شناسهٔ خبر: 23723599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

عارف در ميان زلزله‌زدگان
ايلنا: محمدرضا عارف، رئيس فراکسيون اميد مجلس كه به همراه جمعي از نمايندگان عضو فراكسيون به مناطق زلزله‌زده كرمانشاه سفر كرده، گفت: در روزهاي اول شاهد بوديم بعضا تلاش مي‌شد اقدامات و تلاش‌هاي برخي از مسئولان در جريان امدادرساني به زلزله‌زدگان کم‌رنگ جلوه داده شده و به چالش کشیده شود که البته به‌سرعت با اين شايعات از جانب خود مردم برخورد شد. بماند که هيچ‌کس ادعا ندارد هيچ‌گونه نارسايي در امور مختلف امدادرساني وجود نداشته است. رئيس فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در جريان بازديد امروز از نزديک مشکلات مردم را از زبان خودشان شنيده است، اعلام کرد: يکي از مشکلاتي که دولت در امدادرساني با آن مواجه است، اين است که برآورد اوليه خسارت‌هاي زلزله با واقعيت فاصله داشته و اشتباهاتي در اين راستا صورت گرفته که لازم است در تخصيص بودجه اين نقيصه جبران شده و احتمالا بايد با افزايش حداقل صددرصدي بودجه در نظر گرفته‌شده روبه‌رو شويم. 

آشنا: جز روحاني کسي جسارت جمع‌کردن اين بساط را نداشت
ايسنا: حسام‌الدين آشنا در رشته توييت‌هايي درباره مؤسسات مالي و اعتباري غير‌مجاز نوشت: جز روحاني کسي جربزه و جسارت جمع‌کردن اين بساط کثيف را نداشت. پشت هرکدام از اين مؤسسات و صندوق‌ها چنان محکم بوده که تا کارشان به رسوايي نکشيد، امکان برخورد با آنها وجود نداشت. وقتي هم که کارشان خراب شد، دولت را مجبور کردند از جيب ملت بدهي‌ها را بپردازد. رئيس يکي از اين صندوق‌ها چه بسا با اسلحه مي‌رفت داخل بانک مرکزي و تهديد مي‌کرد. جز روحاني کسي جربزه و جسارت جمع‌کردن اين بساط کثيف را نداشت. او هزينه مبارزه بي‌امان با نزول‌خواران تسبيح‌به‌دست و پينه بر پيشاني را مي‌دهد. آنها مطمئن بودند به خاطر به‌گروگان‌گرفتن ميليون‌ها سپرده‌گذار خرد، مي‌توانند بساط باج‌گيري خود را حفظ کنند. اين يکي از مين‌گذاري‌هاي اصلي در راه استفاده از منابع مردمي براي توسعه ملي بود. روحاني گفت مرگ يک بار، شيون هم يک بار. بايد کار را تمام مي‌کرد؛ حتي به بهاي اينکه از خيلي‌ها سفارش و توصيه تهديد بشنود. اميدوارم روزي مانند شرکت‌هاي مضاربه‌اي و هرمي از اين مؤسسات نيز رازگشايي شود.

دفاع مطهري از دولت:
 فضاي مجازي رها نشده است

مهر: علي مطهري، نايب‌رئيس دوم مجلس، با بيان اينکه فضاي مجازي رها نشده است، گفت: دولت براي شبکه ملي اطلاعات برنامه‌هايي دارد. او در پاسخ به تذکر سيدکاظم دلخوش، نماينده صومعه‌سرا که گفته بود فضاي مجازي رها شده و مشخص نيست شوراي عالي فضاي مجازي چه مي‌کند، اظهار كرد: دو روز پيش آقاي دکتر فيروزآبادي (دبير شورا) با حضور در هيئت‌رئيسه مجلس گزارش کاملي از وضعيت شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي ارائه داد و قرار شد بعد از بررسي بودجه، در صحن مجلس نيز اين گزارش را ارائه دهد. او تأکيد کرد: اين‌طور هم نيست که فضاي مجازي رها شده باشد؛ براي شبکه ملي اطلاعات هم برنامه‌هايي دارند که در دست انجام است.

انتقاد آيت‌الله اراكي به اعتراضات درباره ساخت كشتي طلا
انتخاب: دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي هر کار فرهنگي يا هنري را که سبب ترويج دين شود و دشمن را به خشم آورد، مصداق بارز تعظيم شعائر الهي دانست. آيت‌الله محسن اراکي در درس اخلاق هفتگي مدرسه علميه معصوميه اعتراض‌ها و انتقاداتي را که به ساختن کشتي مطلا و رونمايي آن در حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفته بود، نادرست خواند و گفت: شخصي با پول شخصي و هنر زيباي خود، براي اينکه نماد دين که بيان باشد، از قرآن کريم و عترت ترويج دهد، اين دو را به صورت يک کشتي درآورده است؛ حال عده‌اي بدون توجه به اينکه اين کار هنري يک شعار ديني است و مي‌توان از آن در راستاي ترويج دين استفاده کرد، به آن انتقاد مي‌کنند.

انتقاد فرانسه از ترامپ برای تحت فشار قراردادن اروپایی‌ها
ایسنا: وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از سیاست رئیس‌جمهور آمریکا برای هشدار به اروپایی‌ها درباره برجام، گفت: پاریس بر پایبندی قاطعانه به توافق هسته‌ای تأکید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژان ایو لودریان، پیش از دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود در پاریس، از بیانیه هفته اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انتقاد کرد. لودریان گفت:‌ چرا دولت ترامپ تصمیم‌گیری درباره برجام را بر عهده کنگره و اروپایی‌ها گذاشته و توپ را به زمین آنها بازگردانده است درحالی‌که روسیه و چین نیز از دیگر امضاکنندگان توافق هسته‌ای هستند. 

نظر شما