شناسهٔ خبر: 23923235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ایجاد یک هزار طرح اشتغال در 9 ماهه امسال در خراسان شمالی

به گزارش ایرنا عباس اهرابی یکشنبه اظهارکرد: از مجموع طرح‌ها ایجاد شده، 81 طرح در بخش کارانگیزی،62 طرح در بخش توان‌افزایی و هزار و214 طرح نیز در بخش خودکفایی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا عباس اهرابی یکشنبه اظهارکرد: از مجموع طرح‌ها ایجاد شده، 81 طرح در بخش کارانگیزی،62 طرح در بخش توان‌افزایی و هزار و214 طرح نیز در بخش خودکفایی اجرایی شده است.
اهرابی با یادآوری اینکه طرح‌ های اشتغال این نهاد در 6 شاخه اصلی کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات به مرحله اجرا رسیده است افزود: بیشترین این طرح‌ها در بخش دامپروری و کمترین آنها نیز با دو طرح در بخش شیلات به مرحله اجرا رسیده است.
وی درباره تأمین منابع اجرای طرح‌های اشتغال این نهاد نیز گفت: طرح‌های اشتغال این نهاد از سه محل منابع بانک‌های عامل،منابع صندوق توسعه ملی و همچنین منابع داخلی کمیته امداد تأمین اعتبارشده است.
اهرابی با تأکید بر اینکه کمیته امداد تنها یک ‌نهاد حمایتی نیست،گفت: هم‌اکنون اشتغال‌زایی پایدار بین مددجویان این استان، علاوه بر اینکه توانمندی اقتصادی خانوارهای محروم را به ارمغان داشته است، تولید ناخالص ملی این استان را نیز افزایش داده است.
وی در ادامه توجه این نهاد به مباحث مهارت‌آموزی مددجویان و ارائه تخصص‌های فنی متناسب با افراد را از مهم‌ترین عوامل در پرورش نیروی کار فعال عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی کمیته امداد خراسان شمالی درزمینهٔ قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، دامداری و در رشته‌های فنی نیز بر اساس تحصیلات مددجویان و متناسب با نیاز هر منطقه ارائه می‌شود.
اکنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند که بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

نظر شما