربند لبیک یا خامنه ای و لبیک یا حسین در کنار مردان و زنان که با گرفتن پوستر و پلاکاردهای حمایت از انقلاب اسلامی در راهپیمایی شرکت کرده بودند، بر جذابیت و شور مراسم افزوده بود.

برخی تشکل های مردمی و ارگان های دولتی و خصوصی با برپایی ایستگاه های صلواتی و برپایی ایستگاه های نقاشی محیط شادی و سرگرمی کننده، شور و نشاط خاصی را به مراسم بخشیدند.

بر اساس برآوردهای اولیه جمعیت حاضران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهرستان قرچک نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی مبنی بر عدم حضور مردم در مراسم جشن انقلاب شد.

گفتنی است، در پایان مراسم قعطنامه ای توسط حاضرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان قرچک صادر شد.

 

 

این انقلاب به پشتیبانی اقتصاد مقاومتی حهان را در دست خواهد گرفت

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که این انقلاب را درک نکردن اسلام را نمی خواند و این انقلاب به پشتیبانی اقتصاد مقاومتی حهان را در دست خواهد گرفت.

عبدالوحید فیاضی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهن ماه شهرستان قرچک اظهار داشت: ۲۲ بهمن ماه به منظره حضور مردم یوالله است و امروز با شکوه تر از همیشه بوده است.

وی گفت: هر انقلابی پیامبر و پیشوا دارد ، موسی پیامبر قوم خودش بود و پیامبر این اقلاب امام روح اله است و هر پیامبر مجزه ای دارد و موسی با عصای خود معجزه کرد و مجعزه روح اله مردم انقلابی بود.

فیاضی افزود: این مردم انقلابی بعد از گذشتن ۳۹ سال همه جوانان خود را در راه این انقلاب به خطر انداختم و مجز بزرگ خلق کردند.

وی تاکید کرد: بعد از ۳۹ سال همین مردم به صحنه آمدن و این یک نقطه قوت است و این مردم جوانان خود را در راه اسلام دادن انقلاب کردندو حکومت استبداد شاهنشاهی را به بیرون انداختیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا بعد گپیروزی این انقلاب فکر می کرد بعد از ۶ ماه این نظام از بین می رود اما این شش ماه به به ۳۹ سال ختم شد.

وی افزود در این مدت آنان چه توطئه های که نکردن و چه جوانان را از ما نگرفتن اما ملت ما هیشه پای صحنه است و در برابر تمام دسیسه‌ها ایستادگی می کند.

فیاضی بیان کرد: این کشور آزادی و استقلال خود را به هیچ وجه از دست نمی دهد و در برابر تمام توطئه ها مقا ومت خواهد کرد تا رژیم شاهنشاهی دیگر به ایران وارد نشود.

وی گفت: شاه و خانواده فاسداش چه بلاهای بر سر این مملکت آوردند و تمام ذخیره های ایران را پای فساد خود گذاشتند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این انقلاب بوجود آمد تا بین فقیرو غنی قرقی وجود نداشته باشدو این انقلاب به ۸۳ میلیارد خدمات می دهند و این منابع سرشار و مردم ارزشمند هیچ تفاوتی بین همه نمی کند، پادشاه و خانواده اش ام الفساد بود این ملت زیبنده امت اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: امروز این اندیشه امام انقلاب و صحنه ها انقلاب ماندنی است و خیلی ها که خسته شده و ضد انقلاب شده اند و کافر شده اند اما ایم انقلاب به راهش ادامه خواهد داد قدر این مردم که انقلابی هستند را بدانید.

فیاضی گفت: من به عنوان یک مسئول انقلابی ترباشم و یرباز گوش به فرمان ولی فقیه قرار گیرم.

وی افزود: قرن ۲۱ قرن مبارزه بااسلام است و اسلام باید به عنوان محور حرکت اسلام جهان قرار گیرد و کسانی که این انقلاب را درک نکردن اسلام را نمی خواند و این انقلاب به پشتیبانی اقتصاد مقاومتی حهان را در دست خواهد گرفت.

 

 

انقلاب اسلامی ایران از بطن توده های مردم شکل گرفت/ همچنان شاهد خنثی شدن توطئه های استکبار جهانی هستیم

حجت‌السلام و المسلمین  حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک در حاشیه این راهپیمایی اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ملت بزرگ ایران از بطن توده های مردم شکل گرفت و با رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای برانداختن ظلم و حاکمیت عدالت و دین برپا شد.

وی گفت: خون های پاکی که تاکنون برای حفظ و استمرار این انقلاب نثار شده است گواه پشتوانه مردمی و ایمانی این نهضت عظیم بوده است و امروز مردم با حضور خود بزرگ ترین حامیان انقلاب اسلامی ملت سرافراز ایران و مستضعفان جهان هستند.

اسماعیلی افزود: مردم بار دیگر همانند گذشته با انسجام، همدلی و وحدت کلمه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور یافتند و مدعیان دروغین و دشمنان قسم خورده ایران را به خاک ذلت نشاندند.

 

 

عزم جدی مردم در پیشبرد اهداف انقلاب مشهود است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر مرتضائیان، رئیس دادگستری شهرستان قرچک در ادامه بیان کرد: مردم بصیر و همیشه در صحنه بار دیگربا حضور خود حماسه آفریدند و این امت قهرمان و شهید پرور و ولایتمندار همیشه پیشتیبان نظام و ولایت فقیه خود هستند.

وی گفت: اینک که ۳۹ سال از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و استقلال آن به رهبری خمینی کبیر(ره) می‌گذرد همچنان شاهد خنثی شدن توطئه های شوم نظام سلطه و استکبار جهانی هستیم و عزم جدی مردم رشید ما در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی همچنان مشهود است.

مرتضائیان  تاکید کرد: امروز دولت های به اصطلاح متمدن و مدعی دموکراسی جهان، به همراه برخی از سران مرتجع دول اسلامی با ابزار حقوق بشر آمده اند تا تروریست را در منطقه ترویج کنند و ایران اسلام ام القرآی جهان اسلام را هدف قرار دهند.

وی تصریح کرد: مردم ما همانند گذشته با انسجام و همدلی و وحدت کلمه بار دیگر به میدان عمل آمدند، تا مدعیان دروغین و دشمنان قسم خورده ایران را به خاک ذلت بنشانند.

 

 

حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دوستان انقلاب را امیدوار و دشمنان را مایوس کرد

مسعود مرسلپور ، فرماندار قرچک گفت: مردم با حضور گسترده خود، دوستان انقلاب اسلامی را امیدوار و دشمنان را مایوس کردند  و این امر مسلمی است که مردم ۲۲ بهمن را یک روز مقدس و سرنوشت سازی می دانند.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن ماه از مصادیق یوم الله است که مردم به عنوان شکرانه نعمت بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله با آمدن به مراسم باشکوه راهپیمایی، حمایت خود از رهاوردهای انقلاب اسلامی را اعلام می کنند.

مرسلپور به خصومت های همه ساله دشمنان، استکبار جهانی آمریکا و صهیونیستم علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: در شرایط حال وضعیت به نحوی است که این دشمنان آنچه در باطن داشتند ابراز می کنند و با همپیمانان خود درصدد هستند در عرصه جهانی وانمود کنند بین نظام جمهوری اسلامی و کارگزاران این نظام و مردم جدایی افتاده است.

وی بیان کرد: اما بازهم در ۲۲ بهمن ماه شاهد بودیم که این آرزوها را به گور می برند و ببینند مردم آنچه برای خودشان و عزیزانشان، فداکاری و استقامت کردند را از یاد نبردند و گوش به کلام دشمن نمی دهند.

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با شکوهتر از همه سال های دیگر برگزار شد و هم برای دوستان انقلاب اسلامی امید بیشتری ایجاد کرد و هم دشمنان را بیش از گذشته مایوس کرد.

 

یوم الله ۲۲ بهمن روز تبلور شکوه مردم ایران است

حسین حیدری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد قرچک اظهار داشت: حضور همگانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با توجه به یاوه سرایی آمریکایی ها، اسرائیل و اذناب آنها با شگوهتر از هر سال دیگر بود ، مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور وجود دارد ولی اصل نظام اهمیت ویژه ای دارد و این انقلاب ارزان به دست نیامده و در دفاع از این انقلاب همه مردم از اقشار مختلف حضور به موقع داشتند.

وی گفت: دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن روز تبلور شکوه وایثار مردم همیشه سرافراز و آزاده جمهوری اسلامی ایران است، در این روزملت ایران با رهبری داهیانه زعیم بزرگ اسلام و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با تاسی از آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) طومار ۲ هزار و ۵۰۰ ساله رژیم طاغوتی استبداد و استکبار را در هم پیچید و روح امید، احساس غرور و خودباوری را در کشور زنده کردند.

حیدری بیان کرد: انقلاب اسلامی هیبت و هیمنه پوشالی همه قدرت های مستکبر دنیا را به سخره گرفت، انقلابی که محدود به هیچ حد و مرز نژادی و جغرافیایی نماند و وجدان آگاه و بیدار همه مستضعفان و آزادگان را در جای جای عالم مخاطب پیام بلند خویش ساخت. بی تردید پیروزی این انقلاب الهی جز با قدرت ایمان ملت مسلمان ایران، پیروی آنان از رهبری های پیامبر گونه امام امت و وحدت کلمه توده ها و اقشار مختلف ملت میسر شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران همچون سال های گذشته با شرکت در صفوف بهم پیوسته راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.

 

شکوه چهلمین سال انقلاب چشم دشمن را از حدقه درآورد

حجت‌السلام والمسلمین حسین عبدالله‌پور ، نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج قرچک بیان کرد: با گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ و با وجود توطئه‌ها، فتنه آفرینی‌ها، بحران‌سازی‌ها، دسیسه‌ها، نیرنگ‌ها، ترفندها و عملیاتی ساختن طرح‌ها و پروژه‌های براندازی جبهه دشمن و پیش‌بینی‌های متوهمان غربی و متحدان داخلی، جمهوری اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران با سربلندی در مصاف راهبردی و تاریخ‌ساز با نظام سلطه و استکبار، روند تکاملی و حرکت به سمت آرمان‌های بلند و تمدن ساز خود را پویاتر و پر فروغ‌تر از هر مقطع تاریخی تداوم بخشیده‌اند و به کوری چشمان از حدقه درآمده دشمنان چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور گسترده مردم جشن گرفتیم.

وی تاکید کرد: جبهه دشمنان انقلاب اسلامی در شرایط خطیر کنونی کانون اصلی مقابله خود با نظام اسلامی و ملت ایران را در جنگ‌های ترکیبی با نمادهای دیپلماسی، جنگ اطلاعاتی – تبلیغاتی و رسانه ای، حمایت از نابسامانی ها و شورش های منطقه‌ای و محلی، جنگ اقتصادی، حملات سایبری و عملیات روانی برای ناکارآمد سازی و ناکارآمد نشان دادن نظام و زیر سوال بردن مبانی انقلاب اسلامی و جلوگیری از ظهور ثمرات جدید و استمرار و استقامت آن دنبال می‌کند و با دادن نشانه های غلط به مردم و مسئولان نظام درصدد ایجاد سد بی اعتمادی و بی اعتباری و شکاف بین آنها هستند.

حجت‌الاسلام عبدالله‌پور تصریح کرد: مردم با ایثار و از خودگذشتگی خود پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را رقم زدند از آحاد ملت بزرگوار ایران اسلامی به ویژه مردم همیشه درصحنه وانقلابی قرچک با شرکت در این آیین الهی و آرمانی که بدون شک دشمن شکن و نمایش وحدت و یگانگی ملت ایران بود حضور با شکوه داشتند.

 

 

سنگ‌اندازی استکبار تاثیری بر رشد و پیشرفت کشور ندارد

علی موسی‌پور ، فرمانده انتظامی شهرستان قرچک گفت: امروز انقلاب اسلامی در چهل سالگی و با وجود دشمنی‌ها و کارشکنی‌های کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، همچنان مسیر خود را با صلابت و اقتدار ادامه می‌دهد و سنگ‌اندازی آن‌ها تاثیری بر رشد و پیشرفت کشور ندارد.

وی افزود: حضور آگاهانه‌ مردم ایران اسلامی در مناسبت‌های ارزشمند و تاریخی همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکی‌ از زیباترین‌ جلوه‌های‌ مردمی انقلاب اسلامی است‌ و همین حضور پرشور و حماسه ساز باعث‌ شده‌ است‌ که‌ انقلاب‌ شکوهمند اسلامی همچنان‌ در مسیر بالندگی و سرافرازی حرکت نماید.
موسی پور در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قرچک باورمندانه به آینده انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کنار مردم شریف حضور داشتند و همراه مردم در این راهپیمایی مشت محکم بر دهان دشمن زدنند.

 

* راهپیمایی ۲۲ بهمن در سه نقطه از ورامین برگزار شد

در شهر ورامین راهپیمایان ۲۲ بهمن با حضور گسترده و صدها هزار نفری خود مسیر میدان امام خمینی(ره) تا انتهای بلوار شهید باهنر را طی کرده و با شعارهای خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

همزمان با شهر ورامین، اهالی منطقه خیرآباد نیز به صورت گسترده از ابتدای خیابان شهید بهرام مصیری تا مصلی نماز جمعه خیرآباد را پیمودند

سخنران مراسم راهپیمایی منطقه خیرآباد نیز سخنران مراسم امیر سر تیپ خلبان حسین خلیلی همرزم شهید بابایی بود که در انتهای مسیر به سخنرانی پرداخت.

در شهر جوادآباد نیز مشتاقان به نظام و انقلاب اسلامی از میدان ایثار تا مزار شهدای گمنام راهپیمایی کرده و با شعارهای خود اقدامات خصمانه مستکبران را محکوم کردند.

 

حضور گسرتده امروز مردم نشان از آن است که مردم دست از این نظام برنداشته اند

حجت الاسلام نوری زاده ، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ورامین بیان کرد: دشمن تلاش می کند که انقلاب را از یاد مردم ببرند ولی دهه فجر امام خمینی(ره) و انقلاب را مجدداً به یاد مردم می آورد.

حجت الاسلام نوری زاده تصریح کرد: حادثه ۲۲ بهمن و پایان طاغوت و استکبار بود و اگرانقلاب نبود و امام خمینی(ره) این مسیر راه هموار نمی کرد هیچ امیدی برای از بین بردن حکومت پهلوی نبود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ۲۲ بهمن مرور درسهایی است که از حادثه عاشورا و کربلا و مکتب امام حسین گرفتیم را نمایان کردیم که مبارزه با ظالمین و حمایت از مظلومین بوده است صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن تجلی دلبستن مردم شریف در هر گروه و مکان است که از ارزش های بنیان گذاشته شده توسط امام می باشد.

حجت الاسلام نوری زاده بیان کرد: یکی از ارکان های انقلاب ملت شریف ورامین هستند که به همت همین مردم شریف و انقلابی این انقلاب صورت گرفت.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: قیام همچنان ادامه دارد و دشمن در عرصه های مختلف همچنان به دشمنی خود ادامه می دهد و دشمن امروز در عرصه های اقتصادی فعالیت می کند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان کور خوانده اند که این مردم در برابر مشکلات اقتصادی سر فرود آورند زیرا ما رهبری داریم که آینده را می شناسد و دوربین بوده و به مسئولین و جوانان راهبردها و تذکرات لازم را می دهند.

حجت الاسلام نوری زاده اظهار داشت: دشمنان مسیر توقف پیشرفت علمی را در پیش گرفته بودند و می گفتند که دروازه های علمی از کشورهای ما می گذرد ولی امروز شاهد هستیم که در سایه انقلاب این توانمندی ها شکوفا شده است و شاهد پیشرفت های چشمگیر علمی هستیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: امروز دشمن می خواهند که مردم را دلسرد کند و از هیچ چیز برای این حربه کم نمی گذارد ولی بداند که مردم ما با هر گرایش و دیدگاهی با این نظام مخالفت ندارند هر چند که در جناح ها با هم تفاوت دیدگاه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این سال ها دارای کارنامه اعمال بسیار زیادی است و نباید بی انصافی کرد هر چند که کارهایی که انجام نشده است نیز زیاد است که باید این اقدمات نیز آغاز شود.

حجت الاسلام نوری زاده تصریح کرد: هر ساله در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این تجمع را خواهیم داشت تا به دشمن بفهمانیم که نمی تواند مردم ایران را از یکدیگر حدا کند و تا زمانی که این همدلی هست دشمن از نظام و انقلاب ما مایوس خواهد بود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف دشمن فرهنگ دینی و اسلامی و سبک زندگی ما است و در این راستا نیز کیان خانواده و جوانان ما را مورد هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: دشمنان با فشارهای زیادی نتوانستند به اهداف خود برسند زیرا امام خمینی(ره) با اطمینان راسخ و با ایمان به راهی که انتخاب کرده بود مسیر خود را ادامه می داد.

حجت الاسلام نوری زاده تصریح کرد: امام خمینی(ره) به مردم که به او اعتماد کرده بودند اطمینان راسخ داشتند و هیچوقت قبول نکردند که مردم کم آورده اند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امام خمینی(ره) به خداوند متعال نیز اطمینان راسخ داشتند و این بالاتر از ایمان به مردم است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند دست خدا را در این پیروزی می بینم که امروز نیز همین ۴ ایمان در رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: حضور امروز مردم نشان از تجدید عهد با آرمان های نظام و انقلاب دارد و نشان از آن است که مردم دست از نظام و انقلاب برنداشته اند.

 

* پیشوا سراسر مؤمنِ انقلابی / عطر ۲۲بهمن ۵۷ در پیشوا طنین‌انداز شد

مردم پیشوا ۲۲ بهمن ۹۶و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتحاد و ایستادگی خود را در سی‌و نهمین فجر انقلاب اسلامی جشن گرفتند

اقشار مختلف مردم دست در دست هم از پیر و جوان، دانش‌آموز و دانشجو در این راهپیمایی شرکت کردند تا بار دیگر از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دفاع کنند و به آمریکای خبیث بفهمانند که هرگز زیر بار ظلم و زور نمی‌روند.

مردم پیشوا با حضور تماشایی خود در یوم الله ۲۲بهمن نشان دادند مبارزه با آمریکا ریشه اعتقادی داشته و از اصول انقلاب ماست و تا زمانی که ملت ایران زنده است این شعار زنده بوده و هیچ‌گاه حذف نخواهد شد.
دانش آموزان پیشوایی به پیروی از دانش آموزان انقلاب به دشمن نشان دادند نسل جوان انقلاب جدا از نسل‌های پیش نبوده و راه استکبارستیزی آنان را ادامه خواهد داد.

در این بین حضور نسل‌های مختلف انقلاب از نوزاد که در آغوش مادر است تا پیرمردی که می‌گوید از ابتدای انقلاب تا امروز در همه راهپیمایی‌ها شرکت کرده است قابل توجه است.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن بنرها، پلاکاردها و نوشته‌هایی با مضامین مختلف، استکبارستیزی خود را نشان دادند و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه اثبات کردند و بار دیگر با مشت‌های گره خورده ثابت کردند که در برابر دشمنان می‌ایستند.
راهپیمایان پس از گذشتن از مسیرهای میدان چمران و میدان امام خمینی(ره) به بارگاه مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع)برای عرض ارادت به این امامزاده واجب التعظیم رفتند.

 

* تکرار ۲۲ بهمن تماشایی در فیروزکوه

از ساعت ۹ صبح امروز، مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در تهران و سراسر میهن اسلامی، حماسه تماشایی خود را در طلیعه فجر چهلم انقلاب آغاز کردند.

مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار شهرستان فیروزکوه نیز ۲۲ بهمن تماشایی را رقم زدند؛ امسال همانند سنوات گذشته مردم از ساعات اولیه در مسیر تعیین شده راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشتند؛ نورالله طاهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، نماینده ولی فقیه در شهرستان، سرهنگ پاسدار یدالله سلیمانی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه، کریمی، معاون سیاسی – انتظامی فرمانداری، اعضای شورای شهر و مسئولین اداری و نیروهای نظامی و انتظامی در راهپیمایی همگام با مردم حضور داشتند.

مردم شهرستان فیروزکوه مسیر میدان امام خمینی (ره) این شهرستان تا آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) را با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، تنها راه سعادت وحدت استقامت، صاحب انقلاب ما ولایت فقیه است، ام الفساد قرن ما آمریکاست، فریاد هر آزاده ظلم ستیز مرگ بر آمریکای اسلام ستیز، راهپیمایی کردند؛ حضور همه اقشار مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، مسئول و غیر مسئول در این راهپیمایی بی بدیل است.

دانش آموزان مدارس شهرستان فیروزکوه با لباس هایی یک دست و پرچم ایران اسلامی در این راهپیمایی حضور یافتند.

 

روحیه اشرافی‌گری در برخی مسئولان آفت نظام و انقلاب است / استمرار و ادامه انقلاب به مردم ولایت مدار بستگی دارد

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم ولایت مدار شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در کنار مولفه رهبری و ولایت، مردم با حضور خود توانستند رژیم طاغوتی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کنند؛ حرکتی که امروز مردم ایران اسلامی نشان دادند حرکتی حماسی و حضور بابرکتی بود؛ مسئولین باید قدردان این حضور پرشکوه باشند.

وی در ادامه افزود: آفتی که امروز جامعه اسلامی را تهدید می کند مسئله ناامید کردن مردم است؛ هر کسی با هر رفتار و با هر زبانی بخواهد امید مردم را از نظام و انقلاب برگیرد و آنها را منفعل کند که خواسته استکبار جهانی و دشمنان بی غیرت ما است، در مقابل آنها چه آنها که زبان خارجی را در داخل دارند و امید مردم را ناامید می کنند، می ایستیم و اجازه نخواهیم داد در کشور به عنوان مقام مسئول حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که مردم به دستور رهبری آرامش خود را در مقابل عوامل بیگانه داخلی حفظ کردند، تصریح داشت: کسی حق ندارد امید مردم را ناامید کند؛ طبق گفته رهبری کسانی که سال ها کشور را اداره کردند امروز در مقام مطالبه گری برآمدند و این اقدام بی انصافی سات که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به چالش بکشند؛ ما هزینه های بسیاری پای این انقلاب دادیم؛ ما در مقابل کسانی که حرف های استکبار جهانی را در کشور بازگو می کنند می ایستیم.

وی تاکید داشت: یکی از شاخصه های پایبندی به ارزش های انقلابی و اصول قرآنی این است که یک انسان مومن و متدین باید حالت انقلابی گری و روحیه انقلابی داشته باشد؛ اگر کسانی در صدر انقلاب روحیه انقلابی گری داشتند اما امروز این روحیه را نداشته باشند و خود را فدای اسلام و ارزش های اسلامی نکنند، انقلابی نیستند؛ اینها باید خود را با ارزش بزرگ اسلامی یعنی ولایت فقیه همراه کنند؛ معنا ندارد برخی افراد برخی کلمات که در عصر فتنه بازگو می شد را مکرر بر زبان جاری کنند و این به معنای بازگشت به فتنه و فتنه گری است.

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند با اشاره به این که مشکلات مردم گرانی و بیکاری است تاکید کرد: داستان اصلی حقیقت و هویت اسلام است؛ استمرار و ادامه انقلاب به مردم ولایت مدار بستگی دارد؛ مسئولین باید به داد مردم محروم و مستضعف برسند؛ ما انقلاب نکردیم مگر برای این که داد مردم محروم را بشنویم و به آنها رسیدگی کنیم ولیکن امروز این مردم در حاشیه قرار گرفتند؛ روحیه اشرافی گری در برخی مسئولین وجود دارد که آفت نظام و انقلاب اسلامی است؛ اینها باید از گردانه صدارت نظام خارج شوند.

 

* خلق حماسه‌ای دیگر در رباط کریم؛ امسال پرشورتر از سال‌های گذشته

مردم رباط کریم بار دیگر به دشمنان انقلاب ثابت کردند که تا اخرین قطره خون پای انقلاب هستند و سختی‌ها را به جان می خرند تا این نظام پایدار بماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی رباط نیوز، مسیر راهپیمایی امسال نیز همان مسیر گذشته بود، بی هیچ کم و کاستی اما انگار آدم ها تغییر کرده بودند، نوزدان سالهای گذشته حالا راه می روند، جوان ها ازدواج کرده و با فرزندانش آمده و میانسالان نیز عصا به دست آمده بودند، تمام شمایل مردم تغییر یافته اما یک چیز ثابت مانده و از قلب های مردم هیچ بیرون نیامده، واژه انقلاب، انقلابی که رهبرش امام راحل بود و امروز نیز بزرگ مردی دیگر پا در رکاب آنها نهاده و چرخ انقلاب را می چرخاند.

همه آمده بودند، پیر و جوان، زن و مرد کودک و خردسال، تا به دشمنان انقلاب بفهمانند این مردم همان مردمان روزهای سخت انقلابند و حالا دیگر پای این انقلاب ایستاده اند.

زیر پل آزادگان رباط کریم که رسیدیم صدای جمعیت دو چندان شد، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل آنچنان زیاده شده بود که دیگر هیچ کسی را نمی توانستی پیدا کنی که دهانش بسته باشد، هر کسی شعاری میداد و پیرو انقلاب ماند.

حکایت ما و راهپیمایی امسال بسیاری از مردم را یاد روزهای انقلاب انداخت، روزهایی که شاید بدون هیچ دغدغه ای مردم به خیابان ها آمده بودند اما این بار دغدغه ها را خانه گذاشته و به خیابان ها آمدند.

تازه عروسی که با همان لباس های نو به همراه همسرش آمده بود این چنین روایت می کرد ما آمده ایم تا به دشمنان انقلاب ثابت کنیم رهبرمان را دوست داریم و در رکابشان هستیم، اقای روحانی را نیز از صمیم قلب دوست داریم و باید کمک کنیم تا مشکلات کشور را حل کنند.

آن طرف تر معلم قرآن دوران مدرسه ام را دیدم، او حالا صاحب فرزندی شده بود و دست در دستش به خیابان آمده بود تا در رکاب انقلاب بماند، او می گفت: باید هوای ممکلت را داشت، ببینم دشمنان اسلام چه بر سر کشورهای همسایه آورده اند، اگر ما نیز در خیابان ها نباشیم چنین سرنوشتی در انتظارمان هست.

کمی آن طرف تر که رفتیم پیر زنی را دیدم که عصا به دست آمده بود، چنان شعار مرگ بر آمریکا می گفت که گویا دل خونی از مستکبران دارد، از او در این باره پرسیدم، او نیز خطاب به رهبری گفت: ما پشتیبان رهبرمان هستیم، دشواری ها را تحمل می کنیم و اجازه نمی دهیم یک بار دیگر ایادی استکبار در مملکتمان حضور داشته باشد، ان زمان پیش از انقلاب آمریکایی ها ما را آدم حساب نمی کردند و امروز برای خودمان عزت و غروری داریم که باید قدرش را بدانیم.

صحبتمان با مردم تماش شد، به اخر ارهپیمایی رسیدیم و دانش آموزان نیز پرچم های رنگی ایران عزیزمان را در دست گرفته و شعر انقلاب را روایت می کردند، این دانش آموزان حتی امام را هم ندیده اند اما گویا مهربانی های امام را به گوش شنیده و دوستش دارند.

