شناسهٔ خبر: 2374426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری کرمانشاه خبر داد؛

شرایط شرکت در انتخابات سمن‌ها اعلام شد

مدت ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات پیش رو قابل تمدید نخواهد بود، لذا از تمامی متقاضیان می‌خواهیم تا در فرصت اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تشریح فراخوان ثبت‌نام و شرایط شرکت در انتخابات نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در هیئت نظارت بر سمن‌های استان کرمانشاه گفت: تمامی سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز فعالیت از استانداری و فرمانداری‌ها یا سازمان ملی جوانان سابق که پروانه یا اعتبارنامه دریافت کرده‌اند برابر مقررات می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مجتبی قبادی با بیان این که متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک لازم در ساعات اداری تا 20 آذرماه به دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان‌های غیر دولتی استان کرمانشاه مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداری‌ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند، گفت: سمن‌هایی که تاکنون موفق به ثبت نشده‌اند درصورتی که دارای پروانه تأسیس و فعالیت از وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و یا سازمان ملی جوانان باشند، می‌توانند با معرفی‌نامه هیئت موسس و در صورت برگزاری مجمع‌عمومی ‌و تعیین هیئت مدیره با معرفی‌نامه از سمن در این انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: مدت ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات پیش رو قابل تمدید نخواهد بود، لذا از تمامی متقاضیان می‌خواهیم تا در فرصت اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با بیان این که انتخابات نماینده سمن‌ها در هیئت نظارت بر سمن‌ها روز 26 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: متقاضیان در ساعات اداری تا 20 آذر ماه به دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان‌های غیردولتی استان کرمانشاه مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداری‌ها نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
قبادی در مورد شرایط ثبت‌نام برای عضو شدن در هیئت نظارت استان کرمانشاه هم بر اساس ذیل است: 1- داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 2- داشتن معرفی‌نامه از سمن‌هایی که از وزارت کشور پروانه تأسیس و فعالیت دریافت و یا از سازمان ملی جوانان به استناد تبصره 2 ماده 32 آیین نامه مورخ 8/5/84 دارای اعتبارنامه می‌باشند و برابر مقررات به ثبت رسیده‌اند.
 
تبصره: سمن‌هایی که تا کنون موفق به ثبت نشده‌اند، در صورتی که دارای پروانه تأسیس و فعالیت از وزارت کشور یا سازمان ملی جوانان باشند می‌توانند با معرفی‌نامه هیئت موسس و در صورت برگزاری مجمع‌عمومی و تعییت هیئت مدیره با معرفی‌نامه از سمن در این انتخابات شرکت کنند.

3- ارایه اصل و تصویر پروانه تأسیس و فعالیت و یا اعتبارنامه صادره از سازمان ملی جوانان 4- ارایه یک قطعه عکس از نماینده معرفی شده از سوی سمن ج) شرایط و مدارک مورد نیاز انتخاب شوندگان ( افراد متقاضی نامزدی جهت تصدی سمت نماینده در هیئت نظارت ) 1- داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 2- داشتن حداقل 25 سال تمام 3- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند . 4- دارا بودن کارت معافیت دائم نظام وظیفه یا کارت معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای داوطلبین مرد 5- افرادی که متقاضی نامزدی انتخابات جهت تصدی سمت نماینده در هیئت نظارت هستند می‌بایست عضو هیئت مدیره یکی از سازمان‌های مردم نهاد دارای پروانه فعالیت و شماره ثبت شخصیت حقوقی باشند و حداقل 2 سال از مدت فعالیت آن‌ها سپری شده باشد. لذا سمن‌های دارای اعتبارنامه از سازمان ملی جوانان نمی‌توانند به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام نمایند. 6- ارایه اصل و تصویر پروانه تأسیس و فعالیت و یا اعتبارنامه صادره از سازمان ملی جوانان 7- ارایه تصویر روزنامه رسمی کشور مبنی بر ثبت سمن 8- ارایه صورتجلسه هیئت مدیره سمن به منظور معرفی نماینده خود برای نامزدی در انتخابات 9- ارایه تصویر شناسنامه و کارت ملی نماینده معرفی شده (در صورت داشتن توضیحات، ارایه تصویر صفحه توضیحات) 10- دو قطعه عکس 4*3 11- تکمیل و تحویل فرم مشخصات فردی به دبیرخانه هیئت نظارت بر سازمان‌های غیر دولتی استان مستقر در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداری‌ها.

نظر شما