شناسهٔ خبر: 24028558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امیر پوردستان:

حضور 14 ساله آمریکا در منطقه برای حمله به ایران بود اما هدف نرسید/برای حفظ دستاوردهای انقلاب همه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ملت خواست با شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، پرچم ایران را بالا نگه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شامگاه جمعه در یادواره 123 شهید و 7 لاله گمنام شهر مهدیشهر که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 57 برای آمریکا یک شوک بزرگ سیاسی بود.

وی تصریح کرد: با ظهور انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات آنها در منطقه و خارج از منطقه برهم خورد چرا که مزیت هایی که ایران می توانست برای آمریکایی ها فراهم کند، از بین رفت.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: درد اصلی آمریکا از دست دادن این مزیت ها نبود بلکه درد آنها این بود که ایران با پیروزی انقلاب اسلامی، ادبیات جدیدی چون آزادی، استقلال، دین مداری، ولایت فقیه و ... را آورد که در قاموس سیاست های آمریکا اصلا نمی گنجید.

پوردستان ادامه داد: برای همین هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه ها را علیه ایران به راه انداختند، و 18 ماه کشور را درگیر اتفاقات مختلفی کردند تا انقلاب را به زمین بزنند اما موفق نشدند و پس از آن تصمیم گرفتند جنگ نابرابری علیه ما راه بیندازند.

وی بیان کرد: اوایل جنگ شرایط بسیار سختی داشتیم، از سویی در حالی که کشور ما صد درصد وابسته بود ما را تحریم کردند، ترورهای عظیمی در کشور راه انداختند و از سوی دیگر مبارزه با ارتش تا دندان مسلح عراق که ده ها کشور پشتیبانش بودند و در کنار اینها کارشکنی های بنی صدر، شرایط بسیار سختی را برای ایران ایجاد کرده بود.  

این مقام عالی ‌رتبه ارتش، اضافه کرد: با همه این شرایط سخت، ملت ایران با رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) و فداکاری های بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی و همچنین حضور گسترده مردم در صحنه، دشمن بازهم نتوانست کاری کند و شکست خورد.

پوردستان گفت: بعد از اینکه با جنگ نیز موفق نشدند انقلاب را از پا در بیاورند، از ترس اینکه قدرت جهان اسلام به واسطه وحدت شیعه و سنی و با محوریت ایران اسلامی شکل نگیرد، دو برنامه نرم افزاری و سخت افزاری را طراحی کردند.

وی افزود: برنامه نرم افزاری آنان این بود که برای ضربه زدن به شیعه، کارکرد مذهب علیه مذهب را روی کار آوردند و در سراسر دنیا مدارسی تشکیل دادند که طلبه وهابی تربیت می کرد که سربازان داعشی خروجی های این مدارس وهابی هستند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: در بخش سخت افزاری نیز آمدند اقدام تروریستانه 11 سپتامبر را که خودشان به وجود آورده بودند، به گردن مسلمانان انداختند تا به همین بهانه به منطقه خاورمیانه حمله کنند.

پوردستان با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا، حمله به جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار کرد: اما وقتی اقتداری که در ایران بود و و مولفه های قدرتیچون رهبری حکیمانه امام خامنه ای، اوج آمادگی نیروهای مسلح و نیروهای مردمی همیشه در صحنه را که دید، فهمید امکان حمله به ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکا 13-14 سال در منطقه ماند تا بلکه بتواند به کشور ما حمله کند اما نتوانست و تصمیم گرفت منطقه را ترک کند که به جای آن راهبرد سخت تری به نام راهبرد جنگ ترکیبی علیه ایران در پیش گرفت.  

فرمانده سابق نزاجا گفت: در این جنگ که ترکیبی از ابزارهای قدرت چون جنگ سخت، فشاراقتصادی و جنگ در فضای سایبری است، با همه این ابزارها یکجا علیه جمهوری اسلامی ایران دارند استفاده می کنند.  

پوردستان تصریح کرد: در این راهبرد در استفاده از ابزار جنگ سخت، در سوریه و عراق موفق نشدند اما داعش از بین نرفت و به افغانستان منتقل شد و دارند از آنجا نیرو جذب می کنند تا باز علیه ما استفاده کنند.

وی یکی از مهمترین تهدیدهای بسیار بزرگ در کشور را جنگ نرم و فضای سایبری دانست و افزود: در فضای جنگ نرم دشمن سرمایه گذاری زیادی می کند تا آینده کشورها را به دست بگیرد که این خطر را باید جدی گرفت و خانواده ها باید بسیار مراقب باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: در مسئله اقتصادی نیز جدی وارد شده و به واسطه تحریم و فشار اقتصادی می خواهد بر ما غلبه کند که تنها راهی که می توانیم از این فشار و مشکلات اقتصادی بیرون بیاییم، اقتصادی مقاومتی است و مهمترین مولفه آن نیز صرفه جویی و توجه به تولید داخلی است.

پوردستان با تاکید بر اینکه امروز باید راهبرد دفاع همه جانبه از این جنگ ترکیبی دشمن داشته باشیم، بیان کرد: اصلی ترین راه و رمز موفقیت ما، تبعیت محض از امام خامنه ای است که در کنار آن نیز باید بصیرت خود را ارتقا داده و صبر خود را نیز بالا ببریم.

وی خاطر نشان کرد: برای بالا بردن پرچم انقلاب اسلامی ایران باید در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده ای داشته باشیم و بار دیگر با آرمان های امام راحل، شهدا، ارزش های انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا تجدید بیعت نماییم و انزجار خود را از دشمنان نشان دهیم.      

انتهای پیام/

نظر شما