شناسهٔ خبر: 23968035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

پلمب جعبه سیاه نفتکش سانچی امروز باز می‌شود

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز: امروز پلمب جعبه سیاه سانچی توسط ذی‌نفعان شامل سازنده جعبه سیاه، پاناما، ایران و کمیته امداد و نجات چین باز می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، 8 روز از غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی به‌همراه سرنشینانش می‌گذرد و امروز قرار است پلمب جعبه سیاه این نفتکش که ساعاتی پیش از انفجارهای روز آخر از نفتکش برداشته شده بود، باز شود.

سیروس کیان‌ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در این خصوص گفت: پلمب جعبه سیاه سانچی توسط ذی‌نفعان شامل سازنده جعبه سیاه، پاناما، ایران و کمیته امداد و نجات چین باز می‌شود.

کیان‌ارثی با تأکید بر اینکه بازخوانی جعبه سیاه به زمانی حدود سه ماه نیاز دارد، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم از طریق سفارتخانه و نمایندگانی که از ایران در چین هستند فرآیند بازخوانی جعبه سیاه را سرعت ببخشیم.

به گزارش تسنیم، 16 دی ماه سال جاری بود که حدود ساعت 8 شب به‌وقت محلی، در آبهای شرقی چین یک فروند کشتی فله‌بر چینی با دماغه به پهلوی نفتکش ایرانی سانچی برخورد کرد که این برخورد موجب بروز انفجار در تعدادی از مخازن سمت چپ نفتکش ایرانی شد.

نفتکش سانچی 8 روز به‌روی آب سوخت و در نهایت با بروز انفجارهای شدید در مخازن سمت راست در روز هشتم، در 280مایلی ساحل در آبهای شرقی چین غرق شد.

نظر شما