شناسهٔ خبر: 23744139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با حضور در بازار صورت گرفت؛

گفت و گوی چهره به چهره امام جمعه نور با کسبه

امام جمعه نور در اقدامی در خور تحسین با حضور در بازار این شهرستان با اقشار مختلف مردم، کسبه و بازاریان از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه نور عصر چهارشنبه در اقدامی در خور تحسینر با حضور در بازار این شهرستان از نزدیک با اقشار مختلف مردم، کسبه و بازاریان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این بازدید بار حضور در واحدهای مختلف صنفی این شهرستان ضمن گفت و گو با اهالی بازار از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بازار و شرایط اقتصادی مردم قرار گرفت.

حجت الاسلام احمدی در این دیدارهای خود ضمن اشاره به احادیث و روایات مختلفی در خصوص کسب روزی حلال بر ضرورت توجه به مسائل شرعی در کسب و کار روزانه تأکید کرد.

امام جمعه نور با بیان این که کسب روزی حلال موجب برکت در زندگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در یک حکومت دینی همه بخش های بازار نیز باید بر مبنای احکام دینی اداره شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که کسبه و بازاریات ما باید با اصول و مبانی فقه بازار اسلامی و ویژگی‌های بازار مسلمین آشنا شوند، تصریح کرد: امروز بازار ما باید سنت‌های نیکوی کسبه قدیمی را احیا کنند و خدمت به مردم را جدی بگیرند.

امام جمعه نور با بیان اینکه خداوند نگاه ویژه ‌ای به کسب رزق حلال دارد، گفت: بازاریان متدین و کسبه بازارهای ما همواره به کسب حلال توجه خاصی دارند و دست و چشم پاک هستند.

وی با اشاره به این که بزرگترین سرمایه ما باید اعتقادمان باشد، خاطرنشان کرد: مال حرام به هر میزان هم که باشد در حقیقت به انسان سودی نمی‌رساند، جامعه‌ای که مردم وکسبه آن به دنبال رزق حلال باشند مورد لطف و محبت خداوند قرار می‌گیرد و پروردگار خود زندگی‌شان را سامان می‌بخشد

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که اگر کسبه و فروشندگان احکام و اخلاق کسب روزی حلال را مراعات کنند مالی پربرکت خواهند داشت، اظهارداشت: اگر فروشنده با توکل به خداوند متعال و اینکه روزی‌دهنده خداوند است کسب خود را آغاز کند، مال او برکت خواهد داشت.

امام جمعه نور در این دیدار با اشاره به این که اصناف و بازاریان در همه عرصه ها پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام بودند، گفت: این قشر در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش محوری را عهده دار بودند.

وی با بیان این که نقش بازار و اصناف در هشت سال دفاع مقدس نیز هیچ گاه فراموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: اصناف و بازار به عنوان کسانی که بخش مهمی از کشور را تشکیل می دهندهمواره نقشی محوری در عرصه ها و صحنه های مختلفی داشتند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که امروز برخی دغدغه ها از سوی بزرگان دینی جامعه نسبت به رعایت مسائل فقهی و شرعی در بازار وجود دارد، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این دغدغه ها برطرف شود.

امام جمعه نور در ادامه سخنان خود همچنین به مشکلات اقتصادی و گرانی های موجود  در کشور اشاره کرد و با بیان این که حق در این خصوص با مردم و کسبه است، خاطرنشان کرد: مسؤولان هم وظیفه دارند هر چه سریع تر نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که تحقق خواسته های به حق مردم وظیفه هر مسؤولی در کشور است، تصریح کرد: رسیدگی به مسائلی نظیر گرانی، تورم و اشتغال مسائلی است که برعهده دولت است و نباید در این خصوص کوتاهی و تعلل صورت گیرد.

گفتنی است؛ مردم شهر و به ویژه اهالی بازار این اقدام حجت الاسلام احمدی که کمتر از دو ماه است که در جایگاه امامت جمعه این شهرستان قرار گرفته را تحسین کردند و خواستار تداوم این گونه برنامه ها از سوی امام جمعه شدند.    

 

نظر شما