شناسهٔ خبر: 24048043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیانیه سازمان بسیج اساتید کشور:

شکاف طبقاتی و ترویج سبک زندگی اشرافی، پیشرفت در انقلاب اسلامی را کُند می کند

سازمان بسیج اساتید کشور در بیانیه‌ای به مناسبت 22 بهمن تاکید کرد: شکاف طبقاتی و ترویج سبک زندگی اشرافی مقابل توده مردم، روند تحقق الگوی متوازن پیشرفت در انقلاب اسلامی را کُند می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس سازمان بسیج اساتید کشور به مناسبت 22 بهمن بیانیه‌ای صادر کرد: 

متن بیانیه روابط عمومی سازمان بسیج اساتید به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد چهلمین سال حیات خویش می شود که به برکت خون صدها هزار مجاهد شهید، دامنه های نفوذ عقیدتی آن شرق تا غرب عالم را در نوردیده و از کشمیر تا نیجریه، این شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی است که چه بسیار جان ها را شیفته و شیدای خود ساخته و علیرغم انبوه کارشکنی های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب و ایران، نه فقط قدرت نرم این انقلاب که قدرت سخت برآمده از این انقلاب نیز، در بغداد و دمشق و بیروت و غزه و ... پنجه در پنجه صهیونیسم بین الملل انداخته و با مدد الهی آن را زمین‌گیر ساخته است.

امری که تیزبین ترین استراتژیست های بلوک غرب و شرق سابق در سال های ابتدایی انقلاب خطر شکوفایی آن را درک کرده و به همین جهت، ابرقدرت های جهان در تمام این سالها برای جلوگیری از بسط نفوذ انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و حربه ای فروگذار نکردند؛ از تقویت جریان های نفاق، تجزیه طلب، مارکسیست و سلطنت طلب و ملی گرا گرفته تا ایجاد هشت سال جنگ همه جانبه رژیم بعثی صدام و ده ها پشتیبان غربی و شرقی و عربی اش علیه جمهوری اسلامی ایران و صدها مورد تحریم و تهدید و ترور و ... . اما برخلاف همه تمهیدات توطئه گرانه آنها، اراده الهی و قدرت ملی ایرانیان بر این قرار گرفت که نور حق طلبی روح اللهیان با افواه شیطان و شیطانیان اطفاء نگردد و روز به روز لایه های ظلمتِ کفر را بشکافد و تابنده تر از قبل به پیش رود.

البته بی شک انقلاب اسلامی و نظام بر آمده از این تحول تاریخی در وضعیتی حساس در پیشگاه و روند تاریخ قرار دارد؛ در این صورت ساده سازی مسائل پیش روی، خودشیفتگی و بدعملی ها از خطرات بزرگ پیش روی این الگوی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان است؛
ما در آستانه چهل سالگی انقلاب و در کنار جشن سالگرد این رخداد عظیم تاریخی، پس از درک مبانی فلسفی و ادراک کلیت مسیر طی شده و جایگاه امروزین انقلاب، برای بهتر پیمودن ادامه این مسیر به صورت دقیق و جدی به آسیب شناسی انقلاب و نظام سیاسی بر آمده از آن نیازمندیم، باید با ذهن هایی هوشمند، مشکلات و کاستی ها را احصاء نموده و با اولویت سنجی مسائل کشور و انقلاب، کمر همت به برطرف نمودن این کاستی ها ببندیم.

شاید امروز هیچیک از کاستی ها به اندازه عدم احساس جاری بودن عدالت اجتماعی اسلام در جامعه، مخل در پیشبرد اهداف انقلاب نباشد. اگرچه انقلاب اسلامی ایرانیان در مقایسه با عملکرد نظام ذلیل و غیر مردمی شاهنشاهی به نتایج شگرفی دست یافته اما پیام های اسلامی و رهایی بخش انقلاب ایرانیان پیشرفتی متعالی را نزد این ملت بزرگ زنده و جاری ساخته است.

گو اینکه مسأله شکاف های طبقاتی و پدیدار شدن نوکیسه هایی در جامعه و بخش هایی از کارگزاران که سبک زندگی تجملی و مصرف زده آنها هر روز و هر شب، در برابر دیدگان توده های زحمتکش مردم قرار دارد و به باور و ایمان ایشان به آرمان های انقلاب خودشان لطمه می زند؛ مسأله ای است که باید با سرعت و اتقان برای گذار از آن فارغ از هرگونه نگاه جناحی و حزبی اندیشه ای کرد و با کاستن از شکاف های اقتصادی، کشور را به سمت یک جامعه متعالی، متوازن و سالم سوق داد.

