شناسهٔ خبر: 23756384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رحیمی جهان‌آبادی:

قوه قضائیه با رسیدگی به ادعاها اعتماد عمومی را بالا ببرد

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به ادعاهایی که گاهاً درموردتخلف‌های پیش‌آمده از سوی برخی مسئولین مطرح می‌شود، گفت: اگر به ادعاها رسیدگی نشود، موجب بی‌اعتمادی عمومی می‌شود.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند رسیدگی دستگاه قضایی نسبت به ادعاهایی که گاها از سوی مسئولین نسبت به افراد دیگر مطرح می‌شود و موضوع اخیری که از سوی شهردار تهران مطرح شد، اظهار کرد: دادستان تهران از آقای نجفی درخواست کرده که مستندات این مسائل را ارائه کنید تا ما رسیدگی کنیم. اگر آقای نجفی این مستندات را ارائه نکند آقای نجفی را می‌توان به اتهام نشر اکاذیب مورد تعقیب قرار داد.

وی درباره رسیدگی به تخلفاتی که برخی افراد آن‌ها را مطرح می کنند نیز افزود: از سوی دیگر این موضوع را باید از قوه قضائیه پرسید که چرا در برخی موارد رسیدگی نشده است. دادستان مدعی‌العموم است دادستان هرجا احساس کند نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی شکل گرفته، می‌تواند ورود کند. این موضوع می‌تواند با شکایت فردی که ذی‌حق است یا اتهام نسبت به آن فرد مطرح شده، شکل گیرد.

وی هم‌چنین گفت: برای مثال اگر نسبت به آقای احمدی‌نژاد مطرح می شود که فساد مالی دارد، خود آقای احمدی‌نژاد می‌تواند به دلیل این‌که به او اتهام وارد می‌شود و چنین ادعایی مطرح می شود، شکایت کند. ولی این‌که چرا رسیدگی نمی‌شود یا م یا مدعی العموم ورود می‌کند یا خیر را دادستان باید توضیح دهد.

رحیمی جهان‌آبادی اضافه کرد: معتقدم بخش قضایی ما باید برخی از اتهامات و برخی از شبهاتی را که در جامعه مطرح است را تعیین تکلیف کند یا این اتهامات صحیح است یا صحیح نیست. اگر صحیح است هر فردی که متهم است باید تحت تعقیب قرار گیرد. مثلا ‌آقای نجفی مطرح کرده در دوره آقای قالیباف فساد مالی وجود داشته، این موضوع باید رسیدگی شود؛ چراکه این موضوع مانند شبهه‌ای در ضمیر ناخودآگاه مردم نقش می‌بندد و این موضوع مطرح می شود که مسئولین خوردند و بردند و کسی رسیدگی نکرد.

وی تاکید کرد: یا این مسئله نباید طرح شود یا اگر طرح می شود مستندات آن باید در اختیار مسئولین قضایی قرار گیرد. طرح این‌گونه مسائل در رسانه‌ها صحیح نیست.این موضوع‌ها باید از کانال خود پیگیری شود، دلیلی ندارد که این مسائل در رسانه‌ها مطرح شود. اعلام تخلفات کانال خود را دارد. طرح این مسائل در رسانه‌ها شاید هدف سیاسی دارد که هر دو جناح هم این کار را می‌کنند و نتیجه آن ایجاد بی‌اعتمادی مردم به کل نظام است. اگر هر اتهامی مطرح می‌شود دستگاه قضایی وارد شود و پس از رسیدگی نتیجه را به اطلاع مردم برساند هم اعتماد عمومی ایجاد و هم شفاف سازی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما