شناسهٔ خبر: 24014011 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

قدرت پردازشی بیشتر اکسینوس 9810 نسبت به اسنپدراگون 845 در گلکسی اس 9

محمد مقدم / sammobile

صاحب‌خبر -

سامسونگ گوشی‌های پرچم‌دار خود از سری «گلکسی اس» را در دو مدل با تراشه اکسینوس و اسنپدراگون ارائه می‌دهد؛ مدل‌های مجهز به اکسینوس، قدرت پردازشی بیشتری را ارائه می‌دهند زیرا این تراشه برای کهکشانی‌های شرکت کُره‌ای به صورت اختصاصی بهینه می‏‌شود. اطلاعات تازه منتشر شده نیز حاکی از وجود اختلاف میان قدرت پردازشی تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و اکسینوس ۹۸۱۰ است؛ این دو پردازنده، در مدل‌های مختلفی از گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به‌کار گرفته خواهند شد.

گمان می‌رود در بازارهای آسیا و اروپا، سامسونگ از تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ استفاده کند؛ این در حالی است که علاقه‌مندان در آمریکا، نسخه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام را دریافت خواهند کرد. از نظر مشخصات سخت‌افزاری، هر دو تراشه تقریباً مشابه هستند؛ می‌توانید مشخصات تراشه‌های اکسینوس ۹۸۱۰ و اسنپدراگون ۸۴۵ را در جدول زیر با یک‌دیگر مقایسه کنید:

مشخصات فنی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مشخصات فنی تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ
مودم X۲۰
دانلود: ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه / آپلود: ۱۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه

نسخه شخصی‌سازی CAT.۱۸ LTE

دانلود: ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه / آپلود: ۲۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه

پردازنده‌ی مرکزی کریو ۳۸۵
۴ هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتزی / ۴ هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی

چهار هسته اختصاصی اکسینوس M۳ از نوع Cortex A۷۳ با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز

چهار هسته کم‌مصرف Cortex A۵۵ با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز

واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰  Mali-G۷۲ MP۱۸
کمک پردازنده برای پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی هگزاگون ۶۸۵ دارد؛ جزئیاتی از آن اعلام نشده است.
پردازشگر سیگنال تصویر اسپکترا ۲۸۰
دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی / دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی

دوگانه (Dual-ISP)؛ نوع آن مشخص نشده است.

دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی / دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی

امنیت واحد پردازش امن کوالکام (SPU) واحد پردازش امن، Samsung KNOX
نمایشگر ۴کی ۶۰ فریم‌برثانیه / ۲ نمایشگر ۲۴۰۰×۲۴۰۰ پیکسل، ۱۲۰ فریم‌برثانیه ۴کی یا WQUXGA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل / ۶۰ فریم‌برثانیه
ویدیو ثبت و پخش ویدیوی ۴کی، ۶۰ فریم‌ بر ثانیه، ۱۰ بیتی
اسلوموشن اچ‌دی، ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه

ثبت و پخش ویدیوی ۴کی، ۶۰ فریم‌ بر ثانیه، ۱۰ بیتی

اسلوموشن فول اچ‌دی، ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه

وای‌فای Qualcomm Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ad Multi-gigabit
Wi-Fi integrated ۸۰۲.۱۱ac ۲x۲ with MU-MIMO
Dual-Band Wi-Fi ac/b/g/n with MU-MIMO
صدا کُدک صوتی Aqstic کوالکام و آمپلی‌فایر
پشتیبانی از DSD و PCM تا ۳۸۴ کیلوهرتز / ۳۲ بیت
تراشه نامشخص با خروجی صدای ۳۸۴ کیلوهرتز / ۳۲ بیت
بلوتوث نسخه‌ی ۵ نسخه‌ی ۵
شارژ فناوری شارژ سریع +Quick Charge ۴/۴ کوالکام Samsung Adaptive Fast Charge (شارژ سریع انطباق‌پذیر سامسونگ)

Ice Universe، شایعه‌پرداز معروف توئیتر به‌تازگی مدعی شده که گلکسی اس ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، نتایج متوسطی را در آزمون گیک‌بنچ به‌دست آورده است؛ با این‌حال، می‌توان انتظار داشت که مدل‌های مجهز به تراشه اکسینوس ۹۸۱۰، عملکرد پردازشی بهتری را ارائه دهند. در حال‌حاضر، هیچ اشاره‌ی دقیقی به آمار و ارقام به‌دست آمده از بررسی گلکسی اس ۹ با تراشه اختصاصی سامسونگ نشده است و باید منتظر عملکرد کهکشانی‌های سامسونگ در ارزیابی‌های رسمی باشیم.

بنچمارک اسنپدراگون 845

حتی با وجود اینکه ادعا می‌شود مدل‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ عملکرد پردازشی متوسطی را به نمایش خواهند گذاشت، آمار به‌دست آمده حاکی از عملکرد بهتر آن‌ها در مقایسه با نسل قبل است. یک گوشی با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام، موفق به ثبت ۲۳۷۸ و ۸۱۳۲ امتیاز در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی و تمامی هسته‌های پردازشی فعال شده است. این نتایج از پردازنده اکسینوس ۸۸۹۵ که در گلکسی اس ۸ به‌کار گرفته شده، بهتر است؛ تراشه مذکور، موفق شده بود امتیاز ۱۹۵۴ و ۶۴۲۸ را به ترتیب در بررسی تک هسته پردازشی و چندین هسته پردازشی به‌دست آورد. ضمن اینکه مدل‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از پرچم‌داران نسل قبل سامسونگ، توانسته‌اند امتیاز ۱۷۷۱ و ۵۶۷۶ را در بررسی تک هسته و تمامی هسته‌های پردازشی فعال به‌دست آورند.

سامسونگ با ارسال دعوت‌نامه، تأیید کرده است جانشین پرچم‌داران ۲۰۱۷ خود را از سری گلکسی اس در تاریخ ۶ اسفند معرفی خواهد کرد؛ گمان می‌رود گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در نیمه مارس (اواخر اسفند) وارد بازار شود. مدل ۶.۲ اینچی تنها نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به مدل دیگر نخواهد داشت؛ این فبلت از دوربین دوگانه استفاده می‌کند و به شش گیگابایت رم مجهز شده است. در همین حال، نسل جدید گلکسی اس ۸ با یک دوربین و تنها چهار گیگابایت رم ارائه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما