شناسهٔ خبر: 24026882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

«حاج قاسم» جنگید؛ «آقاعزیز» آباد کرد/ زنانی کوچک با آرزوهایی بزرگ...!

نمره مثبت ۷۰ درصد از تهرانیها به قالیباف برای مبارزه با رشوه.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حاج قاسم جنگید؛ آقاعزیز آباد کرد

سرلشکر «محمدعلی عزیزجعفری»، فرمانده کل سپاه پاسداران، هفته گذشته به همراه «سردار عبادالله عبدالهی»، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا برای افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی سپاه در جنوب استان کرمان به این منطقه سفر کرد.

سردار جعفری، در این سفر از طرح‌های اجرا شده سپاه پاسداران در شهرهای رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و روستاهای تکل‌حسن و چاه حسن بازدید کرد.

یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های این سفر، افتتاح ۵۰ واحد مسکونی ساخته شده توسط سپاه برای مردم در منطقه محروم تکل‌حسن بود. [۱] [۲]

پروژه‌ای که سپاه، پیش از این، همانند آنرا در منطقه قلعه‌سیمون و در نزدیکی استان تهران نیز اجرا کرده بود. [۳]

فرمانده سپاه پاسداران، پس از این بازدیدها، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری کرمان حضور یافت و در سخنانی تأکید کرد:

«حل بحران اقتصادی کشور سخت‌تر از جنگ تحمیلی نیست اما نوع نگاه ما به اقتصاد باید تغییر کند. در ابتدای جنگ هم مشکلی که با بنی‌صدر داشتیم همین بود که نگاه او به جنگ فرق می‌کرد و نگاه جهادی و مردمی نداشت اما بعد از او همه چیز تغییر کرد و خوشبختانه در جنگ موفق شدیم.»[۴]

*مناطقی که فرمانده کل سپاه پاسداران برای چندمین بار طی سالیان گذشته در آنها حضور یافته است؛ مناطق محرومی در مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان هستند که سالیان متمادی همواره در محاصره محرومیت و البته در معرض تاخت و تاز اشرار تا دندان مسلح بودند.

مناطقی دور افتاده از مرکز کشور که داغ محرومیت آنها به دوران پهلوی اول و قبل از آن بازمی‌گشت و اشرار و قاچاقچیان مسلح نیز با طمع به موقعیت استراتژیک این مناطق و محرومیت آنها؛ ارض مسطحی را برای سیطره خود یافته بودند.

اما «لشکر ۴۱ ثارالله» در دهه شصت، همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد در غرب کشور، از امنیت‌بخشی به مردم این مناطق نیز غافل نماند و سردار سلیمانی با فرستادن برخی سرداران لشکر ثارالله و یگان‌هایی از این لشکر به مناطق یاد شده؛ در کنار یگان‌های ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی، عزم سپاه برای نبرد بی‌امان با اشرار مسلح را نیز اثبات کرد.

لحظه لحظه خاک تکل‌حسن، نمداد، چاه‌دادخدا، اِوِرتین، کویر بشاگرد... و غیره، خاطره‌هایی از ایثار و جانبازی فرماندهانی از سپاه را نیز در خاطر دارد که در دهه شصت و پس از آن، برای امنیت این مناطق و تثبیت آن جان خود را فدای مردم سنی و شیعه کردند.

سیطره یگان‌های سپاه و نیروی انتظامی در این مناطق بعدها به سرتاسر کویر شرقی ایران و سیستان و بلوچستان نیز تسرّی یافت و مناطقی که اشرار در روزگاری حتی برخی روستاهای آن را نیز به اشغال خود درمی‌آورند و نوامیس مردم را نیز با خود می‌بردند؛ به برکت مجاهدت رزمندگان و شهدای سپاه و ناجا؛ امروز به عرصه‌ای برای سازندگی و آرامش بیشتر تبدیل شده است.

شاید برای مخاطبان محترم جذاب باشد که سپاه پاسداران از ابتدای سال‌های حضور در این مناطق، همزمان با عملیات‌های گسترده علیه اشرار و مواد مخدر، طرح‌هایی برای پیشرفت منطقه را نیز به اجرا درآورد که «طرح احرار» سردار سلیمانی برای ایجاد فرایندهای نوین کشاورزی در منطقه نیز از جمله آنها بود.

***

زنانی کوچک با آرزوهای بزرگی به اندازه تغییر حکومت!

طی هفته‌های اخیر و بویژه پس از اغتشاشات دیماه ۹۶، چند خبرنگار وابسته به رسانه‌های اصلاح‌طلب در فضای شبکه توییتر، مطالبی را منتشر کرده‌اند که تأملات بسیاری را برانگیخته است.

خانم «ص. آ» روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، در یک توییت و در پاسخ به اعتراض یک کاربر معاند که نوشته است: «هر چیز بد و ناهنجاری که اطرافت می‌بینی، هفتاد درصدش حاصل چهل سال حکومتیه که خودت ازش دفاع میکنی... به اصلاحات ادامه بده»!

اینطور پاسخ می‌دهد که: «از پشت کوه اومدید که به ماها میگید حامیان حکومت»

در همین زمینه، خانم «م. ا» از روزنامه اصلاح‌طلب جامعه فردا هم به تازگی در یک توییت نوشته است:

«دبیرکل حزب اصلاح‌طلب در سخنرانی‌اش چندین بار از واژه "اغتشاشات" برای اعتراضات این مدت استفاده کرده و "مرزبندی" اصلاح‌طلبان را یادآور شده است. بعد که مردم علیه اصلاحات شعار می‌دهند، با دهان باز و متعجب نظاره می‌کنند و از تحلیل بازمی‌مانند»!

*قضاوت درباره اظهارات این دو نفر را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

امر مسلم آنکه رخدادی که در پس این اظهارات وجود دارد؛ «تهدید امنیت مردم و دین» و زمینه‌سازی برای اعتراض ظالمانه به نظام اسلامی است که طی ۴۰ سال گذشته توانسته است استقلال و آزادی را به مفهوم واقعی کلمه برای مردمش به ارمغان بیاورد و امنیت مردم ایران را در سطحی مثال‌زدنی قرار دهد.

نظام اسلامی همچنین در فاز اقتصادی نیز علیرغم تمام سیاه‌نمایی‌ها و کم‌کاری برخی دولت‌ها، اما توانسته است اثر تحریم‌ها را تا ۷۰ درصد بکاهد، جایگاه اقتصاد ایران را به گواه بانک جهانی به مقام هجدهم جهان ارتقا دهد، از اتکای حیاتی به درآمد نفت به گواه بلومبرگ برهد و میزان بیکاری مردم را نیز طی ۸ سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش دهد.

***

نمره مثبت ۷۰ درصد از تهرانی‌ها به قالیباف برای مبارزه با رشوه

جماران گزارش داد، «شهربانو امانی» از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به تازگی طی اظهاراتی با اشاره به کارنامه ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف در شهرداری گفته است:‌

«مردم و شهروندان فاصله زیادی از شهرداری گرفته بودند چراکه بیش از ۳۰ درصد مردم اعلام کردند در گذشته هر زمان به شهرداری مراجعه کرده بودند، از آنها رشوه خواسته شده بود. از این‌رو یکی از سازمان‌های خدماتی و رفاهی شهروندان که شهرداری است، به یکی از فاسدترین نهادها تبدیل شد.»

او همچنین ادعا کرده است: اعضای شورا اخیرا یک مجموعه سوارکاری را از یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران پس گرفته و به مزایده گذاشتند. حالا باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند.[۵]

*درباره اظهارات خانم امانی چند نکته جالب وجود دارد:

یکم: اینکه ایشان ترجیح داده‌اند به جای اشاره به ۷۰ درصد از مردمی که در نظرسنجی شهرداری جدید، هیچ اشاره‌ای به مسئله رشوه نداشته و از عملکرد شهرداری در مبارزه با فساد راضی بوده‌اند؛ به نیمه خالی لیوان نگاه کنند و اقلیتی کوچک را مورد اشاره قرار دهند؛ جای تعجب و سؤال دارد.

دوم: خانم امانی، خود و سایر اصلاح‌طلبان شورای شهر را در مقابل این پرسش بزرگ قرار داده است که چرا نهادی که اصلاح‌طلبان ۱۲ سال آزگار مدعی وقوع فسادهای بزرگ در آن بودند؛ تنها از نظر اقلیتی ۳۰ درصدی دچار فساد رشوه بوده و اکثریت مردم چنین نظری درباره آن ندارند!؟

سوم: مشخص نیست چرا خانم امانی هم مثل شهردار محترم و سایر اعضای شورای شهر، تلاش دارند نتایج نظرسنجی موسّعی که چندی قبل توسط آقای نجفی پیرامون عملکرد قالیباف انجام شد و اکثریت مردم تهران طی آن ابراز رضایت کرده بودند را نادیده و رخ نداده فرض کنند!؟

نظرسنجی جالبی که بهت اصلاح‌طلبان را برانگیخت و هریک به فراخور معلوماتی که داشتند به تحلیل چرایی آن پرداختند.

و چهارم: درباره ماجرای باشگاه سوارکاری نیز یقینا درخواست افکار عمومی از خانم امانی آنست که اسناد این ادعا را افشا کنند و بگویند که آیا محمدباقر قالیباف هم در آن نقشی داشته است یا خیر!؟

***

1_ http://tn.ai/1650402

2_ http://tn.ai/1651080

3_ mshrgh.ir/678135

4_ http://tn.ai/1651187

5_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-857595

نظر شما