شناسهٔ خبر: 23845870 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزیره کیش به استقبال دهه فجر می رود

کیش - ایرنا - جزیره کیش قلب تپنده ایران اسلامی در پیشانی خلیج نیلگون همیشه فارس مهیای بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

رییس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشریح برنامه های دهه فجر در این جزیره پرداخت و گفت: به منظور گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، ستاد دهه فجر با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از 2 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد.
'ایرج شرف زاده' افزود: پس از تشکیل کمیته های ستاد دهه فجر در 2 ماه گذشته جلساتی با هدف برنامه ریزی و تدوین آیین های ویژه دهه فجر متناسب با حفظ حرمت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمیه (س) برگزار شد.
وی اظهار کرد: ستاد دهه فجر با رویکرد مردمی بودن برنامه های دهه فجر، از ظرفیت صنوف، بومیان، انجمن های علمی و جوانان برای غنای بیشتر برنامه ها و نیز نشر اهداف متعالی انقلاب اسلامی به نسل های جوان و ایجاد فضای دهه فجر متناسب با دوران شکوهمند پیروزی انقلاب برنامه های خود را تدوین و هدایت کرد.
وی اظهار کرد: بر این اساس دوازدهم بهمن ماه و در آغازین روز دهه مبارک فجر و همزمان با روز تاریخی ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی، از مسافران اولین پرواز شرکت هواپیمایی کیش از مقصد تهران در فرودگاه با اهدای گل پذیرایی می شود.
مدیر کل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: چهاردهم بهمن ماه همگام با سراسر کشور در مدرسه پروین اعتصامی جزیره کیش نیز با همت آموزش و پرورش زنگ انقلاب نواخته می شود.
شرف زاده توجه به نقش کلیدی شهدا در شکل گیری انقلاب را از رویکردهای ستاد دهه فجر در جزیره عنوان و ابراز کرد: به این منظور در ایام دهه فجر به نمایندگی از خانواده های شهدای انقلاب که بر گردن نظام حق ویژه دارند، از خانواده مجید قربانخانی شهید مدافع حرم و خانواده مجید شهریاری شهید عرصه هسته‌ای تجلیل خواهد شد.
وی برگزاری مراسم شکوفه های قرآنی با حضور حافظ خردسال قرآن کریم در مدارس جزیره کیش، آذین بندی میادین و معابر با حفظ حرمت ایام فاطمیه، اکران فیلم های منتخب جشنواره مردمی عمار در مساجد کیش، برگزاری جشن های فرهنگی و هنری ویژه دهه مبارک فجر در نقاط مختلف جزیره و مسابقات ورزشی و تفریحی در رشته های مختلف و تشکیل محافل انس با قرآن و عترت در مسجد حضرت زینب (س) و بر روی عرشه کشتی و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای کیش را از دیگر برنامه های ایام دهه فجر امسال برشمرد.
وی تصریح کرد: همچنین در مراسم باشکوهی با حضور مسوولان و کارکنان ادارات و نهادهای جزیره کیش، مزار مطهر شهدای گمنام جزیره غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.
شرف زاده عنوان کرد : 22 بهمن ماه مصادف با روز پیروز انقلاب اسلامی مراسم راهپیمایی در ساعت 10 صبح از محل میدان ساحل به سمت اسکله تفریحی و برگزار خواهد شد.
6993
تنظیم و انتشار: اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما