شناسهٔ خبر: 23871816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کره شمالی: آمریکا «باشگاه میلیاردر‌های نژادپرست» است!

کره شمالی در گزارشی با اشاره به تشدید خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، این کشور را «باشگاه میلیارد‌رهای نژادپرست» توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /کره شمالی با انتشار گزارش «اوراق سفید درباره نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2017»، آمریکا را «باشگاه میلیاردرهای نژاد پرست» توصیف کرد.

بر اساس آنچه در این گزارش آمده است: کاخ سفید سیاست نژادپرستانه ای را پیش گرفته است و بر خلاف آنچه ادعا می کند آزادی مطبوعات، اشتغال و بهداشت عمومی برای شهروندان این کشور وجود ندارد. تعداد زیادی از مردم آمریکا با بحران کار مواجه هستند و جمعیت بی خانمان ها در این کشور موج می زند.

در این گزارش  ضمن تمرکز بر مسائل داخلی آمریکا از قبیل ماجرای شارلوتسویل (حمله سفید پوستان ملی گرا به راهپیمایی  رنگین پوست های آمریکا) و سرکوب شدید شهروندان توسط دولت این کشور،  آمده است: آزادی واقعی در آمریکا وجود ندارد و آنچه پایدار است سرکوبی رسانه ها و ممانعت از آزادی بیان مطبوعات است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «تبعیض نژادی، نقص ذاتی نظام اجتماعی آمریکاست که در دولت ترامپ تشدید شده است. خشونت نژادی که در شارلوتسویل رخ داد، نمونه ای معمول از سیاست های نژادپرستانه دولت آمریکاست».

کره شمالی در بخش دیگری از این گزارش آورده است: ترامپ کابینه خود را با میلیاردرهای آمریکایی پر کرده است. این کشور به «باشگاه میلیاردها» تبدیل شده است. رکس تیلرسون، وزیر خارجه، ویلبر راس، وزیر بازرگانی، استیو منوچین، وزیر خزانه داری و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، همه از چهره های میلیاردر آمریکا هستند که در کابینه ترامپ به پست وزارت رسیده اند. مجموع دارایی های کارمندان دولت در سطح وزیر و معاون آن بیش از 14 میلیارد دلار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی سالیانه خود در کنگره آمریکا که روز سه شنبه برگزار شد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را فردی «فاسد» توصیف کرد. او در ادامه لفاظی های خود علیه کره شمالی، برنامه های هسته ای این کشور را تهدیدی برای آمریکا دانست و از تشدید تلاش‌های واشنگتن برای توقف برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ‌یانگ خبر داد.

گزارش «اوراق سفید درباره نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2017 » توسط موسسه مطالعات بین الملل جمهوری خلق کره منتشر شده است. / باشگاه خبرنگاران

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما