شناسهٔ خبر: 23723152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کاهش میزان تخریب عرصه‌های منابع طبیعی در قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: تخریب عرصه‌های منابع طبیعی در استان به‌شدت کاهش‌یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علیاکبر اسدالهی» در جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی که با حضور «فاطمه خمسه» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: اقدام به تخریب عرصههای منابع طبیعی کاهشیافته که این موفقیت به خاطر افزایش آگاهی مردم و اقدامات منابع طبیعی در فرهنگسازی صیانت از این عرصههاست.

وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است تا مسئولان لزوم اهمیت حفظ و نگهداری از عرصههای منابع طبیعی را برای مردم بازگو کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی بایستی مدیریت مناسب از منابع خدادادی در عرصههای منابع طبیعی صورت گیرد.

اسدالهی تصریح کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته نگاه عمومی خیلی خوبی نسبت به منابع طبیعی ایجادشده است.

وی کاشت نهال در عرصههای منابع طبیعی، پیادهروی بزرگ خانواده، بزرگداشت شعر با موضوع حفظ منابع طبیعی، برگزاری مسابقات ورزشی، علمی و آموزشی، مانور یگان حفاظت و همیاران طبیعت، جلسه هماندیشی با تشکلها و سازمانهای مردمنهاد، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای زنگ طبیعت در مدارس، جلسه حفاظت و قانون، برگزاری مسابقات مقالهنویسی با موضوع منابع طبیعی را از مهمترین اقدامات این اداره کل برشمرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: عرصههای منابع طبیعی بهعنوان یک نعمت الهی محسوب میشود که باید در حفظ و صیانت از آن کوشا بود.

حجتالاسلام «محمود گروسی» افزود: باید قوانین و مقررات مربوط به منابع طبیعی برای نسل جوان و مردم بازگو شود تا آنان با حفظ و صیانت از این عرصهها آشنا شوند.

وی یادآور شد: از حضور روحانیون و افراد صاحب نفوذ در میان مردم میتوان برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی بهره جست.

نظر شما