شناسهٔ خبر: 23952966 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پورعلی گنجی: مدیون فریرا هستم

منبع: فارس

مدافع ایرانی السد در مصاحبه با سازمان لیگ ستارگان قطر گفت: من به افتخاراتی که به همراه السد کسب کردیم می بالم و امیدوارم القاب و قهرمانی‌های بیشتری را به همراه السد بدست بیاورم.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه السد قطر مصاحبه‌ای با سایت سازمان لیگ ستارگان قطر درباره دیدار مهم پیش رویشان مقابل الریان که به بازی ال کلاسیکو قطر مشهور است را داشته است. این مصاحبه به شرح زیر است:

* تجربه حضورت در السد در ۲ سال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تجربه خوب و ثمربخشی برای من بوده است. خوشحال که به همراه تیم بزرگی مانند السد بازی می‌کنم و موفق شدم در طول این ۲ سال ۳ جام(جام امیر قطر، جام حذفی قطر، جام شیخ جاسم) را کسب کردم. من به افتخاراتی که به همراه السد کسب کردیم می بالم و امیدوارم القاب و قهرمانی‌های بیشتری را به همراه السد به دست بیاورم.

قبل از اینکه به السد بیایم در تیم تیانجین چین بازی می‌کردم. در آن زمان سرمربی السد حسین عموته بود. او بازی دوستانه مرا به همراه تیم ملی کشورمان با ترکمنستان رصد کرده بود و من در آن بازی یک گل برای ایران به ثمر رساندم. زمانیکه به السد پیوستم اسوالدو فریرا، پرتغالی زمام هدایت السد را برعهده گرفته بود. او سرمربی بزرگی است و تجربه زیادی از نقاط مختلف جهان کسب کرده است. او به منزله معلمی برای ماست. دوست دارم این را بگویم که پیشرفتی که در عملکردم داشتم زیرنظر فریرا بوده است. به نظرم من زیرنظر این سرمربی در حال پیشرفت هستم.

* ارزیابی تو از مسیری که السد تا این جای فصل طی کرده است، چیست؟

ما از یک بازی به بازی دیگر بهتر می‌شویم. در ابتدای فصل ما با مشکلات و موانعی از جمله مصدومیت‌های پیاپی مواجه بودیم ولی در ادامه فصل موفق شدیم این موانع را کنار بگذاریم. ما همچنان تیم الدحیل صدرنشین را دنبال می‌کنیم.

* السد تا اینجای فصل با دریافت ۱۶ گل کمترین گل را از میان تمام تیم ها دریافت کرده است نظرت درباره این موضوع چیست؟

این دست آورد تمام تیم است. امکان نداشت این دست آورد را به تنهایی در خط دفاع کسب کنم. این رکورد به عملکرد خوب تیم ما برمی‌گردد که کم ترین گل را دریافت کردیم. در تمام بازی‌های خودمان در لیگ ستارگان با قدرت ظاهر می‌شویم و هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. در بازی اخیر خودمان هم مقابل قطر(قعرنشین) با قدرت ظاهر شدیم و موفق شدیم با نتیجه ۳ بر یک پیروز میدان باشیم.

* پس از پیروزی اخیرتان مقابل قطر، بازی آینده خودتان مقابل الریان که به ال کلاسیکو قطر مشهور است، را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

السد و الریان هر دو از قدرتمتدترین تیم های لیگ هستند و هواداران زیادی دارند. امیداورم همه از این بازی بهره مند شوند و من انتظار بازی سختی مقابل الریان را دارم. همچنان که همه می‌دانند ال کلاسیکو قطر همیشه با قدرت و شوق و  ذوق برگزار می‌شود.

* برای این دیدار حساس چقدر آماده هستید؟

ما با تمام قدرت برای این دیدار آماده هستیم  و این بازی را به منزله بازی فینال می‌دانیم. ما اکنون در شرایط خوبی هستتیم و آماده پیروزی مقابل الریان در ال کلاسیو هستیم.

* پیش بینی‌ات از نتیجه بازی چیست؟

تیمی که در این بازی کمترین اشتباه را داشته باشد، پیروز میدان است. ما با قدرت در این بازی حضور پیدا خواهیم کرد، مخصوصا اینکه ما در بازی نیم فصل اولمان با الریان شکست خوردیم. البته در آن زمان ما برخی از بازیکنان کلیدی خودمان از جمله خوخی بوعلام، بوغرطه، ماجد و بونجاح را به خاطر مصدومیت در ترکیب نداشتیم.

* از نحوی بازی کدام بازیکن الریان خوشت می‌آید؟

من به تمام بازیکنان الریان که مثل بازیکنان السد در سطح بالایی قرار دارند، احترام می‌گذارم. هر دو تیم دارای ستارگانی در سطح بالا هستند. البته هر دو تیم سرمربیان بزرگی نیز دارند.

* پیامت برای هواداران السد چیست؟

امیدوارم که با قدرت برای حمایت از ما به ورزشگاه بیایند و به آنها می‌گویم: هر چه در توان داریم را به کار می‌گیریم تا خوشحالشان کنیم.

نظر شما