شناسهٔ خبر: 24042638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وال استریت ژورنال:

آمریکا برای مقابله با چین نیروهای واکنش سریع خود را به شرق آسیا اعزام می‌کند

روزنامه آمریکایی از اعزام نیروهای واکنش سریع آمریکا به شرق اقیانوس آرام برای مقابله با چین در راستای راهبرد جدید دفاعی پنتاگون خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون قصد دارد در یک جابجایی گسترده نظامی هزاران تفنگدار دریایی اضافه خود را از غرب آسیا به شرق چین فرستاده و آن‌ها را در این منطقه برای مقابله با پکن مستقر کند.

 به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» پنتاگون قصد دارد برای افزایش حضور نظامی در شرق اقیانوس آرام از نیروهای واکنش سریع خود که یگانی‌هایی متشکل از حدود 2200 تفنگدار دریایی مجهز به هوایپما، تانک و جنگ افزارهای سنگین بوده و از کشتی‌های آبی-خاکی عملیات می‌کنند، استفاده کند.

بر این اساس، استقرار معمول این نیروها هفت ماه زمان می‌برد و شامل اجرای ماموریت‌های ساحلی از قبیل گشتزنی یا  تمرین‌های نظامی است.

در این گزارش به تعداد نیروهای اعزامی آمریکا در این منطقه اشاره نشده است. این در حالی است که آمریکا اینک حدود 50 هزار نیرو در ژاپن، 30 هزار نیرو در کره جنوبی و بیش از 7 هزار نیرو در جزیره گوام دارد.

استقرار این نیروها در راستای راهبرد دفاعی جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است. وال استریت ژورنال نوشت که پنتاگون باز استقرار نیروها را به هدف چیدمان مجدد آن‌ها در اقصی نقاط  جهان تا تقویت تدریجی برای جنگ می‌داند و بر همین اساس یگان‌های واکنش سریع در امور گشت زنی، آموزش و حتی مداخله نظامی در صورت گسترش نبرد حضور خواهند داشت.

آمریکا در حالی تصمیم به استقرار این نیروها در خاور دور گرفته که کره شمالی و جنوبی به پیشرفت‌هایی برای انجام گفت‌و‌گوها و تنش زدایی دست یافته‌اند و در المپیک زمستانی هم که در این روزها در کره جنوبی در جریان است، با تیمی واحد شرکت کرده‌اند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی حتی «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

انتهای پیام/ق

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

نظر شما