شناسهٔ خبر: 23875914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

قطع وابستگی به استکبار مهم ترین ارمغان انقلاب اسلامی بود

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: استقلال و قطع وابستگی کشور به استکبار را باید مهم ترین ارمغان و دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنج شنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه فجر، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: نگرانی ها،اضطراب و دلهره مردم با ورود امام خمینی (ره) به کشور در دوازدهم بهمن سال 57 از میان رفت و بختیار و دولت وقت در اهداف خود برای ناکام گذاشتن انقلاب شکست خوردند.
وی با اشاره به استواری و عزم راسخ بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در راه خود،اضافه کرد: میزان توکل امام راحل و اعتقاد به مسیر و راه در پیش گرفته از ابتدا محسوس بود و ایشان انقلاب را از روی احساسات هدایت نکردند بلکه به کمک خداوند و همراهی مردم و پیروزی در این راه ایمان داشتند.
زاهدی افزود: امام راحل با رهبری مردم و هدایت آنها نظام پادشاهی و شاهنشاهی را برای همیشه در تاریخ ایران حذف کرد و به زباله دان تاریخ فرستاد.
وی با اشاره به تصمیم های خردمندانه امام خمینی (ره) پس از ورود به میهن اسلامی،ادامه داد: شرایط زمان بازگشت امام (ره) به گونه ای بود که گمان می رفت جنگ و ناآرامی های داخلی تا سال ها ادامه خواهد داشت اما تصمیم ایشان برای لغو حکومت نظامی بسیار به موقع و خردمندانه بود و همه چیز را تمام کرد.
استاندار قزوین همچنین با اشاره به همراهی ارتش با مردم در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی،گفت: رده های پایین نظامیان شامل افسران و سربازان نیز در آن زمان با مردم بودند و با لغو حکومت نظامی توسط امام خمینی (ره) تمامی پادگان ها به دست انقلابی ها افتاد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سی و نه سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی سپری شده است و باید سعی کنیم نواقص و کاستی ها را مرور کرده و آنها را با جدیت زیاد مرتفع کنیم.
زاهدی با اشاره به نقش رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب مردم ایران در سال 57، افزود: نبود رهبری به ویژه رهبری دینی یکی از عوامل شکست بسیاری از قیام ها بوده است که در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مشاهده بودند.
وی با اشاره به ناکامی برخی جریان های غیردینی در جریان انقلاب در جذب مردم،ادامه داد: جریان های مارکسیستی، حزب توده و غربگرایان می پنداشتند پیروز میدان خواهند بود اما دینی نبودن و عدم اقبال مردم به آنان موجب شکست همه آنها شد.
استاندار قزوین با بیان اینکه افتخار می کنیم با وجود تمامی مشکلات، کشورمان صاحب استقلال است و به بیگانگان وابسته نیست،افزود: امروزه به وحدت و یکپارچگی بیشتری برای ماندگاری نظام و اقتدار کشور در عرصه های بین المللی نیاز داریم.

**انقلاب اسلامی مهمترین رویداد قرن اخیر
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی نیز در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر،گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی تمامی معادلات جهانی و منطقه ای را به هم زد.
امیر سرتیپ حمزه بیدادی افزود: انقلاب اسلامی مهم ترین رویداد قرن اخیر بود و با تکیه بر سه رکن رهبری مردم و دین به پیروزی دست یافت.
وی افزود: انقلاب اسلامی موجب احیای دین در منطقه و جهان شد و به ملت های آزاده و مستضعف دنیا امید بخشید.
امیر بیدادی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی ولایتمدار و حافظ انقلاب خود هستند،خاطرنشان کرد: درهر شرایطی پای رهبری و ولایت فقیه ایستاده ایم و آماده جانفشانی در راه انقلاب و نظام هستیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما