شناسهٔ خبر: 23819182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

قاتلان داماد 120 ميليون تومان دادند و رضايت گرفتند

روزنامه جوان

دو برادر كه دامادشان را در درگيري به قتل رسانده بودند از سوي اولياي‌دم بخشيده شدند و دادگاه هر كدام از آنها را به 9 سال حبس محكوم كرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ما، شانزدهم اسفندماه سال‌94، مأموران پليس پاكدشت جسد مرد جواني را در كانال آبي كشف كردند كه دست و پاي آن با بست پلاستيكي بسته شده بود.  با انتقال جسد به پزشكي قانوني و تشخيص هويت مشخص شد جسد متعلق به نويد 35‌ساله‌اي است كه بر اثر اصابت جسم سخت به سرش فوت كرده است.  به اين ترتيب پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل شد و براي شناسايي عامل يا عاملان حادثه در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت. 
كارآگاهان در اولين گام از تحقيقات خود دريافتند مقتول به مواد مخدر معتاد بوده و به خاطر اعتياد با همسر و برادران همسرش اختلاف داشته است. بنابراين ابراهيم 30‌ساله و مجيد 25‌ساله – برادرزن‌هاي مقتول‌- تحت بازجويي قرار گرفتند و به قتل نويد اعتراف كردند. برادر بزرگتر در توضيح به مأموران گفت: «10سال از زندگي نويد و خواهرم مي‌گذشت و آنها با داشتن يك فرزند دختر زندگي خوبي داشتند تا اينكه نويد گرفتار اعتياد شد و بدين ترتيب زندگي براي خواهرم سخت شد.» 
متهم در ادامه گفت: «بارها خواستيم او را در كمپ بستري كنيم، اما زير بار نمي‌رفت تا اينكه اين اواخر متوجه شديم نويد از كاسبان محل پول دستي مي‌گيرد و به خاطر توهم شيشه به خواهرم تهمت مي‌زند. با اين شرايط خواهرم بار ديگر از ما خواست هر طور شده او را به كمپ ببريم. از طرفي نويد به خاطر اخراج از كار خيلي بدخلقي مي‌كرد آنجا بود كه با مجيد تصميم گرفتيم او را به بهانه‌اي سوار ماشين كنيم و در كمپ بستري كنيم.‌»  متهم در خصوص روز حادثه گفت: «آن روز وقتي نويد سوار ماشين شد، اواسط راه بود كه متوجه تصميم ما شد به همين دليل خواست از ماشين پياده شود. سعي كرديم او را قانع كنيم، اما دست بردار نبود كه ناگهان متوجه شديم مي‌خواهد خودش را از ماشين به بيرون پرتاب كند. به همين خاطر مجبور شديم دست و پاي او را با بست ببنديم و دهانش را چسب بزنيم. آنجا بود كه فهميديم از نفس افتاده و بدنش يخ كرده است. وقتي مطمئن شديم فوت كرده از ترس جسدش را در كانال آبي رها كرديم و فرار كرديم.» بعد از تأييد اين توضيحات از سوي ديگر كيفرخواست عليه دو برادر صادر شد و هر دو متهم روانه زندان شدند. در حاليكه پرونده در دادسرا قرار داشت اولياي‌دم با دريافت 120‌ميليون تومان ديه اعلام رضايت كردند. به اين ترتيب پرونده جهت رسيدگي از جنبه عمومي جرم روي ميز هيئت قضائي شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي قربان‌زاده قرار گرفت.  بعد از اعلام رسميت جلسه دو برادر اظهارات خود در دادسرا را انكار كردند و برادر بزرگتر رو به هيئت قضايي گفت: «‌آن روز به خاطر فشارهاي بازجويي به قتل اعتراف كردم، اما اين مجيد بود كه دست و پاي مقتول را بست و جسد را در كانال آب انداخت‌.»
در ادامه برادر كوچكتر نيز خلاف اظهاراتش گفت: «در دادسرا قتل را گردن برادر بزرگترم انداختم، اما وقتي او صاحب فرزند شد عذاب وجدان گرفتم و حالا مي‌خواهم حقيقت را بگويم. من خودم نويد را به قتل رساندم و ابراهيم فقط در ماشين نشسته بود.‌» در پايان هيئت قضايي بعد از شور، با توجه به رضايت اولياي‌دم هر كدام از دو برادر را از جنبه عمومي جرم به 9سال حبس محكوم كرد. 

نظر شما