شناسهٔ خبر: 2379219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئول بسیج جامعه زنان گلستان تاکید کرد

عفاف و حجاب و امر به معروف مهمترین دغدغه‌های بسیج جامعه زنان گلستان

مسئول قشر بسیج جامعه زنان گلستان گفت: مهمترین دغدغه‌های بسیج جامعه زنان این استان عفاف و حجاب، دینداری و امر به معروف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بانوان در جامعه کنونی ما  علاوه بر نقش مادری خود همانند مرد در صحنه‌های اجتماعی ورود پیدا می‌کنند و برای پیشبرد زندگی خود پا به پای مردان جامعه تلاش می‎کنند.

بانوان در جامعه ما با تفکر زینبی، گاهی ارکان اصلی پیروزی نهضتی را تداعی می‌کنند و گاهی با تشویق و تهییج مردان، پیروزی را میسر می‌سازند.

بسیج جامعه زنان با این باور که نقش اجتماعی زن در برپایی عدالت در جامعه همانند مرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با رعایت تمامی حقوق خود بر پایه موازین اسلامی و با بهره‌گیری الگوهایی چون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) برای رشد و اعتلای جامعه تلاش می‌کند.

بسیج جامعه زنان با بهره‌گیری از بانوان نخبه توانسته با سازماندهی ساختار نیرویی خود، اکنون به عنوان سازمان بسیج زنان در بدنه بسیج و سپاه فعالیت موثری داشته باشد. برای آشنایی بیشتر مخاطبان با فعالیت‎های بسیج جامعه زنان گلستان، گفت‌وگوی تفصیلی با بانوی نخبه بسیجی «مهرنوش حاجی‌احمدی» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گلستان ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب می‎کنیم.

فارس: مجمع بسیج جامعه زنان را در استان گلستان معرفی کنید؟

حاجی‌احمدی: مجمع بسیج جامعه زنان، بانوان نخبه‌ای هستند با تفکر و رویکرد بسیجی که در چندین جلسه‌ گرد هم می‌آیند و دغدغه این را دارند که جامعه اسلامی، ظاهر اسلامی داشته باشد و با مسئله ولایت‌مداری پیش برود و از ولایت ذره‎ای عقب نماند و بیش از ولایت نیز حرکت نکند. به فضل الهی از ابتدای سال تاکنون 10 جلسه با حضور مسئولان استانی قشر جامعه زنان برگزار کردیم که این جلسات با محوریت مسائل عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد و مهم‌ترین موضوعات آن بحث عفاف، حجاب، دینداری و امر به معروف و نهی از منکر است.

فارس: هدف از برگزاری مجمع بسیج جامعه زنان چیست؟

حاجی‎احمدی: امیدواریم در این قشر که یک سازمان نوپاست بعد از چند سال، تمام روند مسائل در جامعه به شکل قرآنی عملی و اجرایی شود و به ما ثابت شد که اگر کارهای ما قرآنی نباشد و بر مبنای دینی صورت نگیرد جامعه با افول و شکست روبه‌رو می‌شود و این همایش با هدف معرفی توانمندی‌های سازمان بسیج جامعه زنان و نقش آنها در کارآمدی نظام، معرفی شهدا برای الگودهی به نسل جوان، تقویت انگیزه زنان در جامعه در حفظ ارزش‌های انقلاب و ارائه الگوهای قابل دسترسی به زنان و دختران جامعه برگزار شد.

فارس: جامعه زنان و اقشار بسیجی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

حاجی‎احمدی: قشرهای بسیج  مظهر رهروان شهدا و مظهر «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ» هستند و این تعهد را در جامعه و در وهله اول نسبت به خود و بعد نسبت به سیاست و مسائل فرهنگی دارد و با چنین رویکردی از این قشر و عملی‎کردن تفکر نخبگان بسیجی در جامعه باید انتظار داشت که جامعه بتواند معضلاتی چون عفاف و حجاب را در خود هضم کند.

فارس: مسئله کم‌حجابی را نشأت گرفته از تبلیغات غرب و استکبار جهانی می‌دانید یا از هنجارهای اجتماعی؟

حاجی‎احمدی: نظر شخصی من تلفیقی از تبلیغات غرب است که هرگاه جمهوری اسلامی ایران خواسته به موفقیتی برسد، نسبت به اهداف انقلاب دست‌‎اندازی کرده‌اند و البته مردم بصیر ما در بسیاری از این صحنه‎ها توانسته‎اند هوشیارانه عمل کنند. البته ناهنجاری‌های اجتماعی در این زمینه که ناشی از عدم آگاهی صحیح اجتماعی و فرهنگی راجع به مسئله عفاف و حجاب است نیز بی‌تأثیر نیست.

فارس: چطور می‌توان مسئله عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کرد؟

حاجی‎احمدی: پوشش برای انسان از انسانیت نشات گرفته است و با ارائه طرحی که به لحاظ انسانی و بعد فرهنگی در جامعه و با رویکرد مسائل اعتقادی و دین مبین اسلام همخوانی داشته باشد، قابل حل است و تشکیلات گروهی قشر ما در هر شهرستان با 20 نفر عضو در اتاق‌های فکر به مسائل این‌چنینی می‌پردازند و مصوبات زیادی ارائه کرده‌اند؛ حل مشکلات عفاف و حجاب دغدغه‌های اصلی ماست و برای حل این مشکلات، از مسئولان درخواست مساعدت کردیم تا به حل این معضل جامعه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/2307/گ40/ژ1001

نظر شما