شناسهٔ خبر: 23723693 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

وضعیت پوست صورت، از بیماری‌های پنهان فرد می‌گوید

متخصصان پوست معتقدند وضعیت پوست صورت، از بیماری‌های پنهان فرد می‌گوید

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین>سلامت>همه می‌دانیم پوست، از سلامت درون می‌گوید و معمولا افرادی که از رژیم غذایی مناسبی برخوردار هستند، رنگ و روی خوبی دارند. اما می‌دانید پوست‌تان در مورد سلامتی‌تان چه می‌گوید؟ ممکن است با خوردن یک غذای مضر، چند جوش روی صورت‌تان پدیدار شود، اما متخصصان پوست معتقدند وضعیت پوست صورت،<Facial skin condition> از بیماری‌های پنهان فرد می‌گوید.

به گزارش شفا آنلاین: آنها می‌توانند از نقشه صورت برای یافتن بیماری‌هایی چون کمبود آب بدن، اضطراب، نوسانات هورمونی و غیره استفاده کنند.


 دکتر گری گولدفادن، متخصص پوست، با شرح مشکلات موجود در پوست قسمت‌های مختلف، احتمال مشکلات سلامتی خاصی را مطرح کرده است.

جوش‌های پیشانی

جوش‌های روی پیشانی، بر اثر بیماری‌های مختلف به وجود می\‌آیند اما بیش از همه به هورمون‌ها و اضطراب مرتبط هستند. بدن هنگام اضطراب، هورمون اضطراب بیشتری ترشح کرده و باعث تولید بیش از حد روغن می‌شود و آکنه یا جوش به وجود می‌آید. ورزش و عرق کردن این مشکل را برطرف می‌کند.

جوش‌های سرسیاه

این جوش‌ها با آلودگی هوا، دود و اشعه ماوراء‌بنفش خورشید در ارتباط هستند. آلودگی هوا، موجب کم آبی، خشکی، جوش سرسیاه، چین و چروک و تحلیل کولاژن می‌شود و در ضمن با تولید رادیکال‌های آزاد و ذرات میکروسکوپی که تا اعماق پوست فرو می‌روند، به سلول‌های سالم پوست صدمه می‌زند. اشعه ماوراء بنفش هم صدمات جبران‌ناپذیری به پوست وارد و جوش‌های سرسیاه را تیره‌تر می‌کند. اگر اندازه و شکل این جوش‌ها تغییر کرد، حتما باید با پزشک مشورت کنید.

چین و چروک پوست

خطوط صورت، چین و چروک و افتادگی پوست، نشان از عدم قابلیت ارتجاعی بودن پوست دارد که در اثر گلیکاسیون رخ می‌دهد. یعنی، قند موجود در غذاها، الیاف کولاژن موجود در پوست را تجزیه می‌کند. از خوراکی‌هایی که این فرآیند را سرعت می‌دهند، می‌توان به کربوهیدرات‌ها، غذاهای سرخ شده، گوشت‌های چرب و شکر اشاره کرد.

جوش‌های روی چانه/ فک

جوش‌های موجود در این قسمت معمولا آکنه‌های هورمونی هستند. با لایه برداری و همیشه تمیز نگهداشتن گوشی هوشمند و هر چیزی که ممکن است با چانه‌تان تماس پیدا کند، می‌توانید از این مشکل نجات پیدا کنید.دیلی‌میل

نظر شما