شناسهٔ خبر: 24032969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار سلامی:

شاه «ایران» را یک ایالت از ایالات متحده آمریکا کرده بود/ توانایی نابودی همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را داریم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نابود و جهنمی برای صهیونیست‌ها ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه امروز در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی تاریخ جهان اسلام و بلکه تاریخ جهان را به ماقبل و مابعد آن تقسیم کرد؛ انقلابی که مسیر و تاریخ جدیدی را برای مسلمانان در عصر جاهلیت جدید گشود.

وی ادامه داد: انقلاب واقعیتی عظیم شبیه به بعثت اولیه اسلام بود که احیای مجد و عظمت اسلام و مسلمانان را جزو آرمان‌های نزدیک خود قرار داد و حضرت امام خمینی (ره) پیامبر این انقلاب بزرگ بود.

سردار سلامی افزود: این رخداد بزرگ در شرایطی اتفاق افتاد که هویت حقیقی مسلمانان توسط غرب به غارت رفته بود و مفهومی به نام جهان اسلام در جغرافیای سیاسی عالم وجود نداشت.

سردار سلامی با بیان اینکه تاریخ ما توسط بیگانگان نوشته می‌شد، گفت: جهان اسلام بخش جدانشدنی جغرافیای عالم غرب به مرکزیت آمریکا بود. ثروت جهان اسلام بویژه نفت آنها به غارت می‌رفت و مسلمانان فقط جامعه‌ای مصرف کننده بودند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جهان اسلام با خواست آمریکا و انگلیس شکل یافته بود و آنها از جهان اسلام یک گورستان ساخته بودند.

این مقام ارشد نظامی در ادامه، ماجرای سیطره جهان استکبار بعد از جنگ جهانی دوم، داستان غم‌انگیز کشتار مسلمانان در جنگ‌هایی که انگلیس راه انداخت، نقش آمریکا و انگلیس در تشکیل رژیم صهیونیستی و شکست‌های ارتش‌های عربی مقابل رژیم صهیونیستی به واسطه حمایت آمریکا را از وقایع تلخ جهان اسلام در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: اما انقلاب اسلامی که آمد در اولین گام‌های خود آمریکا را شکست داد و این در حالی بود که محمدرضا شاه، ایران را یک ایالت از ایالات متحده آمریکا کرده بود، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران بود و مشروب‌فروشی‌ها از کتاب‌فروشی‌ها بیشتر بود؛ لذا وقتی سقوط شاه حادث شد، یک شکست جدی برای آمریکا و آغاز کار برای شکست‌های دیگر آنها در منطقه و جهان به وجود آورد و این ابتدای راه بود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که در صدر اسلام وقتی آیات تعالی‌بخش اسلام از غار حرا بر بشریت تلاوت شد، همه مشرکان و منافقان و کفار در مقابل نور خدا صف کشیدند، وقتی انقلاب اسلامی هم پیروز شد، همه قدرت‌های شیطانی عالم در مقابل تجلی نور خدا صف‌آرایی کردند.

سردار سلامی اضافه کرد: دشمنان می‌دانستند اگر نظام جمهوری اسلامی موفق شود، تکثیر و تکرار می‌شود و باعث بیداری جوامع دیگر و نابودی جغرافیای نظام سلطه خواهد شد؛ بنابراین همه قدرت خود را به کار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: امام فرمود آنها (آمریکا) هیچ غلطی یعنی هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. سفارت آمریکا که یک جاسوس‌خانه بود، [13 آبان 1358] اشغال شد و جاسوسان آمریکایی در سفارت 444 روز اسیر بودند. آمریکا برای آزادی گروگان‌هایش نیروهای ویژه‌ای را تدارک دید، در حالی که ما آن موقع یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش نداشتیم.

سردار سلامی به تهاجم نظامی آمریکا به طبس و واقعه طوفان شن اشاره و عنوان کرد: همه نیروهای نظامی آمریکا، هواپیما و بالگردهایش در طبس و در کویر سوختند. شن‌ها ماموران خدا بودند و از آمریکایی‌ها چیزی جز خاکستر باقی نماند.