 

آیت‌الله خمینی جلالی: حقیقتاً امام یک انسان ساده زیست بود / قدر این مردم را باید دانست
ایت الله جلالی خمینی، شاگرد و یار دیرین امام خمینی(ره) در مراسم ۲۲ بهمن ماه شهر رباط کریم، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) تا آخرین نفس های زندگی پشتیبان امام علی(ع) بودند، ایشان بهترین رفتارها را در زندگی داشتند و به حق می توان الگوی خوبی برای زنان جامعه باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به حق خدمت بزرگی را به اسلام کردند، ایشان ولایت را پررنگ کرده و نام اسلام را دوباره بر سر زبان ها جاری ساختند.

آیت الله جلالی خمینی ابراز کرد: امام راحل تلاش های بسیاری کردند، از زحماتی که در راه تحصیل کشیدند تا مبارزه با استکبار و رژیم دروغین پهلوی، این ها را باید نشانه بزرگی امام(ره) دانست چرا که ایشان زندگی را وقف اسلام و انسانیت کرد.

شاگرد امام خمینی(ره) ادامه داد: امام خمینی(ره) سایه رژیمی را از کشور قطع کرد حتی از پزشکان ایرانی استفاده نمی کردند و تمام اموراتشان متصل به غرب و اروپا بود، آن مملکتی پیشرفت می کند که متکی به قدرت درون باشد.

وی با اشاره به ساده زیستی امام راحل، این مرد بزرگ را نشانه اخلاق اسلامی دانست و گفت: امام راحل ساده زیست بودند و از رفتارهای تجملاتی دوری می کردند، امام راحل هیچ چیزی از مردم نخواستند و تنها ارثیه اشان را نیز به خانواده شهدا بخشیدند.

امام جمعه سابق خمین در بخش دیگری از سخنانش، به جنگ هشت ساله دشمنان انقلاب علیه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این کشور هیچ روزی از بلای کشور در امان نبوده، تا دیروز جنگ و ترورها و امروز جنگ های فرهنگی و نرم، تا اسلام هست دشمنان نیز هستند و دست از دشمنی بر نخواهند داشت.

ایت الله جلالی خمینی ادامه داد: درست است مردم مشکلات بسیاری دارند اما باید کمی صبر کرد و مسئولان کشور نیز تا می توانند در جهت رفع مشکلات این مردم عزیز برآیند تا دشمنان نتوانستند سوء استفاده کنند.

فرماندار رباط کریم نیز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر رباط کریم اظهار کرد:از مردم عزیز که امروز ۲۲ بهمن را نسبت به سالهای گدشته پرشورتر امدند قدردانی می کنیم، حقیقت آن است که این مردم سرمایه های انقلاب هستند و باید قدردان آنها بود.

سید مهدی ساداتی ادامه داد: امیدواریم در شهرستان با هماهنگی مسسولان و همراهی مردم، مشکلات حل شود؛ مردم در ۲۲ بهمن بار دیگر سیلی محکمی بر دهان آمریکا زده و انقلاب اسلامی را به دیگران معرفی کردید.

وی تأکید کرد: ۲۲ بهمن ماه نماد انسجام و همدلی مردم و احزاب است و امروز نیز بار دیگر تمام سلایق بدون هیچ اختلافی در کنار هم قرار گرفتند و مایه خوشحالی مردم است.

 

امام جمعه رباط کریم: مردم رباط کریم سنگ تمام گذاشتند
حجت الاسلام محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در حاشیه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی رباط نیوز اظهار کرد: روز ۲۲ بهمن امسال حقیقتا بسیار باشکوه تر از سال های گذشته مردم به میدان امدند.

وی ادامه داد: این حضور باشکوه نشانه اوج روحیه انقلابی و استکبار ستیزی مردم است. هرگاه که دشمنان ما حرفی علیه ایران بزنند این مردم خونشان به جوش می اید و این حضور موجب تایید انقلاب می شود.

وی ابراز کرد: مردم رباط کریم سنگ تمام گذاشتند و انصافا در این راهپیمایی حضور پرشکوهی داشتند و باید قدردانشان بود.

امام جمعه رباط کریم با اشاره اقدام شجاعانه پدافند سوریه در قبال تجاوز دو جنگنده ابراز کرد: اقدام بسیار شجاعانه ای بود، اگر ملت های مسلمان از سوریه حمایت نمی کرد امروز نمی توانست چنین حرکاتی انجام دهد.

 

* جشن انقلاب در پاکدشت برگزار شد

مردم غیور و شهیدپرور پاکدشت در بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران در میدان اصلی شهر جمع شده و یک صدا بانک الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده و تا میدان معلم راهپیمایی نمودند.

در این راهپیمایی باشکوه مردم حضور گسترده خود را به معرض نمایش گذاشته و به جهانیان این پیام را صادر کردند: “ما انقلاب را دوست داریم ، تا آخرین نفس از انقلاب دفاع می کنیم، پشتیبان رهبری هستیم و از هیچ تهدید و تحریمی ابایی نداریم.”

نکته ای که در این مراسم باشکوه به چشم می‌خورد حضور مادران با فرزندان خردسال شان می باشد چرایی علت حضور را که جویا می‌شویم پاسخ می دهند: همه ما متعهد و مدیون انقلاب و شهدا هستیم و برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه حاضر هستیم.

روحانیت شرکت کننده در مراسم نیز بیان داشتند: ایام پیروزی انقلاب اسلامی شناسنامه و اصالت روحانیت انقلاب است که با حضور پرشور خود سعی در حفظ این اصالت دارند.

جوانان بسیاری در این راهپیمایی حضور پیدا کرده به خون شهدا مخصوصاً شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حاج محسن قوطاسلو تأسی کرده و در این باره بیان داشتند: حاج محسن همیشه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می کرد و به این امر تاکید داشت چرا که دفاع از انقلاب دفاع از اسلام است.

همچنین دانش آموزان شرکت کننده در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن با اشاره به فعالیت محصلین در دوران انقلاب عنوان کردند: دانش آموزان در دوران انقلاب نقش آفرینی بسیار داشتند همانگونه که در دوران جنگ از کشور ایران اسلامی دفاع کردند.

 

همه اقتدار ما از حضور ملت بصیر ایران است
علیرضا رضازاده مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان سخنران ویژه مراسم جشن انقلاب در پاکدشت ضمن تشکر از حضور باشکوه و گسترده مردم گفت: با دیدن صحنه‌های امروز از طریق رسانه‌ها در سراسر کشور فقط یک ذکر و آیه شریفه به ذهن می‌رسد: ” وعده خدا در برابر همه مستضعفان بنی‌آدم محقق شده است”.

رضازاده در خصوص ویژگی مردم پاکدشت بیان داشت: همه دنیا امروز ببینند که شهر پاکدشت ۴۶۰شهید دفاع مقدس، ۶۴ شهید مدافع حرم دارد که افتخاری است به صورت ویژه نصیب این مردم شده است.

این مقام مسئول در اجتماع عظیم مردم پاکدشت گفت : بنا بود تمام توطئه‌ها به این سمت پیش برود که ملت ایران چهل سالگی انقلاب خویش را نبیند و تمام توطئه‌ها از جمله اغتشاشات و فتنه‌های اخیر در همین راستا بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود ادامه داد: امروز همه‌ی آن سر سپرده‌های استکبار در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ضد انقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای و دلقک‌های نظام سلطه پشت تریبون ها در رسانه‌ها با جسارت و گستاخی می‌گفتند: “ما فقط در این عالم سه نفر را قبول داریم، یکی از این دلقک‌ها که این روزها خیلی سعی کرد که ۲۲ بهمن را به آشوب بکشد نتانیاهو بود”.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان خطاب به نتانیاهو، ترامپ و بن سلمان گفت: اگر وجود دارند تجمعات امروز ملت ایران را نشان بدهند دوستانی که فضای مجازی را رصد می‌کنند خبردارند دیشب تا پاسی از شب در خیلی از برنامه‌ها با حک و با شیطنت سعی کردند شایعه‌پراکنی کنند تا امروز جشن ۲۲ بهمن باشکوه برگزار نشود.

رضازاده به گذشت سی و نه سال از انقلاب اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی وارد چهل سالگی خود شده که چنین عظمت و پشتوانه‌ای دارد، همه اقتدار ما از حضور ملت بصیر ایران است، به لطف خدا با عنایت حضرت صاحب‌الامر و به برکت خون شهدا ۳۹ سال فشار تحریم ، جنگ و انواع روش‌های براندازی در نظام پایداری به وجود آورد.

وی در همین راستا ادامه داد: فتنه و اغتشاشات اخیر، قاعده‌های تجزیه‌طلبی انواع و اقسام ترورها شهادت انسان‌های نفیس این انقلاب توسط منافقین، ترور های ناجوانمردانه افتخار آقای اوباما و دولت آمریکا هستند و امروز همان ترامپ از آن‌ها حمایت می‌کند.

علیرضا رضازاده در پایان گفت: دشمن ما خوب بداند ما به آمریکا اعتماد نداریم ، آمریکا شیطان بزرگ است و ما دست از انقلابمان بر نمی‌داریم چون می‌دانیم عزت و امنیتمان در گرو ثابت ماندن و مقتدر ماندن این انقلاب است.

