شناسهٔ خبر: 23723688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس جمهوری چچن:

آمریکا تاکنون برای حل "بحران افغانستان" هیچ گامی برنداشته است

خبرگزاری میزان- رئیس جمهوری چچن گفت که واشنگتن افغانستان را اشغال کرده و مسئولیت پایان جنگ و استقرار صلح در این کشور را به عهده گرفته است اما آمریکا تاکنون در این زمینه هیچ پیشرفتی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از اسپوتنیک، رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن درباره حمله شبه نظامیان به هتل «اینترکانتیننتال» در کابل گفت: بحران خونین افغانستان هر روز عمیق تر می شود و هر روز میلیون ها نفر از مردم این کشور بی خانمان می شوند و صدها جوان از مدرسه و دانشگاه باز می مانند اما غرب این مسئله را نادیده می گیرد و تنها متوجه حل مسائل ازدواج همجنسگرا ها است.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان های حقوق بشر ایالات متحده آمریکا و اروپا باید از اوضاع افغانستان شرمنده باشند. درگیری نظامی به مدت چند دهه در افغانستان و سایر کشورهای همسایه جریان دارد و این جنگ ها را غربی ها به شکل مصنوعی راه اندازی می کنند تا کشورهای اسلامی و مردم این کشورها را به زانو در بیاورند و به رویاهای خود به شکل غیر مستقیم برسند.

وی افزود: تراژدی مردم افغانستان پایانی ندارد. افغانستان مدت هاست که دیگر به عنوان یک کشور وجود ندارد. ایالات متحده و متحدان آن از سراسر جهان جمع شده اند، اما کاری برای افغانستان انجام نمی دهند. این کشورها سال هاست که برای حفظ درگیری های خونین کمک می کنند و برای حل بحران این کشور یک قدم هم پیش نرفته اند.

وی همچنین درباره حمله آمریکا به افغانستان گفت: واشنگتن افغانستان را اشغال کرده و مسئولیت پایان جنگ و استقرار صلح در این کشور را به عهده گرفته است، اما تاکنون هیچ پیشرفتی دیده نمی شود و اقتصاد افغانستان هنوز هم احیا نشده است.

قدیروف همچنین ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حمله تروریستی هتل اینترکانتیننتال خواهان برقراری صلح و آرامش در افغانستان شد.

/انتهای پیام/

نظر شما