شناسهٔ خبر: 24050589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت 22 بهمن

مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:
انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 1357 در حالیکه تبعیض و بی عدالتی فضای کشور را در بر گرفته بود با الهام گرفتن از مبانی دین اسلام و با تکیه دو عنصر رهبر دینی و حضور مردم به پیروزی رسید. انقلابی که هدف و آرمان اصلی آن را تحقق خواسته های فطری و الهی همچون تحقق عدالت، آزادی تشکیل می داد.
«مجمع جهانی صلح اسلامی» به عنوان یک سازمان غیردولتی که بیش ازیک دهه فعالیت در زمینه برقراری صلح عادلانه و حفظ کرامت انسانی را با مشارکت و همراهی تعداد زیادی از نخبگان داخلی و خارجی را در کارنامه دارد؛ بر این باور است که این انقلاب با حضور آگاهانه و همه جانبۀ مردم و انتخاب ایدئولوژی اسلامی و نگاه بشردوستانه که در شعارهای آن مانند: استکبار ستیزی، دفاع از مظلومان، اقدامات بشردوستانه در حمایت از بشریت و مبارزه با ظلم و بی عدالتی در جهان تبلور داشت، توانست فصل جدیدی در مناسبات بین‌المللی را رقم بزند.
امروز پس از قریب به چهل سال از پیروزی انقلاب شاهد هستیم که انقلاب اسلامی همچنان با حضور و پشتیبانی همه جانبه مردم در دفاع از این ارزش ها، همچنان استوار و پرقدرت در عرصه بین‌المللی حضور داشته و به یمن همین حضور مردم توانسته است به خوبی در جریان سازی های مختلف بین المللی نقش اثرگذار خود را ایفا کند.
 این انقلاب با آن اهداف بلند، شایسته گفتمان‌سازی‌های جهانی برای سعادت بشریت است. در چهار دهۀ گذشته دلسوزان و علاقه مندان انقلاب و نظام اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان همواره تلاش کرده اند ضمن معرفی و حمایت از آرمان‌های بشردوستانه و متعالی انقلاب، به حوزه گفتمان‌سازی در جنبه‌های مختلف انقلاب همت گمارند.
این مجمع نیز گفتمان «صلح عادلانه» را با الهام گرفتن از تعالیم اسلام ناب، سرلوحۀ آرمان‌ها و فعالیت‌های بشردوستانۀ خود قرار داده است، بر این باور است که حضور و مطالبۀ نخبگان و اندیشمندان می‌تواند بسیاری از چالش های موجود و پیش روی جوامع انسانی از جمله بی عدالتی، نقض صلح و تهدیدات مختلف را به بهترین شکل و با کمترین هزینه‌های مادی و انسانی بر طرف کند. بنابراین در این مقطع زمانی که برخی از حاکمان با اقدامات و سخنان نادرست خود بخش هایی از فضای جغرافیایی جهان را حساس، پر تنش و پر التهاب جلوه می دهند و یا به آن دامن می زنند؛ بدون شک اقدامات نخبگان و آزادی خواهان می تواند ضمن خنثی نمودن این ناامنی ها، به بشر در فضای کنونی جهان کمک کنند.
با باور ما، دهۀ فجر و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است برای تکریم راه پیموده شده انقلاب اسلامی و تبیین سیر بلند و آرمان‌های متعالی آن که اهداف گرانمایۀ اسلام عزیز را محقق خواهد ساخت.

انتهای پیام

نظر شما