 

* حماسه آفرینی مردم شهریار در یوم الله ۲۲ بهمن

مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان شهریار بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن عشق و ارادت خود را نسبت به انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

در دقایق اولیه شروع مراسم مسیر راهپیمایی و خیابانهای اطراف مصلای امام خمینی شهریار مملو از مردمی بود که برای تجدید بیعت با امام و رهبری حضور یافته بودند و لحظه لحظه بر خیل جمعیت افزوده می شود.

اقشار و گروه های مختلف مردم حرکت خود را از مقابل مصلای نماز جمعه شهریار و در مسیر از پیش تعیین شده حمایت خود از انقلاب و رهبری و انزجار از گستاخیهای استکبار جهانی را اعلام کردند.

بر این اساس نظیر این راهپیمایی در سایر نقاط شهرستان شهریار که دارای نماز جمعه مجزا هستند برگزار شد و همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور گسترده مردم در شهرها جلوه شکوهمندی از میثاق مردم انقلابی و مومن شهرستان شهریار را به نمایش در آورد.

مردم ولایتمدار شهریار اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل باردیگر خروش خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشیدند.

حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران، خبرنگاران و مقامات نظامی و انتظامی و مسئولین همچون سال های گذشته به شکوه این مراسم افزود.

 

دولت به وضع معیشتی و اقتصادی مردم رسیدگی کند/در اوج آزادی هستیم که می توانم از دولت و قوه قضاییه انتقاد کنم

حجت الاسلام و المسلمین گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون و مهمان و سخنران ویژه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۶ در شهریار، ضمن اشاره به حضور باشکوه مردم شهرستان شهریار در این مراسم گفت: بنده به خود می بالم چرا که در سراسر مسیر راهپیمایی شاهد حضور پرشور مردم بودیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون گفت: راهپیمایی مردم شهریار در روز ۲۲ بهمن ماه امسال حقیقتا تماشایی و دیدنی است، بنده به مظهر مردم و مسئولین شهرستان شهریار به سبب حضور این چنین جمعیتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریک عرض می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی افزود: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» دارای ابعاد مختلفی است. در دوران قبل از انقلاب کشور ما کشوری کاملا نیازمند و وابسته به سایر کشورها بود، در آن دوران در کشور ما به هیچ عنوان استقلال سیاسی، اقتصادی و نظامی وجود نداشت حتی هیچ کشوری حاضر نبود به ما سیم خاردار بفروشد.

گواهی

گواهی گفت: وقتی انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید بسیاری از کشورهای معاند کمر همت به نابودی این پیروزی بزرگ بستند اما به برکت رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی و حضور مردم، دست رد به سینه یاوه سرایان زده شد. بعد از آن جنگ را به ما تحمیل کردند، اما امروز صدام کجاست و امثال قاسم سلیمانی ها کجایند؟

وی ادامه داد: آن روزها هر طور توانستند به ایران تاختند، بمباران های هوایی و زمینی به راه انداختند، بسیاری از مدارس، مهدکودک ها، بیمارستان و اماکن عمومی را بمباران کردند، اما بازهم ملت ما عقب نشینی نکرد و به راه خود ادامه داد.

گواهی افزود: جمهوری اسلامی با شعار استقلال به میدان آمد و امروز همگان شاهد هستند که کشورما از هر لحاظ دارای استقلال و عدم وابستگی است. اگر مسئولین کشور درایت بیشتری به خرج دهند، حتی کمترین نیازی به سایر کشورهای جهان نخواهیم داشت چرا که کشور ما ۳۸ سال با شدیدترین تحریم ها اداره شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون ادامه داد: آن روزها باید ناز کشورها را می کشیدیم تا یک موشک به ما بدهند اما امروز آنقدر در این زمینه شاهد پیشرفت های چشم گیری هستیم که دستور می دهند فناوری موشکی خود را از بین ببرید. امروز در عرصه های پزشکی، مخابراتی، اقتصادی و عمرانی بی نیاز از سایر کشورهای جهان هستیم.

گواهی بیان کرد: تمام پیشرفت های بدست آمده در حالی است که کشور ما ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بود، اختلاف های قومی قبیله ای در کشور به وجود آمده بود، ۸ هزار انسان بی گناه ترور شدند، هواپیمای مسافربری ما بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس سرنگون شد، غذا و دارو به کشور ما وارد نمی شد، کشور ما این سختی را تحمل کرد اما اکنون از هر لحاظ در اوج قدرت و استقلال قرار دارد.

گواهی

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی تبلیغات گسترده ای مبنی بر اینکه در کشور ما آزادی وجود ندارد، به راه انداختند، سخن بنده با جوانان این است که ای کاش دوران قبل از انقلاب را دیده و شرایط آن دوران را درک کنید. ما امروز در اوج آزادی هستیم که بنده می توانم از همین تریبون آزادانه از دولت، قوه قضاییه و مسئولین انتقاد کنم.

گواهی اظهار داشت: از دولت تقاضا داریم به وضع معیشت و اقتصاد مردم رسیدگی کرده و به نابسامانی ها و بیکاری های موجود در جامعه پایان دهند. مردم ما نسبت به رهبری و انقلاب بدبین نیستند پس لازم است تا دولت مردان کمر همت برای حل مشکلات مردم ببندند.

وی ادامه داد: دستگاه قضا باید با حمایت مردم مفسدین اقتصادی را به سزای اعمال خود برسانند، این کمترین خواسته بحق مردم است، کسانی که به بیت المال دست درازی کردند حق ندارند گوشه ای بشینند و تحصن کرده و قوه قضاییه را آماج انتقادات خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین گواهی بیان کرد: مردم از مجلس تقاضا دارند که از حقوق های نجومی جلوگیری کنند، اینطور نباشد که نماینده ای بگوید من در دانشگاه بودم و می خوابیدم و حقوق ۸ میلیون تومانی دریافت می کردم اما اکنون که نماینده مجلس هستم باید ۶ میلیون حقوق بگیرم پس حقوق من باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: مردم ما ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی پای صندوق رای آمدند و با اکثریت آرا به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند، امروز می توانیم به جرات ادعا کنیم ایران تنها کشوری در جهان است که «جمهوریت» آن روز به روز در حال تحقق بیشتر است. همه مسئولین نظام اسلامی از جمله رهبری نیز به واسطه رای مردم انتخاب می شوند. این مفهوم جمهوری اسلامی برای کشور عزیزمان است.

گواهی

وی گفت: امروز باید به اسلامیت جمهوری اسلامی ایران ببالیم، امام خمینی(ره) جمله ای را خطاب به مردم فرمودند که مردم ما از مردم دوران حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) بالاتر هستند همچنین به مسئولان نیز عرض کردند که نباید اجازه ندهند این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

گواهی بیان کرد: هیچ زبانی توانایی تشکر از این مردم عزیز وانقلابی را به منظور حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ندارد، برخی ادعا داشتند که به واسطه حضور دو راهپیمایی در روزهای اخیر، مراسم یوم الله ۲۲ بهمن سال ۹۶ مانند سالهای قبل باشکوه برگزار نخواهد شد اما با این حضور همه جانبه مردم دست رد به سینه آن ها زده شد.

 

* مردم شریف آباد در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند

مردم شریف آباد و روستاهای اطراف با وحدت و همدلی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از مسجد امیرالمومنین علیه السلام تا مسجد جامع شریف آباد شرکت کردند.

مردم غیور شریف آباد با در دست داشتن پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران برنامه و همدلی تاکید کرده و بدون در نظر داشتن نگرش سیاسی و جریان های حزبی در کنار هم از استکبار جهانی که سنبل آن آمریکا و اسرائیل است برائت جستند.

همچنین در این برنامه افغانستانی های مقیم نیز شرکت داشته و علت حضور خود را مهمان نوازی ایرانیان و دفاع از ایران که دفاع از اسلام مورد اهمیت است بیان داشتند.

برخی از مردم هم خطاب به اغتشاشگران گفتند: سیل خروشان مردم به جهت دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای می باشد و تلاش آنها در جهت براندازی بیهوده است.

همچنین مردم عنوان کردند: ما برای حفظ انقلاب و اسلام شهدای بسیاری تقدیم کردیم و حضور در این راهپیمایی پیروی از خون شهدا و ادای دین نسبت به آنهاست وامیدواریم در قیامت شفاعت شهیدان شامل حال ما شود.

 

شکوه و عزت ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شد

محمد قمی، نماینده مردم شهرستان پاکدشت در سخنرانی مراسم ۲۲ بهمن شریف آباد گفت:انقلاب اسلامی ما که به وقوع پیوست یکی از دستاوردهای آن آزادی و رهایی مردم از اسارت است.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: علاوه بر دستاوردهای معنوی و احیای اسلام دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی فراوان داشتیم که قابل توجه است، همچنین توانستیم در عرصه‌های انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، پیشرفت در علوم پزشکی، سوادآموزی، توسعه رشته‌های دانشگاهی و پیشرفت علمی با دنیا رقابت کنیم.

محمد قمی با اشاره به گسترش صادرات واردات و توسعه کشاورزی ادامه داد: اکثر روستاهای کشور از نعمت‌های برق، آب، گاز و غیره بهره‌مند هستند و گسترش فرهنگی ورزشی و احداث ورزشگاه بسیار زیاد اتفاق افتاده و همچنین سدهای مختلف و بسیار زیادی به توسعه و بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول در خصوص مسایل سیاسی در منطقه بیان داشت: سیاست نه شرقی نه غربی با اتکای به مردم و اسلام و منویات مقام معظم رهبری را پیش می‌بریم که به دنیا نشان دهیم به شرق و غرب وابسته نیستیم و معادلات سیاسی دنیا را برهم زدیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید: همه دنیا متوجه شدند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت عظیمی است همچنین بر اثر انقلاب روحیه ایثار و شهادت و شهادت‌طلبی در مردم زنده شد تا بتوانیم انقلاب خود را به دنیا صادر کنیم و شاهد بیداری اسلامی با محوریت ایران در منطقه و دنیا باشیم.

محمد قمی در پایان سخنرانی خود گفت: امروز آزادیخواهان دنیا به جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای دارند که همه این‌ها از برکت انقلاب است امیدواریم از پاسداری این انقلاب مردم ما کوشا باشند، امروز شکوه و عزت ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شد و دیدند مردم ایران چگونه با اسلام قرآن و رهبری خود پیمان دارند و بر این پیمان استوار هستند.

 

* حضور پرشکوه مردم بهارستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

همزمان با سراسر شهرها و شهرستان‌های کشور راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن ماه در شهرستان بهارستان با حضور مسئولان شهرستانی و شهروندان عاشورایی بهارستان به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و نشان دادن ولایتمداری بهارستان برگزار گردید.

این راهپیمایی در بخش گلستان با حضور سردار عبدالفتاح اهوزیان کارشناس جبهه مقاومت انقلاب، بیژن سلیمان‌پور فرماندار شهرستان بهارستان، حجت الاسلام والمسلمین صفایی امام جمعه بخش گلستان و جمعی دیگر از مسئولان شهرگلستان از فلکه دوم شهرگلستان آغاز شد و تا ورودی شهرگلستان ادامه پیدا کرد.

همچنین راهپیمایی دیگری در بخش بوستان با حضور موسوی بخشدار بوستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن‌زاده امام جمعه بخش بوستان، شوندی شهردار نسیم شهر و جمعی دیگر از رؤسای ادارت و مسئولان شهری از میدان شهید رجایی نسیم شهر آغاز شد و تا میدان هفت تیر شهر ادامه داشت.

گفتنی است که درپایان این راهپیمایی‌ها سردار اهوازیان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت ایام فاطمیه به شهروندان بهارستانی برای حاضرین در مراسم سخنرانی کرد و در پایان حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله رضایی رئیس ستاد نماز جمعه بخش گلستان بیانیه‌ای را در محکوم کردن جنایات آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی قرائت کرد، که با شعارهای انقلابی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی همراه شد.

درپایان ناگفته نماند که حضور پرشور و گسترده شهروندان شهرستان بهارستان و حضور پررنگ دانشجویان و ورزشکاران بهارستانی نسبت به سال‌های قبل از جمله نکات قابل توجه این راهپیمایی بود که نشان دهنده برازندگی لقب عاشورایی و ولایی شهروندان این شهرستان پرجمعیت می باشد.

 

 

هدف اصلی معمار کبیر انقلاب، انقلاب فرهنگی در کشور بود

سردار عبدالفتاح اهوازیان، کارشناس جبهه مقاومت انقلاب اسلامی سخنران راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در شهرستان بهارستان با تسلیت ایام فاطمیه و همچنین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بدون تردید سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تماشایی می شود” با حضور باشکوه و گسترده ملت ایران تحقق یافت.

وی انقلاب اسلامی ملت ایران را یک نیاز روحی و فرهنگی برای مردم برشمرد و تشریح کرد:هدف معمار کبیر انقلاب نیز انقلاب فرهنگی در کشور بود نه انقلاب صنعتی و کشاورزی و نه فراهم کردن فیش نجومی عده‌ای و باید بدانیم که امام برای راحت کردن مسیر رانت خواری ما نیامد.

سردار اهوازیان باتاکید براینکه انقلاب فرهنگی به صدق در کشور پیروز نشده است، اذعان داشت: اگر این امر محقق می گردید، امروز مشکلات و سختی‌ها حل می شد و حقیقت انقلاب فرهنگی در جامعه نهادینه می گردید.

وی با بیان این سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه “انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهم‌تر است”، تصریح کرد: به سخنان افراد ضدولایت و ضدشهید به ویژه آن‌هایی که مسئولیت دارند دقت نکنید، بلکه نگاه‌تان به رهبر انقلاب باشد، چراکه بصیرت آرم، چراغ، ریش، جای مهر و درجه و عمامه ندارد، بلکه بصیرت در قلب انسان می باشد.

کارشناس جبهه مقاومت انقلاب ولایت را غریب و تنها خواند و عنوان داشت: افرادی که دم از انقلابی بودن می زدند، در زمان فتنه و مشکلات انقلابی نماندند و در خانه‌هایشان مخفی شدند، درحالی که جوانان بابصیرت ما در میدان حاضر بودند.

وی درپایان باتوجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران به تمام دنیا شعاع کرده است، افزود: برخی از مسئولان از حضور در زیرتابوت شهدا خودداری می کنند، درحالی که در سوریه زمانی که اسم رزمندگان و شهدای ایرانی و رهبر معظم انقلاب می آید، زنان سوری قریب به پنج دقیقه کِل می زنند.

 

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشتی بر دهان بدخواهان انقلاب است

محمدرضا دهقان‌نیری، رئیس شورای اسلامی شهرصالحیه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت فرا رسیدن ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: وظیفه همگان است که در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحدید بیعت با انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.”، تصریح کرد: از مردم فهیم و ولایت‌مدار صالحیه دعوت می گردد با حضور خود در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن، شکوه اعتماد ملی و نمایش اقتدار نظام اسلامی را در صفوف به هم پیوسته به جهانیان نشان دهیم.

دهقان‌نیری حضور اقشار مختلف جمعه را در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، بسیار پراهمیت خواند و گفت: بی تردید حضور اقشار مختلف اجتماع از بزرگ و کوچک و همچنین حضور مسئولان و مردم در کنار یکدیگر مشت محکمی بر دهان بدخواهان و کینه توزان این نظام و انقلاب در سراسر جهان خواهد زد.

وی باتاکید براینکه علاوه‌بر حضور در صحنه انقلاب باید به اهداف آن نیز توجه داشت، اذعان داشت: به امید خداوند با تکیه بر توان داخلی و با همکاری یکدیگر، از تحریم‌ها و حصارهای موجود نیز عبور خواهیم کرد و انقلاب اسلامی در آینده نزدیک به سمت شکوفایی بیش از پیش خواهد رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرصالحیه درپایان باتوجه به اینکه چشم جهانیان به راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن است، افزود: مردم ولایی شهرستان بهارستان فردا با حضور پرشور و عظیم خود بار دیگر در صحنه انقلاب حماسه آفرینی می کنند.

 

دانشجویان بازوی بصیرت افزایی جامعه امروز ایران

سعید سمیعی استاد حوزه فناوری اطلاعات طی یادداشتی بیان داشت: ایام الله دهه فجر در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و روز پایانی این دهه یعنی یوم الله ۲۲ بهمن از تاثیرگذارترین روزهای تاریخ انقلاب و پراهمیت‌ترین روز این دهه می باشد، که با راهپیمایی گسترده ملت ایران همراه است.

حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان و فرهیختگان در این راهپیمایی نشانه وحدت ملت ایران است، که به گفته رهبر معظم انقلاب دلیل بر بصیرت بالایی این ملت بزرگ می باشد که باعث بسته شدن راه‌های نفوذ دشمنان انقلاب به داخل کشور و گمراه کردن جوانان می گردد.

گفتنی است دانشجویان با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن علاوه‌بر نشان دادن این موضوع که نسل‌های بعد از انقلاب نیز با ولایت همراه هستند و پیرو فرمایشات رهبری می باشند، سبب انتقال اهداف و آرمان‌های انقلاب به نسل‌های بعد و جایگاه‌های مختلف اجتماع می گردند.

در واقع دانشجویان در آینده سکان داران انقلاب و کشور خواهند بود که آشنایی و انس گرفتن آن‌ها با انقلاب و ولایت فقیه سبب ادامه‌دار شدن راه بنیانگذار کبیر انقلاب و شکوفایی انقلاب اسلامی می شود و موضوع بسیار حائز اهمیتی می باشد.

از جمله اقشار دیگر که باید در کنار عموم مردم و دانشجویان در این راهپیمایی حضور بهم رسانند، دانش آموزان می باشند چراکه با دیدگاه دانشجویان و بزرگ‌ترهای خود در خصوص انقلاب آشنا می سوند و به نوعی پیش از ورود به دانشگاه و اجتماع بزرگ‌تر، در رابطه با انقلاب و دشمنانش اطلاعات کسب می کنند و با بصیرت بیشتری وارد جامعه می شوند که جلوگیری از اجرای نقشه‌های دشمنان و گمراهی جامعه را به دنبال دارد.

