شناسهٔ خبر: 2374456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کهگیلویه حمایت شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بخش کشاورزی در کهگیلویه را مناسب خواند و گفت: با این وجود عدم سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی رونق را از محصولات این بخش در شهرستان گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزاری خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در آیین معارفه مدیر جدید جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه وضعیت درآمدزایی بخش کشاورزی در این شهرستان را رضایت‌‌بخش ندانست و با اشاره به اشتغال 70 درصدی مردم در این حوزه اظهار کرد: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم بهره‌وری در بخش کشاورزی کهگیلویه پایین و درآمد حاصل از محصولات ناچیز است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم و جو حداقل باید نیاز خود شهرستان را تأمین کند، خرید مازاد این دو محصول در سال زراعی گذشته را تنها 15 هزار تن عنوان و تصریح کرد: این در حالی‌ است که با به‌کار بردن روش‌های کارشناسی و رعایت اصول می‌توان 30 هزار تن مازاد بر نیاز خریداری کرد.

گوهرگانی عدم رعایت تغذیه مناسب و استفاده نکردن از کود پتاسیم را باعث کاهش میزان تولید در مزارع کهگیلویه دانست و تصریح کرد: متأسفانه این مهم از نگاه کارشناسان کشاورزی این شهرستان به راحتی می‌گذرد.

این مسئول خواستار دقت نظر کارشناسان حوزه کشاورزی بر عوامل تأثیرگذار در افزایش عملکرد در سطح واحد مزارع کشاورزی این شهرستان شد و خطاب به کارشناسان و متولیان این حوزه تأکید کرد: نباید دست روی دست بگذارید تا کشاورزان کشت کنند موقع برداشت گزارش کار ارائه دهید؛ بلکه ملزومات کار را در اختیار این قشر زحمت‌کش قرار دهید و نکات ظریف کشاورزی را به آن‌‌ها گوشزد کنید.

وی تأمین آب اراضی حومه غربی دهدشت را از اولویت‌های مهم بخش کشاورزی و مورد نظر مسئولان ارشد دانست و گفت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و افزایش راندمان آب تسهیلاتی ارائه می‌شود که 85 درصد به صورت بلاعوض خواهد بود.

گوهرگانی از معرفی 21 طرح با اعتبار 60 میلیارد ریالی در زمینه صنایع تبدیلی در شهرستان کهگیلویه به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات خبر داد و با اشاره به کشت ذرت و دانه‌های تبدیلی در این شهرستان، نبود واحد خشک‌کن را از مشکلات اساسی این حوزه برشمرد و تصریح کرد: تولیدات شهرستان به شهرستان‌های مجاور حمل و باعث تحمیل هزینه‌‌‌هایی شده است.

انتهای پیام/82016/ر30/ض1002

نظر شما