شناسهٔ خبر: 24042527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نتانیاهو: ایران حاکمیت ما را نقض کرده است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه و وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد که ایران «حاکمیت اسرائیل» را نقض کرده و این رژیم حق دارد از «خود در برابر حملات دفاع کند.»

صاحب‌خبر -

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه و وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد که ایران «حاکمیت اسرائیل» را نقض کرده و این رژیم حق دارد از «خود در برابر حملات دفاع کند.»

به گزارش فارس، همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر درخواست تل‌آویو از مسکو و واشنگتن برای میانجیگری و کاهش تنش در مرز با سوریه، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.
بنا بر اعلام سخنگوی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با پوتین، گفته است: «ما علیه تلاش ایران برای استقرار و ایجاد پایگاه در سوریه، اقدام خواهیم کرد. ایران حاکمیت ما را نقض کرده است.»
وی افزود: «تصریح می‌کنم که ما به دنبال صلح هستیم، اما به دفاع قاطعانه از خود در برابر هر حمله‌ای ادامه می‌دهیم.»
این اولین واکنش رسمی نتانیاهو به ساقط شدن یک فروند جنگنده اف-۱۵ رژیم صهیونیستی پس از ورود این جنگنده به آسمان سوریه، است. نتانیاهو ظهر امروز هم بعد از سقوط این جنگنده، با سران ارتش اسرائیل دیدار کرده بود.
پیش از این رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که نتانیاهو در پیامی به مسکو و واشنگتن از آن‌ها خواسته میانجیگری کرده و این پیام را به ایران، سوریه و لبنان برسانند که تل‌آویو به دنبال درگیری نیست.
اسرائیل مدعی است که صبح امروز یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف قرار یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

برچسب‌ها:

نظر شما