شناسهٔ خبر: 23765885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مولاوردی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پیگیر مطالبات زنان در سمت جدید هستم/ وزارت آموزش و پرورش به من پیشنهاد شده بود

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: تا جایی که قوانین و مقرارت اجازه بدهد، پیگیر حقوق زنان و امور خانواده هستم.

صاحب‌خبر -

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره سمت جدید خود در کابینه دوازدهم به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: معاونت امور زنان و خانواده با دستیار ویژه در حقوق شهروندی دور از هم نیستند و در فصل‌های مشترکی مانند حقوق زنان، کودکان و اعضای خانواده با یکدیگر یکی هستند.

او در ادامه تاکید کرد: حقوق شهروندی مباحثی است که در امور خانواده پیگیری می‌شود.

معاونت سابق امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه افزود: بخش‌هایی از حقوق شهروندی به حقوق زنان و خانواده باز می‌گردد لذا در سمت تازه هم پیگیر این مباحث در چارچوب مأموریتی که بر عهده‌ام نهاده‌اند، خواهم بود.

مولاوردی در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند منشور حقوق شهروندی بیشتر انشا است تا یک مطالبه در جامعه، شما چه اقداماتی در اجرایی شدن این حقوق خواهید کرد، گفت: حقوق شهروندی مجموعه‌ای از قوانین و مقررات موجود  است که از حالت پراکندگی در آمده و یک جا ارائه می‌شود.

او تاکید کرد: منشور حقوق شهروندی نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی جامعه نسبت به حق و حقوقی که دارا هستند، دارد. من در چارچوب مأموریت خود پیگیر این حقوق خواهم بود.

دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: بند بند منشور حقوق شهروندی باید بررسی شود تا اگر لایحه، بخش‌نامه، دستور‌العمل و یا برنامه آموزشی لازم دارد، تصویب و یا به آن اضافه شود.

او خاطرنشان کرد: مهم این است که تغییراتی در حوزه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی اتفاق بیفتد تا این گزاره‌های زیبا که در قوانین مختلف پراکنده شده، جمع و در خدمت جامعه باشد.

مولاوردی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که آیا برنامه‌ای ارائه داده است یا خیر، گفت: هیچ‌گونه برنامه‌ای ارائه نداده‌ام ، حکم جدید تازه به من ابلاغ شده است.

او در پاسخ به این سوال که گفته میشود شما یکی از گزینه‌های وزارت علوم بودید، گفت: خیر چنین موضوعی مطرح نیست. وزارت آموزش و پرورش به من پیشنهاد شده بود اما وزارت علوم خیر.

نظر شما