همچنین نباید فراموش کرد که اگر عنصر اعتقادات و اخلاق اسلامی در جامعه تقویت نشود، ادعای تحقق عدالت اجتماعی به تنهایی جامعه را به هدف حقیقی انقلاب اسلامی که همانا هدایت انسانها به سمت سعادت و قله های رفیع انسانیت است؛ رهنمون نخواهد شد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همانند سلف صالح و بنیانگذار این شجره ی طیبه، از سال های ابتدای دهه هفتاد مدام بر این دو امر تأکید داشته اند؛ یعنی تقویت بنیان های اعتقادی و اخلاقی و ایستادگی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن و همچنین توجه مسئولین امر به تحقق عدالت در جامعه و زهد و ساده زیستی در زندگی فردی.

اگر مسئولین و نهادهای نظام جمهوری اسلامی موفق شوند که این دو فرمان صادره از دستگاه معرفتی فقاهتِ حکیمانه را با ایستادگی و روحیه ی انقلابی و جهادی در جامعه ایرانی محقق سازند؛ این امر مقدس جامعه گرایانه و تمدن ساز، ره آموز تحکیم سنگرهای داخلی نظام، و لاجرم به گسترش بیش از پیش اهداف بین الملل انقلاب اسلامی منجر خواهد شد؛ در این صورت دیگر زخمی بر پیکر جامعه و نظام ملی نخواهد بود که مگس های فتنه ساز به اطراف آن گرد آیند و عده ای مزدور و فریب خورده به واسطه آن، بازیگر بازی دشمنان اسلام و کشور شوند.

در این میان توجه دوباره به نقشه راهبردی ترسیم شده از سوی رهبری جامعه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی می تواند همچون چراغی بر فراز راه عمل کرده و بار دیگر آحاد اعضاء جامعه را متوجه نقش خویش در این مسیر روشن و البته پر زحمت نماید؛ مسیری که به فرموده ایشان از نهضت و انقلاب آغاز و در گام دوم منجر به ایجاد نظام اسلامی شده است؛ گو اینکه مراحل تحقق دولت اسلامی، جامعه یا کشور اسلامی و نهایتاً امت و تمدن اسلامی را نیز پیش روی دارد.

اکنون به نظر می رسد که در پیمودن این مسیر، قوای سه گانه در دوره های پیاپی مسئولیت خود و مردم که نقش بی بدیل آنان بر اساس نظریه مردم سالاری دینی در ساختار حکومت جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است؛ هریک وظیفه و نقشی کلیدی ایفا می کنند. وظایفی که غفلت از آنها یاری رساندن به «جاهلیت مدرن» و وضعیت فرهنگی-سیاسی-اقتصادی سیطره یافته بر جهان و علل تأخیرات تاریخی در تحقق آرمان «تمدن نوین اسلامی» خواهد بود.

امید که همگی ما بتوانیم در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی گامهای مؤثر و محکمی در راستای رفع نقص ها و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی که سرمایه مجاهدت ها و جانفشانی های فقیهان، دانشگاهیان، دانشجویان، معلمان، کارگران، صنعت گران، کشاورزان و تمامی مردمان در اهدای جانهای پاک است برداریم؛
در خاتمه سازمان بسیج اساتید کشور با سپاس از مردم ولایتمدار و با بصیرت ایران اسلامی و سایر مسلمانانی که در اقصی نقاط جهان، یاد و خاطره ایام الله دهه فجر را گرامی می دارند، بار دیگر خود و مسئولین نظام در همه سطوح را به تبعیت از فرمان های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خدمت صادقانه و بی منت به مردم بزرگوار ایران دعوت می کند و بر آن است که نقض فلسفه انقلاب اسلامی در سیره و سلوک برخی کارگزاران، بزرگترین آفت انقلاب ایرانیان و التزام به آن از طریق جهاد، کار و مردمداری، مقوم این انقلاب و این پیشنهاد بزرگ ملت ایران به جهانیان است.

انتهای پیام/

نظر شما