درپایان لازم به ذکر است که می توان از دانشجویان بابصیرت در راستای بصیرت افزایی در خانواده‌ها و دیگر قشرهای جامعه استفاده کرد، چراکه در جامعه ما دانشجویان به عنوان قشر فهمیده و فعال شناخته می شوند که در بین مردم دارای اعتبار بالایی به عنوان افراد تحصیل کرده برخوردار می باشند.

 

دسیسه‌های دشمنان کوچک‌ترین خدشه‌ای به انقلاب وارد نکرده است

علیرضا قربانی شهردار شهرصالحیه ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ را یادآور عظمت، اقتدار و حماسه ملت ایران دانست و گفت: این روز نشان می دهد که چگونه ملت بزرگ ایران پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزه علیه جهل، استبداد، خودکامگی و وابستگی با سردادن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی انقلاب کردند.

وی در ادامه باتاکید بر این امر که ملت ایران با انقلاب خود بذر امید و بیداری را در دل آزادی خواهان و عدالت طلبان خسته از ظلم و ستم در سراسر جهان بارور کردند، عنوان داشت: بی‌شک انقلاب اسلامی ایران سرلوحه و سرمشق راه کشورهای رنج کشیده جهان و تمامی مسلمانان می باشد.

قربانی همچنین به خستگی ناپذیری دشمنان انقلاب در راه مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران اشاره کرد و اذعان داشت: توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب در طول ۳۹ سال گذشته هرگز نتوانسته است کوچک‌ترین خللی در عزم و اراده ملت ایران و رهبران آن از ادامه مسیر انقلاب و دستیابی به اهداف متعالی آن وارد کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به خوبی تمسک به مکتب ائمه و فرهنگ تعالی بخش اسلام را درک کرده‌اند، تبیین کرد: مردم شریف و ولایتمدار شهرصالحیه نیز در این راه همه موانع و سختی‌های موجود را پشت سر گذاشته و هرگز از پای نخواهند ایستاد.

شهردار شهرصالحیه درپایان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: از تمام شهروندان عاشورایی شهرصالحیه به منظور شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دعوت به عمل می آورم، تا همانند رسم همیشگی شهرستان بهارستان با حضور در صحنه، عاشورایی و ولایتمداری خود را به اثبات رسانیم.

 

* مردم پردیس در ۲۲ بهمن خروشیدند

مردم شهرستان پردیس با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن خوش درخشیدند.

مردم شهرستان پردیس صبح امروز همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

مردم پردیس در سه شهر بومهن، پردیس و جاجرود با حضور پرشور خود در راهپیمایی نشان دادند که هنوز و همواره پیرو خط امام خمینی (ره) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستند.

اهالی شهرستان پردیس از مرد و زن و پیر و جوان در این راهپیمایی حضور یافته و با سردادن شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسراییل و الله اکبر نشان دادند همچنان امریکا، اسراییل و دیگر دلبستگان آنها را دشمن خود می دانند.

 

* حضور حماسی و چشمگیر مردم قیامدشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مردم شریف و شهید پرور قیامدشت که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت داشته در طول مسیر حماسه جدید را خلق کرده و با شعارهای خود مشت دیگر بر دهان دشمنان اسلام کوبیدند.

مردم قیامدشت ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه بیان کردند: آمده ایم تا به جهان نشان دهیم پشتیبان ولی فقیه هستیم و تا زمانی که خون در رگ داریم از اسلام و سرزمینمان دفاع می کنیم.

عده ای دیگر نیز حضور خود را در دفاع از اسلام و قرآن می دانستند و در این باره عنوان کردند: این ایستادگی و حضور ما مردم است که به دوام چهل سالگی انقلاب کمک کرده است و اکنون به کوری چشم دشمنان جشن ۳۹ سالگی انقلاب را برپا می کنیم.

در این مراسم زن و مرد پیر و جوان کودک و بزرگ هم آمده بودند و یکصدا بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند تا دنیا بفهمد این مردم در هیچ شرایطی دست از اسلام و دفاع از انقلاب بر نمی دارند همانطور که در این راه شهدای بسیاری تقدیم اسلام نموده اند.

 

* مردم اسلامشهر در یوم‌الله ۲۲ بهمن پاسخ یاوه گویی‌های دشمن را دادند

مردم شهرستان اسلامشهر صبح امروز با تجمع خود در میدان‌ها و خیابان اصلی و سردادن شعارهای «الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر» ، «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» یک‌بار دیگر با نظام و انقلاب و رهبری معظم تجدید میثاق کردند و نشان دادند که باوجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و فساد و تبعیض همچنان حامی ولایت و اصل نظام اسلامی هستند.

در این گردهمایی مردم اسلامشهر با دادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار و مداخله آنان در امور داخلی کشورمان را دادند و تأکید کردند شعار مرگ بر آمریکا همچنان زنده است و شعار همیشگی آنان خواهد بود.

 

دشمن سعی دارد با مذاکره، قدرت نظامی ایران را مهار کند/ مردم باوجود مشکلات اقتصادی تمام‌قد در دفاع از نظام و رهبری ایستاده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین زین‌الدین پیش از ظهر امروز در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن که در مصلی اسلامشهر برگزار شد گفت: ۲۲ بهمن روز تجلی عزم و اراده مردم، روز به ثمر نشستن رشادت‌ها و ایثارگری‌های انسان‌های بزرگی است که هدفشان را فقط خدا می‌دانستند. این روز، روز تحقق وعده‌های الهی و نتیجه تلاش انسان‌هایی است که برای آزادی و استقلال ملت گام برداشتند و جان خود را فدا کردند، امروز روز چشیدن طعم آزادی است .

وی ادامه داد: مردم مظلوم و ستم دیده ایران که سال‌ها زیر یوق استکبار و استبداد قرارگرفته بودند با این انقلاب طعم آزادی استقلال و جمهوری اسلامی را حقیقتاً چشیدند این روز، روز نتیجه دادن زحمات کسانی است که دلشان پر از ایمان و توکلشان به خدا بود.

حجت‌الاسلام زین‌الدین با اشاره به اینکه خدا بندگان خود را نصرت می‌دهد گفت: ۲۲ بهمن روز ظهور انقلاب بی‌نظیر بعد از صدراسلام بود انقلابی که در تمام ابعاد خود بی‌نظیر بود این انقلاب در مقایسه با دیگر انقلاب‌های مطرح دنیا اصلاً قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به رهبری امام خمینی (ره) و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رهبری انقلاب در دستان باکفایت یک مرد الهی و مجتهد جامع شرایط و انسانی مدیر و مدبر بود رهبری که فقط رهبر یک حزب خاص نبود در انقلاب‌های معروف دنیا رهبر حزب ،رهبری انقلاب را برعهده‌گرفته بودند اما امام رهبر تمام ملت ایران بود که نه‌تنها انقلاب را هدایت کرد بلکه در سخت‌ترین شرایط در دفاع مقدس توانست با دستان خالی اما سربازان غیور و دل‌هایی مملو از ایمان همه دشمنان را سرجای خود بنشاند.

سخنران این مراسم اعلام کرد: آنچه برای آمریکا مهم است این است که ایران چند دهه بدون حضور سفرا و تعطیلی سفارت روی پای خود ایستاده است آمریکا القا کرده بود که هیچ حکومتی بدون سفارت‌خانه آمریکا برقرار نمی‌ماند اما این مسئله در ایران اتفاق نیافتاد و جوری دیگری رقم خورد.

وی با اشاره به رهبری مقام معظم رهبری و خنثی ساختن توطئه‌های دشمنان بدست ایشان گفت: رهبری معظم و مشارکت عمومی مردم توطئه‌ها را خنثی می‌کند در انقلاب‌های اتفاق افتاده قشرهای خاصی حضور پیدا کردند اما در انقلاب حضرت امام همه مردم اعم از نظامی‌ها، علما، دانشجویان، بازاری‌ها و کشاورزان حضور داشتند انقلاب اسلامی اختصاص به جغرافیای تهران و قم نداشت امام در دل‌ها نفوذ کرده بودند و همه مردم ایران به پا خواسته بودند.

حجت الاسلام زین‌الدین با تأکید بر اینکه هیچ حمایت خارجی برای انقلاب اسلامی نبود خاطرنشان کرد: بیگانگان نه‌تنها حمایت نمی‌کردند بلکه تمام عزم خود را به کار بسته بودند که نگذارند این انقلاب به نتیجه بنشیند.

وی با اشاره به شعارهای انقلاب‌های جهان گفت: انقلاب‌ها بعد از مدتی کمرنگ و شعارها عوض شد اما شعارهای مردم ایران همان استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است مردم امروز پای همان شعارها ایستاده‌اند به‌طوری‌که اگر کسی از تاریخ انقلاب و ایران اطلاع نداشته باشد با دیدن راهپیمایی مردم تصور می‌کند که شاید این اولین سالگرد پیروزی انقلاب باشد.

