شناسهٔ خبر: 23723421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

دريغ و صد افسوس تا به کي ؟

صاحب‌خبر -

تورج عاطف


روزگاري بازي  کودکانه اي وجود داشت که به آن "شجاعت يا  صداقت" مي گفتند  و شخص بايد مي پذيرفت که کار خاصي که شايد خطر ناک و يا دردناک بود را انجام دهد و يا بايد با صداقت تمام به هر پرسشي پاسخ  صادقانه اي مي داد که دلواپسي هاي خود را داشت . به نظر من اين بازي بايد خيلي جدي گرفته مي شد تا لا اقل امروز با خودمان با شجاعت صادق بوديم .
 فوتبال ما اين روزها در تنگناهاي اقتصادي بي کراني در حالي مي سوزد که مجبور است از در آمدهاي نداشته اش جريمه هائي را بپردازد که صرف به خدمت در آوردن خارجي هاي بي کيفيت  کرده است و اين در حالي است که شرايط فوتبال پايه ما هر سال دريغ از سالهاي گذشته است.
 امروز در فينال رقابتهاي زير 23 سال آسيا شاهد حضور دو تيم ويتنام و ازبکستان هستيم . ازبکستان تيم نام آشنائي است که براي ما يک حريف قابل احترام و اما عمدتا بازنده است اما  حضور تيم زير 23 سال ازبکستان در فينال اين رقابتها نشان از برنامه ريزي ازبکها براي سالهاي آتي دارد اما حضور ويتنام در فينال  براي مديران فوتبال ما که چه پيامي جز سهل انگاري مي تواند داشته باشد . ويتنام تيمي است که هيچ سابقه اي در فوتبال آسيا ندارد و نداشته است . ويتنامي ها از بعد شرايط ژنتيکي و اقتصادي و تکنيکي  کاملا براي ما ناآشنا وشايد نه چندان مطرح بودند اما امروز آنها در حالي مي توانند  حتي قهرمان رقابتهاي زير 23 سال آسيا شوند که تيم ما براي صعود در مرحله دوم مسابقات ناتوان بود .
 ويتنامي ها قبل از روياروئي با ازبکستان تيم ملي عراقي را بردند که کاپيتان آنها بشار رسن يکي از ستاره هاي مطرح ليگ فوتبال ما است.براستي تا به کي بايد دريغ و افسوس براي سرمايه هاي از بين رفته فوتبال اين کشور بخوريم ؟ فوتبال ما چه زماني قرار است بجاي هزينه هاي  بي فايده کمي هم به جوانانش بها دهد ؟ چرا بايد از کادر هاي فني عمدتا بي تجربه و فاقد کار رائي در اين رده هاي سني استفاده شود؟ امروزه شاهديم تمامي تيمهاي مشهور جهان نگاه  ويژه اي به جوانان دارند . در بارسلونا عثمان دمبله  يکي از گران ترين خريد هاي دنيا مي شود و يا امپاپه که چهره هاي مشهور در موناکو بود و حالا در پاري سن ژرمن  است مورد توجه  رئال مادريدي ها است  چرا فوتبال ما جسارت استفاده از جوانان را ندارد ؟  به بحثهاي تکراري جريمه و پرونده و محروميت تا کجا ادامه مي دهيم ؟ اين چگونه راهي است که ويتنام و ازبکستان مي توانند موفق در آن باشند اما فوتبال ما نمي تواند ؟

نظر شما