شناسهٔ خبر: 23978759 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حاشیه‌های فارس از نشست خبری روحانی

همنشینی برخی روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با مسئولان دولتی

برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در ردیف‌های ابتدایی در میان مسئولان دولتی حضور داشتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری عصر امروز رئیس‌جمهور، حاشیه‌هایی در بر داشت که در ادامه می‌خوانید.

*فرایند ثبت سؤال‌ها از رئیس‌جمهور به این شکل است که فرمی کامپیوتری وجود دارد که خبرنگاران ملزم هستند سؤال خود را در آنجا ثبت کنند و مدیریت جلسه این امکان را دارد که از سؤالات خبرنگاران مطلع شود.

*در نشست خبری رئیس‌جمهور، بیشتر به رسانه‌های همسو با دولت میدان داده می‌شود، مثلاً در نشست خبری امروز، خبرنگاران ایسنا، ایرنا و ایلنا سؤالات خود را مطرح کردند، امّا سایر خبرگزاری‌ها به صورت نوبتی امکان طرح سؤال دارند. به طوری که طی سه نشست خبری خبرگزاری‌های مهر، تسنیم و فارس تنها یک‌بار موفق به پرسش شدند. این موضوع، در ارتباط با روزنامه‌های منتقد نیز وجود دارد.

*نیم ساعت قبل از شروع نشست، حسام‌الدین آشنا در سالن حضور داشت و مسئولان نهاد ریاست جمهوری فهرست مهمان‌ها را با وی چک می‌کردند.

*برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در ردیف‌های ابتدایی در میان مسئولان دولتی حضور داشتند.

* «مفت‌خورها» واژه‌ای بود که به‌کارگیری آن از سوی روحانی در ارتباط با کسانی که از پرداخت مالیات سر باز می‌زنند توجه حضار را به خود جلب کرد: «قدیم‎ها می‌گفتند فلانی مفت خور است! مگر می‌شود کسی نخواهد مالیات دهد؟ همه ما وظیفه داریم، مالیات قانونی را پرداخت کنیم...»

* در این نشست حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور، مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، عباس صالحی وزیر ارشاد، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، پرویر اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور حضور داشتند.

نظر شما