وی گفت: دشمنان یک جنگ تحمیلی هشت ساله را علیه ملت ایران با دامنه های جهانی ترسیم کردند؛ جنگی که هم آمریکا و هم شوروی آن زمان، هم اروپا و هم بسیاری از رژیم‌های دست‌نشانده آنان در منطقه از آن حمایت کردند و ما در محاصره اقتصادی و تحریم تسلیحاتی بودیم. باز هم به یاری و اذن خدا و هدایت‌های امام (ره) این حادثه سخت را پشت سر گذاشتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اعتقاد ما این بود که امت اسلام «امت واحده» هستند. هر مشکلی در هر نقطه‌ای از جهان اسلام هست، مشکل ماست. عقاید رهبران بزرگ انقلاب ما هم حضرت امام خمینی (ره) و هم امام خامنه‌ای بر این است که اسلام مرز نمی‌شناسد.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از جنگ ما به سمت آزادی فلسطین پیش رفتیم. پیشوایان انقلاب ما به ما یک شعار یاد دادند؛ «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود».

وی گفت: حزب‌الله قدرتمند که فخر عالم اسلام و دنیای عرب است، شکل گرفت و نهضت فلسطین احیا شد. به موازات آن از مسلمانان بوسنی و هرزگوین نیز حمایت کردیم.

سردار سلامی با اشاره به تقابل ارتش‌های عرب با رژیم صهیونیستی گفت: قبل از انقلاب اسلامی هر زمانی مسلمانان با رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند، شکست می‌خوردند؛ اما بعد از انقلاب اسلامی، آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط شکست را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی گفت: می‌دانید رهبر بزرگ ما امام خامنه‌ای کمتر از ۲۵ سال را برای اسقاط رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که به اذن خدا ما یعنی همه اسلام این حقیقت شیرین را محقق می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز اسرائیلی‌ها صدای فرزندان مسلمان را کنار مرز‌های خود می‌شنوند؛ لذا باید راهبرد از بحر تا نهر را فراموش کنند.

سردار سلامی با اشاره به تحریم و توطئه آمریکا بعد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریکا ما را تحریم کرده بود و می‌خواست که فلج شویم؛ ولی ما پیش رفتیم و امروز از همین نقطه می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نابود و جهنمی برای صهیونیست‌ها ایجاد کنیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی از هر زمان دیگری قدرتمندتر است. ما بر خدا توکل داریم؛ این توکل را دو سال پیش وقتی تفنگداران آمریکایی را دستگیر کردیم و ناتوانی آمریکا را در مواجهه با پاسداران دیدید.

این مقام ارشد نظامی گفت: امروز شکست آمریکا را در سوریه می‌بینید. نظام سوریه همانند شجره مبارکه‌ای ریشه‌دار و مستحکم ایستاده است. سوریه امیدوار و درخشان و دشمنانش مایوس و ناامید هستند؛ اما یک نقشه بسیار خطرناک آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی حکومت‌ها مانند آل سعود توطئه شکل‌گیری تکفیری‌ها در جهان اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این نقشه دو هدف خطرناک را دنبال می‌کند؛ اول اینکه جهاد علیه مستکبران به جنگ داخلی در جهان اسلام مبدل شود؛ یعنی به جای اینکه جهاد و شهادت برای مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها به کار گرفته شود، مسلمانان با هم درگیر شوند. اما هدف دوم ارائه چهره خشن و نفرت انگیزی از اسلام در جهان است؛ در حالی که اسلام در اروپا و آمریکا در حال پیشروی بود.

وی ادامه داد: در این شرایط، منطقی که رهبر معظم انقلاب ما در مقابل تکفیری‌ها ارائه داد، متکی بر آیه قرآن بود که خوشبختانه باعث شد امروز جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، بحرین، یمن، آذربایجان و سراسر جهان اسلام در مقابل این سیاست خطرناک با یکدیگر متحد شوند.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز جهان اسلام قدرت عظیمی را شکل داده و در 40 سال گذشته هیچ پیروزی و توفیقی برای آمریکایی‌ها به دست نیامده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ایران اسلامی با تمام قدرت در خدمت ملت‌های مسلمان است، از نوامیس اسلام دفاع می‌کند و اجازه سلطه کفار بر امت اسلام را نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی‌های بسیار برای جهان اسلام در پیش است، گفت: ما یک امت و ملت و سرنشین یک سفینه هستیم. پیامبر و قرآن ما یکی است، دشمنان و اهداف واحد داریم و مطمئن هستیم که به پیروز بزرگی دست می‌یابیم. ما سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز نوبت سختی برای دشمنان است. ما آن‌ها را در هر نقطه‌ای تعقیب می‌کنیم؛ مگر اینکه جهان اسلام را ترک کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما