شناسهٔ خبر: 23723849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری:

طلاب به سمت عمل‌گرایی در حوزه دین گام بردارند/ استفاده از کالای داخلی؛ پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهاری (ره) شهرستان بهار با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه به سمت عمل‌گرایی در حوزه دین گام بردارند، گفت: استفاده از کالای داخلی برای نهادینه‌سازی گفتمان اقتصاد مقاومتی ضروری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی صوفعلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در تمامی زمان‌های تاریخ بصیر بوده و در راستای بصیرت‌افزایی حرکت می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهاری (ره) شهرستان بهار تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که حوزه‌های علمیه و طلاب وضعیت کنون مردم را به‌خوبی درک می‌کنند بنابراین طلاب باید با سخنرانی‌ها و حضور در جمع‌های مردمی بیش از گذشته با مردم اعلام همدردی کنند.

وی با بیان اینکه  تظاهرات اخیر به طلاب و ائمه جمعه تلنگری بود، گفت: در وضعیت فعلی کشور از حیث مسائل اقتصادی و معیشتی، مردم باید بیش‌ازپیش همراهی روحانیت را در کنار خود به‌ویژه در مطالبات به‌حق خود در زمینه رفع مشکلات اقتصادی مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام صوفعلی خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار مردم و مطالبات به‌حق آن‌ها باشند چراکه داعیه بصیرت دارند و باید بدانند که حرکت کردن و پیشرفت با سنگ‌اندازی دشمن همراه است بنابراین نباید هراس داشته باشند و باقدرت بالا به سمت جلو حرکت و این امر را به‌خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی اجرای اقتصاد مقاومتی را راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی در مرحله گفتار و رفتار باید اجرا شود و در مرحله نخست استفاده از کالاهای تولید سبب تحقق این امر خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بهاری (ره) شهرستان بهار گفت: کمک به بخش تولید امر دیگری است که در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر است که این موضوع باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد ازاین‌رو طلاب نیز باید درصدد تبیین مسئله اقتصاد مقاومتی در جامعه باشند.

وی بیان کرد: نحوه زندگی طلاب باید به‌گونه‌ای باشد که مردم، دوستان و آشنایان  آن‌ها، ببینند که خود طلبه بر اقتصاد مقاومتی باور قلبی داشته و آن را در تمام ابعاد زندگی‌اش به کار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صوفعلی افزود: اگر در گفتار و رفتار طلبه‌ای اقتصاد مقاومتی دیده نشود، سخنان وی مؤثر نخواهد بود؛ چراکه مردم تاکنون حرف بسیاری از افراد شنیده‌اند و منتظر هستند که در مرحله عمل، اقدام مناسبی مشاهده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما