شناسهٔ خبر: 23851366 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

باندهای دستفروشی پایتخت روزانه ۱۰میلیون تومان درآمد دارند/ ساماندهی سدمعبر مغازه‌داران از هفته آینده

به گفته مدیرعامل شرکت حریم‌بان و شهربان شهرداری تهران بعضی از دستفروشان که تعدادی فروشنده دارند در ماه‌های پایانی سال روزانه از یک تا ده میلیون تومان درآمد دارند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ ابوالقاسم چیذری درباره آخرین آمار دستفروشان به اقتصادآنلاین گفت: آمار دقیقی از تعداد دستفروش‌ها و خودروهای سد معبر کننده نمی‌توانیم داشته باشیم، چون این موضوع سیال است و عدد ثابتی را به هیچ وجه نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی ادامه داد: اما این دستفروشان کلونی‌های تجمع دارند؛ یعنی در یک فضاهایی متراکم هستند مثل چهارراه ولیعصر، میدان هفت‌تیر، صادقیه و  تجریش. می‌شود گفت پر حجم ترین تعداد دستفروشان در این مناطق هستند که البته عددشان هم روزانه جابه جا می‌شود و به عدد خاصی نمی‌توانیم اشاره کنیم.

او با اشاره به موضوع ساماندهی و برقراری انضباط شهری در ایام پایان سال هم تاکید کرد: کمیته‌ای به ریاست معاونت خدمات شهری شهرداری تهران شکل گرفته که با تخلفاتی مثل سد معبر مقابله خواهد شد.  برای رفع و جمع آوری دستفروشان مناطق را  ملزم به معرفی فضا جهت ساماندهی دستفروشان کرده‌ایم تا آن‌ها بتوانند در ایام پایانی سال به کسب معاش منطقی دست پیدا کنند.

چیذری  با تاکید بر اینکه 60-70 درصد دستفروشان درنقاط گفته شده هستند، ادامه داد: دست فروشی سابقه قدیمی دارد و به تبع هرجایی که جمعیت بیشتری وجود دارد، دستفروشی هم از رونق بیشتری برخوردار است اما در میان این دستفروشان سودجوهایی وجود دارند که خود را به عنوان مامورین شهرداری جا می‌زنند و از دستفروشان پول اجاره مکان می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه این سودجویان خود دستفروش هستند و در فضاهای مختلف تعدادی فروشنده دارند، گفت: تعداد قابل توجهی از این متخلفان  شناسایی و  به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند. درآمد آن‌ها واقعا نجومی است و از روزی یک میلیون تا 10میلیون به ویژه در ایام پایان سال که متقاضی هم زیاد می‌شود، اما همه دستفروشان اینگونه نیستند و 40تا45 درصد آن‌ها نیازمند هستند که باید در فضای ساماندهی شده از آن‌ها حمایت شود.

چیذری همچنین از ساماندهی انسداد مسیرها به‌ وسیله مغازه‌داران خبر داد گفت: این طرح از هفته آینده یا ایام بعد دهه فجر تا پایان سال اقدام به پاکسازی معابر می‌کند.

او درباره سدمعبر وانت‌ها نیز گفت: وانت‌ها سد معبر خودرویی است، پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک محوریت اصلی ساماندهی آن‌ها را دارند اما حتما حوزه خدمات شهری و شرکت شهربان هم همکار سوم آن‌ها در این موضوع خواهند بود.

نظر شما