شناسهٔ خبر: 23995407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

طلسم تساوی‌های یک بر یک بالاخره شکست!

تراکتورسازی 2 - 1 گسترش فولاد؛ تراکتورِ ساغلام با فتح دربی به استقبال آسیا رفت/ کامبک هیجان‌انگیز با گل دقایق پایانی کاپیتان

تیم فوتبال تراکتورسازی در دیداری هیجان‌انگیز و جذاب با نتیجه 2 بر یک همشهری خود گسترش فولاد را شکست داد و فاتح دربی تبریز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز چهارشنبه با برگزاری یک دیدار در تبریز آغاز شد که طی آن، تیم تراکتورسازی در مصاف با همشهری خود گسترش فولاد با نتیجه 2 بر یک صاحب برتری شده و ضمن فتح دربی تبریز، دومین برد پیاپی خود را با ارطغرل ساغلام دشت کرد.

این مسابقه از ساعت 14:15 در حضور نزدیک به 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز آغاز شد و تیم تراکتورسازی که میزبان بازی بود، درحالی نیمه نخست را با یک گل بازنده به رختکن رفت که در این نیمه نمایش بهتری نسبت به میهمان خود داشت.

در دقیقه 33 عزیز معبودی از سمت راست خط دفاعی تیم تراکتورسازی توپ را به سمت بیرون محوطه جریمه این تیم ارسال کرد که میلاد زنیدپور آن را به خوبی کنترل نموده و بلافاصله با شوت دقیق و زمینی وارد دروازه جوردی مارتینز کرد.

اما در نیمه دوم شرایط به کلی تغییر یافت؛ در این نیمه شاگردان ساغلام با هدف جبران نتیجه وارد میدان شده بودند و این تیم بازی را تهاجمی آغاز کرد ولی حملات دامنه‌دار و پرتعداد آنها با بازی بسته و تدافعی گسترش فولاد کارساز نمی‌شد تا اینکه در دقیقه 76 احسان پهلوان به داد سرخ‌پوشان رسید و قفل دروازه رقیب را شکست.

در این دقیقه دانیال اسماعیلی‌فر با حرکت دیدنی خود مدافع گسترش فولاد را از پیشِ‌رو برداشته و توپ را به روی دروازه ارسال کرد که این توپ در جناح مخالف به احسان پهلوان  رسید و مهاجم آماده سرخ‌پوشان با ضربه سر خود و در شرایطی که توپ به دستان فرناندو دخسوس نیز برخورد کرده بود، آن را با تور دروازه تیم سفیدپوش میدان آشنا کرد تا کار به تساوی بکشند.

بازیکنان تراکتورسازی پس از به تساوی کشاندن نتیجه بسیار سیری‌ناپذیر نشان می‌دادند و این تیم با حمایت پرشور هوادارانش سخت به دنبال گل برتری بود که بالاخره آنها در دقیقه 4+90 به این مهم دست یافته و توانستند گل دوم خود و پیروزی بخش را به ثمر برسانند.

بازهم اسماعیلی‌فر در متن این گل قرار داشت و شوت این بازیکن پس از برخورد به دست مدافع گسترش فولاد داور را مجاب کرد تا به نشانه اعلام پنالتی بر سوت خود بدمد؛ مهدی کیانی پشت این ضربه قرار گرفت و با وجود اینکه مسیر شوت او را دخسوس تشخیص و برگشت داد اما توپ برگشتی درست مقابل کیانی قرار گرفت و این بازیکن بدون معطلی دروازه میهمان را برای دومین بار فرو ریخت تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه غرق در شور و شادی شوند.

در اندک لحظات باقی مانده شاگردان فیروز کریمی برای کسب امتیاز از این بازی رو به حملات انتحاری آوردند و این تیم حتی یک مرتبه نیز دروازه مارتینز را به شدت تهدید کرد اما ضربه سر مهاجم گسترش فولاد درست به جایی رفت که دروازه‌بان تراکتورسازی حضور داشت و تغییری در نتیجه رخ نداد تا در نهایت دربی تبریز با برتری 2 بر یک سرخ‌پوشان خاتمه پذیرد.

بدین ترتیب تیم محبوب فوتبال آذربایجان در روزی که هوادارانش شاهد دیداری پراسترس و البته سراسر هیجان‌انگیز بودند، در دربی تبریز از شکست پیروزی ساخته و با ادامه روند صعودی خود با ارطغرل ساغلام و 3 امتیاز شیرین به استقبال دیدار با الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا رفت.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال، تراکتورسازی با این برد 28 امتیازی شده و جایگاه خود را در مکان دهم تثبیت کرد اما در سمت مقابل، گسترش فولاد با همان 30 امتیاز قبلی خود و به صورت موقت در رده هفتم ماندنی شد.

نکته: تراکتورسازی با برتری در بازی امروز برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر حریف همشهری خود را دبل کرده و نیز به طلسم تساوی‌های یک بر یک مصاف‌های دو تیم که نتیجه ثابت یکی از دیدارهای رفت و برگشت دربی تبریز در فصول گذشته بود، خاتمه داد.

گروه داوری: داور: سعید رحیمی مقدم - کمک‌ها: رحیم شاهین و ایوب غلامزاده

اخطار: میلاد زنیدپور و فرناندو دخسوس از گسترش فولاد

تراکتورسازی: جوردی آلمیدا، محمد نادری، محمدرضا مهدی‌زاده، رضا شربتی، محمد ایران‌پوریان، مهدی کیانی، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، محمد ابراهیمی (دانیال اسماعیلی‌فر)، سلیمان کرپیچ (فرزاد حاتمی) و ارسلان مطهری (محمدرضا آزادی).
سرمربی: ارطغرل ساغلام

گسترش فولاد: فرناندو دخسوس، احمدرضا زنده‌روح، ادسون هنریکه، مسیح زاهدی، صادق رضانیا (عرفان افراز)، آندرانیک تیموریان، عزیز معبودی، علی عاطف (سید محسن حسینی)، میلاد زنیدپور (نیما مختاری)، سامان نریمان‌جهان و پیمان بابایی.
سرمربی: فیروز کریمی
 

نظر شما