سخنران این مراسم با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای ما داشته است که قابل‌شمارش نیست خاطرنشان کرد: چهار دستاورد بزرگ آن را در شعار معروف استقلال آزادی جمهوری اسلامی می‌توان دید. انقلاب استقلال برای ما به ارمغان آورد مملکتی داشتیم که نه شاهش استقلال داشت و نه وزرایش استقلال داشتند. جوری القا کرده بودند که نمی‌توان بدون کمک غربی‌ها مملکت را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب حاکم مملکت اختیاری نداشت و مردم نقشی در انتخاب مسئولین خود نداشتند رهبران دیگر کشورها در آن روز بدون اجازه وارد کشور می‌شدند و نشست برگزار می‌کردند اما امروز مگر می‌توانند بدون اجازه وارد مرزهای ایران شوند کلیه مرزهای ما پاسداری می‌شود و نزدیک‌تر شدن به آن‌ها یعنی عبور از خط قرمز.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط‌کریم با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور روسیه با مقام معظم رهبری گفت: امروز رئیس‌جمهور روسیه در ملاقات با رهبر انقلاب متواضعانه می‌نشیند و به ایشان قرآن هدیه می‌دهد پیش از انقلاب نظامی‌های ما در مقابل سربازان آمریکایی خم می‌شدند و ذلیل بودند اما امروز خیلی از رهبران و ژنرال‌های کشورهای قدرتمند آرزو دارند با سردار سلیمانی عکس یادگاری بگیرند.

وی با اشاره به استقلال بدست آمده از انقلاب اسلامی گفت: ما در ابتدای جنگ تحمیلی قدرت ساختن فشنگ برای اسلحه‌ی خود را نداشتیم مجبور بودیم کلی امتیاز دهیم تا بتوانیم جنگ را به جلو ببریم اما امروز غرش موشک‌های ایرانی نه‌تنها تل‌آویو نشین ها بلکه واشنگتن نشین ها را به لرزه درآورده است این یعنی استقلال و قدرت ملی.

حجت الاسلام زین‌الدین تصریح کرد : تمام سعی دشمنان این است که هر طور شده مسئولین ما را پای میز مذاکره بیاورند برای اینکه قدرت نظامی ملت را مهار کنند اما همه مسئولین موضع خود را اعلام کردند که موشک‌ها و قدرت نظامی ما قابل‌مذاکره نیست این عزت و اقتدار ارمغان انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به آزادی به‌عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:امروز جوانان و مردم مسئولین را نقد می‌کنند و حرف خود را می‌زنند. جوانان و دانشجویان هرسال در برابر مقام معظم رهبری می‌نشینند و مسائل خودشان را مطرح می‌کنند و مسئولین ما صبورانه می‌شنوند و پاسخ می‌دهند مگر می‌شد روزگاری در این مملکت از نخست‌وزیر یا حتی مسئولین شهرستانی انتقاد کرد؟

سخنران این مراسم با اشاره به وجود مشکلات در حوزه اقتصادی گفت: شاید کمر خیلی از مردمی که امروز در مراسم حضور داشتند زیر بار مشکلات اقتصادی خم‌شده است اما هر جا صحبت از دفاع از نظام و ارزش‌ها و آرمان‌های امام و رهبری هست همین مردم تمام‌قد و محکم و استوار ایستاده‌اند. حساب مشکلات جداست اما بحث دفاع از ملت و انقلاب نیز جداست.

 

* راهپیمایی ۲۲ بهمن در خاور شهر برگزار شد

مردم غیور خاورشهر ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر از مسجد علی بن موسی الرضا علیه السلام تا مصلی این شهر راهپیمایی کرده و با آرمانهای امام و رهبری تجدید بیعت نمودند.

مردم خاور شهر نیز مثل همه مردم کشور در این راهپیمایی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی نشان داده و خود را حامی و پشتیبان ولایت فقیه می دانستند.

در این مراسم که خانواده شهدا هم شرکت داشتند علت حضور خود را پیروی از شهدا و صیانت از آنها همچنین انجام تکلیف در دفاع از انقلاب و اسلام بیان کردند.

همچنین کودکان و نوجوانان با شور و اشتیاق به همراه والدین خود در کنار پیر مردها و پیر زنان حضور قابل توجهی داشتند و بر پیشرفت های انقلاب در همه عرصه ها بعد از ۳۹ سال تاکید داشتند.

علاوه بر این مردم تأکید کردند: در مسیر انقلاب همیشه حاضر بوده ، هستند و خواهند بود و به هیچ قیمتی این عرصه را ترک نمی کنند تا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف متصل شود.

 

۳۹ سال عزت، افتخار و سربلندی برای مردم ایران

حجت‌الاسلام سید صالح یاسینی در سخنرانی جشن پیروزی انقلاب خاورشهر به دستاوردهای انقلاب در سی و نه سال گذشته پرداخت و گفت: در پرتو جمهوری اسلامی مردم ایران به حیات طیبه دست یافتند.

همچنین امام جمعه خاورشهر به اندیشه‌های امام خمینی و رهبری اشاره کرد و بیان داشت: شکفتن در عرصه‌ ارزش‌ها و خوبی‌ها همچنین نقش‌آفرینی در جهت پویایی و استحکام حکومت دینی و مجاهدت به ارزش‌های انسانی و اسلامی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

در همین راستا سید صالح یاسینی ادامه داد: بالندگی مسلمین و امید برای محرومان جهان، عزت و افتخار برای سربلندی ایران اسلامی و تلاش برای فردای بهتر و سازندگی برای ایران فردا دستاوردهای سی و نه سال گذشته است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تلاش در عرصه عمران و آبادی و آینده سازی، پایداری ایثار و مقاومت حفاظت از استقلال و آزادی، تلاش در قطع وابستگی به بیگانگان تا تحقق استقلال واقعی همچنین شکوفایی و درخشش در عرصه‌های علمی و فناوری پیشرفت‌های مهم مردم در ایستادگی پای انقلاب می‌باشد.

حجت‌الاسلام یاسینی به تلاش در جهت خودکفایی و خودباوری اشاره کرد و گفت: مردم ایران در مقابل توطئه‌های همه‌جانبه جهانی و مبارزه با استعمار و استکبار، اقتدار و افتخار خود را در مواجهه با آمریکا به خوبی نشان دادند.

امام جمعه خاورشهر درباره گذر مردم از بحران‌ها و رسیدن به جایگاه والای جهانی گفت: ملت ایران در مقابله با هجمه‌های سازمان‌یافته فکری و فرهنگی ، دسایس و فتنه‌ها همچنین در مقابله با تهاجم همه‌جانبه شیطان بزرگ به خوبی ایستادگی کردند.

 

* حضور باشکوه مردم شهرستان قدس در یوم الله ۲۲ بهمن

مردم شهرستان قدس همگام با مسئولان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری پرشور داشتند.

 

خدمت به مردم وظبفه تک‌تک مسئولان است

محمد محمودی شاهنشین، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان مصلی شهرقدس طی سخنانی اظهار داشت: همه ای ما شاهد بودیم و دیدیم مردم عزیز کشور همه حاضرند و حتی در همبستگی و یکپارچگی زبان زد هستند و شاهد بودیم از داشته هایشان گذشته اند و هدیه کردند به برادرهایشان در اقصی نقاط دنیا و به یاری شتافتند.

وی افزود: مردم مشکلات را هم پشت سر خواهند گذشت و این زمستان هم خواهد رفت و سیاهیش برای ذغال خواهد ماند و امروز ما شاهد بهار اقتصادی کشور خواهیم بود.

محمودی با اشاره به توجه بیش از پیش مسئولین به مردم خاطرنشان کرد: امروز آنچه که ما با آن مواجه هستیم تلاش بیش از گذشته است تلاشی که با هم عهد ببندیم که در تولیدات داخلی بکوشیم از منایع داخلی محافظت کنیم و صرف جویی کنیم و به خصوص مسئولین نظام باید از اینکه فکر کنند بالای دست مردم اند و بالاتر از مردم اند دوری بجویند، امروز باید زندگی مسئولین و دولتمردان و خادمین مانند زندگی مردم کوچه و خیابان باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: امروز باید این فاصله طبقاتی ایجاد شده بین پولدار و کم پول از بین برود، دولت و مردم باید دست به دست هم بدهند و برگردند به سال های اول انقلاب حمایت از مستضعفین، حمایت از پابرهنگان، حمایت از اقشار جوان و حمایت از زوج های که میخواهند نسل آینده ما را بسازند در همین راستا باید سعی کنیم رفتارمان بدون ایجاد تنش و بدون فرصت دادن به فتنه گران باشد تا اختلافی ایجاد نشود و مشکلات مردم را حل کنیم، خدمت به مردم وظبفه تک تک مسئولین است.

محمودی شاهنشین تصریح کرد: کجای دنیا چنین مردمی دارد که با یک اشاره به رهبرشان آنچه که دارند در طبع اخلاص می گذارند و در شهرستان های دیگر هم به همین منوال جمعیت پر شور مردم در راهپیمایی نمایان بود و لبخندهای بر لبان همه نماینگر دو پیام مهم بود که ما هر چقدر در فشار اقتصادی هستیم آن را نعمت نظام جمهوری اسلامی بر لبانمان تبسم ایجاد خواهد و پیام دوم اینکه لبخند میزنیم به آنهای که فکر می کنند با چند خرابکاری در کشور می توانند مردم را بترسانند و از نظام جمهوری اسلامی دور کنند.

انتهای پیام/

نظر شما