شناسهٔ خبر: 23723164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خطر کم آبی در کردستان به یک مشکل اصلی تبدیل شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها، خطر کم آبی را بسیار جدی می‌داند و خواستار صرفه جویی بیشتر در مصرف آب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری با بیان این مطلب گفت: ادامه کاهش بارندگیها در امسال میتواند در برخی از حوضههای آبریز، موجب کاهش آبدهی رودخانهها و تغذیه منابع آب زیرزمینی شود.

وی افزود: این کاهش بارندگیها در نتیجه موجب بروز چالشهایی در تأمین مصارف آب و افزایش خشکیدگی تالابها و دریاچهها شود که بسیار نگران کننده خواهد بود.قادری بیان کرد: بارشهای سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت از کاهش 44 درصدی بارشها در استان کردستان حکایت دارد.

معاون عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب، گفت: با توجه کاهش شدید بارندگیها در امسال مردم و مسئولان باید با هدفگذاری و ارائه راهکارهای مناسب زمینه کاهش مصرف آب را فراهم کنند.

مهندس قادری با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی در استان کردستان گفت: حدود 90 درصد آب در کشاورزی به مصرف میرسد و بنابراین باید در این حوزه برنامه ریزی برای مصرف صحیح با هدف حفاظت از منابع آبی استان در اولویت قرار بگیرد.

وی به نقش مهم و تأثیرگذار رسانهها برای اطلاع رسانی از پیامدهای کم آبی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانههای جمعی و اصحاب رسانه، وظیفه مهمی در آگاه سازی افکار عمومی و تحلیل و بررسی وضعیت منابع آبی و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در جامعه بر عهده دارند و باید به مانند گذشته مسئولانه در این زمینه عمل کرده و مردم را از مخاطرات مصرف بی رویه آب آگاه سازند.

نظر شما