شناسهٔ خبر: 23746649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان:

نماز جماعت سند انسجام امت اسلامی است

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان با بیان اینکه نماز باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود گفت: نماز جماعت در میان مسلمانان انس و الفت ایجاد می کند در واقع نماز سند انسجام امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حسین جابری پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بیرجند اظهار کرد: نماز یک ارتباط مستقیم با آفریننده جهان هستی و بالاترین توفیقی است که انسان به آن دست می یابد.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان افزود: از هرگونه سستی و تنبلی باید دوری کرد و به خصوص سستی در نماز صبح، از جمله وسوسه های شیطان است.

حجت الاسلام جابری پور بابیان اینکه نماز در دین اسلام والاترین فریضه الهی است و شرط قبولی آن نیت پاک نماز گزار می باشد افزود: در روایات آمده است هرکس نماز را سبک بشمارد مورد شفائت اهل بیت(ع) قرار نخواهد گرفت.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) نماز را پایه و ستون دین نامیده اند و همچنین امام علی(ع) می فرمایند: "شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش می کنم زیرا نماز برترین عمل و ستون دین شماست".

وی با بیان اینکه نماز مایه ی آرامش انسان و عامل ایستادگی در برابر فراز و نشیب‌های زندگی و عامل بازدارنده انسان از گناه است، افزود: همچنین خواندن نماز از خستگی روحی جلوگیری می کند.

حجت الاسلام جابری‌پور تصریح کرد: اسلام وظیفه هر مسلمانی را تنها در این خلاصه نکرده است که به صورت انفرادی نماز بخواند بلکه ارزش نماز جماعت را بیشتر از نماز انفرادی قرارداده است. دین اسلام نماز جماعت را از این رو لازم دانست که مساجد علاوه بر پایگاه تجمع مسلمانان مکانی برای بیان و حل مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی می باشد.

نماز جماعت سند انسجام مسلمانان است

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان در مورد اهمیت نماز جماعت افزود: نماز جماعت در میان مسلمانان انس و الفت ایجاد می کند در واقع نماز سند انسجام امت اسلامی است.

حجت الاسلام جابری پور درخصوص اهمیت نماز جماعت به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره و گفت: "اگر نماز صبح را به جماعت برگزار کنیم در نظر من محبوب تر از شب زنده داری و عبادت تا صبح است". به خاطر همین است که در روایات آمده است در نماز جماعتی که تعداد نمازگزاران از ده نفر بیشتر شود اگر تمام آسمان ها کاغذ شود و همه ی دریا ها جوهر شوند و همه درختان قلم بشوند فرشتگان قادر به نوشتن ثواب آن نخوهند بود، لذا خواندن نماز جماعت با تأخیر بهتر از خواندن نماز فرادای سرموقع است.

نماز باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نهبندان بابیان اینکه نماز باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود افزود: همدلی، کاهش بسیاری از گناهان و معضلات اجتماعی، آرامش و امنیت، مردم داری، مقابله با سختی ها و مشکلات و برطرف شدن اختلافات طبقاتی ازجمله تأثیرهای اجتماعی هستند که خواندن نماز باعث جلوگیری از آن می شود.

نماز عامل وحدت و همگرایی است

وی درمورد همدلی و وحدت افزود: نماز عامل وحدت و همگرایی است که همه انسان ها را از هر قوم و با هر درجه و مقام و منزلت اجتماعی به درگاه خداوند می کشاند.

حجت الاسلام جابری پور در بحث کاهش بسیاری از گناهان و معضلات اجتماعی تصریح کرد: امام علی(ع) نماز را دژ محکمی عنوان کرد که نمازگزار را از حملات شیطان حفظ می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: ترغیب نماز اول وقت و شیوه تبلیغ عملی و شیوه تبلیغ گروهی و همچنین ترویج تشکیلاتی سازمان یافته و با زبان روز سخن گفتن از جمله راهکارهای ترویج نماز است.

انتهای پیام/

نظر شما